Håller tillverkarna tillbaka på drivrutiner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Håller tillverkarna tillbaka på drivrutiner?

Hej! Kom å tänka på en sak medans jag installerar den nya betan från Nvidia. Hur mycket håller egentligen drivrutinerna tillbaka och släpper verkligen tillverkarna det dom har? Jag tänker på när amd släppte sina drivrutiner som boostade upp så deras kort presterade nämnvärt bättre och ett kort tag därefter kom Nvidia med sina. Är det en tillfällighet eller sitter dom och har bättre drivisar än dom släpper? Jag har ett 670 och det känns som kortet växer hela tiden, hur länge brukar det bli såhär stora förbättringar om man ser på tidigare kort? Hur många % bättre tror ni tex battlefield 3 kommer prestera från releasen till låt säga om ett år?

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Kortfattat: de senaste korten presterar bättre och bättre ända till de blir ersatta av en nyare serie.

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Jekean:

Kortfattat: de senaste korten presterar bättre och bättre ända till de blir ersatta av en nyare serie.

+ att om den äldre serien är gjord på samma arkitektur kan du få prestandaökningar även efter nyare serie.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud