Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag ändrar mej och säger att det regnar lite skurar på dej då. Och om du försöker pika mej angående ineffektiv farming så biter den inte.

Att göra en runda på MP1 går bara marginellt snabbare än MP4 för mej. Mobsen är inte det tidskrävande ,det är förflyttningen mellan dom.
Dock kan jag säga att sedan jag fick min hf-ring den 2012-11-17 så har jag kört i medeltal 2 rundor per dag. Och där har droppats nada.
Så kanske inte regn , mer öken för min del.

Känner igen mig i öknens torka, men prova att låta bli och spela i en vecka. Blir det som i min teori så kommer du få en liten oas i din öken så småningom.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag ändrar mej och säger att det regnar lite skurar på dej då. Och om du försöker pika mej angående ineffektiv farming så biter den inte.

Att göra en runda på MP1 går bara marginellt snabbare än MP4 för mej. Mobsen är inte det tidskrävande ,det är förflyttningen mellan dom.
Dock kan jag säga att sedan jag fick min hf-ring den 2012-11-17 så har jag kört i medeltal 2 rundor per dag. Och där har droppats nada.
Så kanske inte regn , mer öken för min del.

Det var inte menat som en pik mot dig öht utan var mer en reflektion på hur en del av mina kompisar spelar.
Har en kompis som tycker det är mest effektivt att köra i princip fulla A3 clears även när man bevisar motsatsen, på samma tid som han får ihop 5 miljoner XP så ligger jag på runt 10 miljoner, detta innebär att jag dödar i princip dubbelt så mycket fiender på samma tid vilket även ökar chansen för att jag ska hitta något och detta beror inte på att jag har bättre gear för det är snarare så att han är bättre gearad än vad jag är (vilket inte är så konstigt då han spelat samma char sen release och jag har gearat 3 chars + ett antal HC chars med ungefär samma totala speltid). Totalt sett hittar jag fler legendaries och set än vad han gör (även om han lottat de han faktiskt hittat och fått mer värdefulla sådana)
Men du säger ju själv att du har snittat 2 rundor per dag, för mig skulle den innebära strax under 20 minuter speltid, om jag skulle spela så lite så skulle mitt legendary antal vara bra mycket lägre än det är nu och jag kanske skulle dela din uppfattning, igår t.ex fick varken jag eller min polare jag spelade med någon legendary öht förens på run nummer 7.
När jag spelar så spelar jag iaf minst 1 timme, vilket innebär MINST 6 rundor, oftast blir det mer än så.

Att MP1 mot MP4 inte skulle göra någon större skillnad har jag svårt att tro dock om du inte springer runt med gear för ett par miljarder, min barbs obuffade DPS är 140k, med vanliga buffar utöver Wrath of the Berserker ligger jag runt 180-190k och jag går själv inte över MP2 eftersom det lägger på för mycket tid på varje run. Jag kan med min gear köra MP10 om jag vill utan större bekymmer men det är inte värt att gå högre än MP2 om man inte är ute efter nycklar.
För mig så är ett run på MP0/1/2 = 8-9 minuter, MP3 = 11-12 minuter och över det har jag inte direkt kollat men det går definitivt inte lika snabbt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det var inte menat som en pik mot dig öht utan var mer en reflektion på hur en del av mina kompisar spelar.
Har en kompis som tycker det är mest effektivt att köra i princip fulla A3 clears även när man bevisar motsatsen, på samma tid som han får ihop 5 miljoner XP så ligger jag på runt 10 miljoner, detta innebär att jag dödar i princip dubbelt så mycket fiender på samma tid vilket även ökar chansen för att jag ska hitta något och detta beror inte på att jag har bättre gear för det är snarare så att han är bättre gearad än vad jag är (vilket inte är så konstigt då han spelat samma char sen release och jag har gearat 3 chars + ett antal HC chars med ungefär samma totala speltid). Totalt sett hittar jag fler legendaries och set än vad han gör (även om han lottat de han faktiskt hittat och fått mer värdefulla sådana)
Men du säger ju själv att du har snittat 2 rundor per dag, för mig skulle den innebära strax under 20 minuter speltid, om jag skulle spela så lite så skulle mitt legendary antal vara bra mycket lägre än det är nu och jag kanske skulle dela din uppfattning, igår t.ex fick varken jag eller min polare jag spelade med någon legendary öht förens på run nummer 7.
När jag spelar så spelar jag iaf minst 1 timme, vilket innebär MINST 6 rundor, oftast blir det mer än så.

Att MP1 mot MP4 inte skulle göra någon större skillnad har jag svårt att tro dock om du inte springer runt med gear för ett par miljarder, min barbs obuffade DPS är 140k, med vanliga buffar utöver Wrath of the Berserker ligger jag runt 180-190k och jag går själv inte över MP2 eftersom det lägger på för mycket tid på varje run. Jag kan med min gear köra MP10 om jag vill utan större bekymmer men det är inte värt att gå högre än MP2 om man inte är ute efter nycklar.
För mig så är ett run på MP0/1/2 = 8-9 minuter, MP3 = 11-12 minuter och över det har jag inte direkt kollat men det går definitivt inte lika snabbt.

Det är som jag sa förflyttningen mellan fighterna som tar tid för mej. Min buffade DPS ligger på 190k. Jag ska kolla hur fort det går med MP0-1.

