Det var inte menat som en pik mot dig öht utan var mer en reflektion på hur en del av mina kompisar spelar.
Har en kompis som tycker det är mest effektivt att köra i princip fulla A3 clears även när man bevisar motsatsen, på samma tid som han får ihop 5 miljoner XP så ligger jag på runt 10 miljoner, detta innebär att jag dödar i princip dubbelt så mycket fiender på samma tid vilket även ökar chansen för att jag ska hitta något och detta beror inte på att jag har bättre gear för det är snarare så att han är bättre gearad än vad jag är (vilket inte är så konstigt då han spelat samma char sen release och jag har gearat 3 chars + ett antal HC chars med ungefär samma totala speltid). Totalt sett hittar jag fler legendaries och set än vad han gör (även om han lottat de han faktiskt hittat och fått mer värdefulla sådana)
Men du säger ju själv att du har snittat 2 rundor per dag, för mig skulle den innebära strax under 20 minuter speltid, om jag skulle spela så lite så skulle mitt legendary antal vara bra mycket lägre än det är nu och jag kanske skulle dela din uppfattning, igår t.ex fick varken jag eller min polare jag spelade med någon legendary öht förens på run nummer 7.
När jag spelar så spelar jag iaf minst 1 timme, vilket innebär MINST 6 rundor, oftast blir det mer än så.
Att MP1 mot MP4 inte skulle göra någon större skillnad har jag svårt att tro dock om du inte springer runt med gear för ett par miljarder, min barbs obuffade DPS är 140k, med vanliga buffar utöver Wrath of the Berserker ligger jag runt 180-190k och jag går själv inte över MP2 eftersom det lägger på för mycket tid på varje run. Jag kan med min gear köra MP10 om jag vill utan större bekymmer men det är inte värt att gå högre än MP2 om man inte är ute efter nycklar.
För mig så är ett run på MP0/1/2 = 8-9 minuter, MP3 = 11-12 minuter och över det har jag inte direkt kollat men det går definitivt inte lika snabbt.