Sedan tar jag ju det lite lugnare och njuter av dom häpnandsväckande grafiska effekterna , ja den snygga grafiken over huvudtaget. (Där ljög jag så tungan trillade av och näsan for igenom skärmen)

Update: Körde nu en Alkaizer run på MP1. Jag plockade bort SS och använde hot pursuit. Plockade nästan inte upp något heller. Med andra ord rusade igenom så fort jag kunde. Tid: 25 min fortare har jag svårt att klara av. 9 min för den rundan det vete fan.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Tror jag fick totalt 6 eller 7 legendaries idag i mp5 Alkaizer runs, igår fick jag 1. Helt random hur mkt och vad som droppar

Permalänk
Medlem
Skrivet av larron:

Tror jag fick totalt 6 eller 7 legendaries idag i mp5 Alkaizer runs, igår fick jag 1. Helt random hur mkt och vad som droppar

Random eller inte , det är frågan ?.

Något hände i kväll som är väldigt intressant. Men jag kommer inte att skriva om det nu utan det får den andra inblandade göra. (om han vågar)

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Visst varierar det hur mycket loot man får, men oftast blir det väll mellan 5-10st per dag, detta är klart fler än i början av 1.05 men MFen från paragon level 84 gör väll sitt

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Random eller inte , det är frågan ?.

Något hände i kväll som är väldigt intressant. Men jag kommer inte att skriva om det nu utan det får den andra inblandade göra. (om han vågar)

Haha givetvis vågar jag men med risk för att bli ifrågasatt/påhoppad av hela "RNG rörelsen".

Jeweler plans droppar inte direkt varenda dag men igår lyckades 5 spelare (mig inkluderat) att hitta en plan inom loppet av en timme i olika games (enbart folk på min friendlist).

Jag är övertygad om att blizzards rng är styrd på något vis. Vilka parametrar eller vad som styr det vet jag dock inte och tänker inte spekulera i men klart är att det inte är 100% slump.

Sist jag ifrågasatte rng så fick jag i nacken att "människor har lätt för att se mönster" och "det är så rng fungerar".

Hade det varit 5 olika leg som droppats hade jag inte ens höjt på ögonbrynen men när något så ovanligt som jeweler plans droppas för så många under så kort tid så är det ett mönster.

Permalänk
Medlem

måste nog säga att jag inte heller tror att allt e rng. rolls kanske e rng men vad som droppas e inte det. jag har haft alla förutom monk på 60 länge och innan min monk blev lvlad till 60 så har nånstans runt 50% av setdelar och legendarys varit monkrelaterade. har typ 800h speltid (250h som dh var waste of time) totalt med olika chars. sen min monk blev 60 så har jag inte fått fler monksaker utan det börjar rulla in saker till de andra klasserna. säljbara drops från helgen: blackthorne pants med massa int, ik boots, kass thing from the deep, lacuni med crit, kass ik glove, storm shield. ut över de har jag fått flera "brimstones". fick min sista innas del (såld för 40 mil) 4 dagar innan monken blev 60, sen dess allt förutom till monk som sagt.

det va min wall of text. rng eller styrd mot ah... döm själva.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Skrivet av the_weird:

Haha givetvis vågar jag men med risk för att bli ifrågasatt/påhoppad av hela "RNG rörelsen".

Jeweler plans droppar inte direkt varenda dag men igår lyckades 5 spelare (mig inkluderat) att hitta en plan inom loppet av en timme i olika games (enbart folk på min friendlist).

Jag är övertygad om att blizzards rng är styrd på något vis. Vilka parametrar eller vad som styr det vet jag dock inte och tänker inte spekulera i men klart är att det inte är 100% slump.

Sist jag ifrågasatte rng så fick jag i nacken att "människor har lätt för att se mönster" och "det är så rng fungerar".

Hade det varit 5 olika leg som droppats hade jag inte ens höjt på ögonbrynen men när något så ovanligt som jeweler plans droppas för så många under så kort tid så är det ett mönster.

Så ovanliga är de väll inte, skulle säga att jag får mellan 0-2 varje dag med ett snitt strax över 1. Dock är de ju bara värda några 100k så hittar mycket hellre nått annat

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Så ovanliga är de väll inte, skulle säga att jag får mellan 0-2 varje dag med ett snitt strax över 1. Dock är de ju bara värda några 100k så hittar mycket hellre nått annat

Då måste jag ställa en motfråga.
När du säger en om dagen, hur många timmar plöjer du ner då?

Jag har skrapat ihop 500h+ och fått 2 plans totalt och samma sak gäller dom jag spelar med.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att ifrågasätta hur föremål droppar i D3. Eftersom inget program kan generera äkta slumptal (utan tillgång till en extern, slumpmässig händelse som exempelvis en isotops sönderfall) startar varje slumptalsprocess med ett slumpfrö. Beroende på hur detta slumpfrö fås fram (exempelvis tid på dygnet, antal spelare online, antal sekunder till nästa sommar-OS etc.) och hurpass bra slumptalsgeneratorn är får man fram nummerserier av varierande kvalitet sett ur ett slumpmässighetsperspektiv.
Med tanke på hur oerhört slapphänt och tafatt mycket i D3 är designat skulle jag personligen inte bli förvånad om slumptalsgeneratorn är lika usel och slumpfröet som skapas råkar vara Jay Wilsons skostorlek, varje gång.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av the_weird:

Då måste jag ställa en motfråga.
När du säger en om dagen, hur många timmar plöjer du ner då?

Jag har skrapat ihop 500h+ och fått 2 plans totalt och samma sak gäller dom jag spelar med.

Ett par Är paragon lvl 84 atm vilket kanske säger lite om min gametime i d3.

Hittade förövrigt mitt första patern för radiant emerald precis, så har alla JC recept nu