SweClockers-träff och mässa på Dreamhack Winter 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Det var mycket trevligt! Min kompis fick till en riktigt vacker min, hitta originalet!

http://i.imgur.com/GOgCb.jpg?1

Orginalet = Killen på första raden som höjer en potatis mot skyarna?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Utopolitan:

Jonas & Emil, kommer ni vara där även imorgon, söndag? Dreamhack kunde jag inte ge mer fan i men det vore kul att komma förbi och klämma lite på er om ni ändå är i krokarna.

Tyvärr var de bara där torsdag och fredag, beklagar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag kom lite sent tyvärr, men untzade loss med Mr3d till Swedish Hardcore Crew i alla fall. Finns här några kvar? :3
Kan även passa på att tipsa om att AlienArena kan ge gratis USB-sticka med spelet på om man spelar hos dem. Vem vet, ni kanske till och med fastnar, som jag.. Sjukt bra spel.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Gsson113>> Jonas är ett orginal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Hutlösa 30 riksdaler tog de för EN (1) Billys pan-pizza.

Jävlar... lönar sig ju att köpa en egen mikro för 500 spänn och billys-pizzor på ica för en tia stycket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Jävlar... lönar sig ju att köpa en egen mikro för 500 spänn och billys-pizzor på ica för en tia stycket.

Det finns mikrovågsugnar på plats.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Man får ej ta med sig mikrovågsugn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shelldor:

Man får ej ta med sig mikrovågsugn

Man får inte köra för fort heller, men det gör folk ändå.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Åk på DHW istället. Anton sa att det var runt 31 grader men på sommaren kan det vara 40 grader där.. usch..

Jag var på DHS 2007, det var varmt men inte så man fick panik. Men däremot sista dagen var det verkligen dålig luft i lokalerna!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Det var mycket trevligt! Min kompis fick till en riktigt vacker min, hitta originalet!

Har alla påsar under ögonen eller är det glasögon på 90% av personerna på bilden??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Man får inte köra för fort heller, men det gör folk ändå.

Okej men har för mig att deras crew plockar allt sådant

Permalänk
Medlem

Jag är tveksam till att ventilationen är dimensionerad för att så många personer ska vara i lokalen under så lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shelldor:

xD har ju blivit intervjuad 2 gånger (samt smygfotad/filmad massor med gånger) och är ju ganska roligt med de som inte ens vet att det går att ha mer än en skärm som går förbi och ser ut som fågelholkar.

Handlar väl om ekonomi främst. Jag tror inte det är alla förunnat att lägga ut så mycket pengar på de riggarna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Handlar väl om ekonomi främst. Jag tror inte det är alla förunnat att lägga ut så mycket pengar på de riggarna.

Det också men man kan ju säga att alla här är ju inte jätte kunniga och faktiskt inte vet om det någon sa faktiskt att de inte ens visste att det gick innan.

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Originalet måste vara mellan Emils huvud och högerarm?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Så trist att medelåldern där inne här så låg nuförtiden.. Det gör en endast mindre sugen på dra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Orginalet = Killen på första raden som höjer en potatis mot skyarna?

Hahaha, det är lätt och tro! Rätt svar har dock Silenceville!

Skrivet av Silenceville:

Originalet måste vara mellan Emils huvud och högerarm?

Grattis, du får en kaka!

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Värt att åka på DHS13 med 7970?

Spelar väl ingen roll vad du har i datorn, däremot kan det underlätta om den klarar spelen du tänkt spela

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shelldor:

xD har ju blivit intervjuad 2 gånger (samt smygfotad/filmad massor med gånger) och är ju ganska roligt med de som inte ens vet att det går att ha mer än en skärm som går förbi och ser ut som fågelholkar.

de två senaste dhw har man ej fått ha mer än en skärm dom gnäller på strömförbrukningen. de som gjorde så jag skaffa min 27tummare

Skrivet av M1NT:

Så trist att medelåldern där inne här så låg nuförtiden.. Det gör en endast mindre sugen på dra..

12års erfarenhet säger de gått från hackare till fjortisar som skriker hallå o tror dom e coola. sen finns där undantag

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Skjortjävel.. Randig är den, och dessutom gick det hål bara sådär! Tacka vet jag urtvättade t-shirts..

Teaterblod i håret på Jonas och hål i din skjorta, det är så det ska vara! Trevligt att träffa er samt skaka hand, helt klart värt 4 timmars resan tur och retur!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bjebbosten:

Spelar väl ingen roll vad du har i datorn, däremot kan det underlätta om den klarar spelen du tänkt spela

I mitt fall spelar det roll. Jag har lagt oerhört många timmar på att modda och styla datorn. Försvinner inte själva grejen om det sitter gamla delar i den?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HurMycket:

I mitt fall spelar det roll. Jag har lagt oerhört många timmar på att modda och styla datorn. Försvinner inte själva grejen om det sitter gamla delar i den?

Nej. det betyder att du inte följer strömmen, du blir unik och old-school!

OnT: Den där Func-musen såg riktigt fin ut, blir nog att vänta ett tag på den och se hur den blir då man är i köptankarna om en ny mus

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

bra video, fett kul klipp och bra information.

Den blev en bra avslutning på min lördag.

Permalänk
Medlem

Bra reportage och härlig musik. Höll på att rocka mig ur datorstolen så här på nattkvisten!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zorki:

12års erfarenhet säger de gått från hackare till fjortisar som skriker hallå o tror dom e coola. sen finns där undantag

Jo men precis.. Sorgligt! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Jo men precis.. Sorgligt! :/

va skall man göra åt de dom borde ha fixat en hall som e 25+
som spelar lite skyst trance ist för all denna hard style

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

de två senaste dhw har man ej fått ha mer än en skärm dom gnäller på strömförbrukningen. de som gjorde så jag skaffa min 27tummare

Okej crew har sagt att de är okej i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shelldor:

Okej crew har sagt att de är okej i år

okej blir nått att tänka på till nästa år då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Är bilden riggad? Alla ser ju exakt likadana ut.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Svenjolov:

Hutlösa 30 riksdaler tog de för EN (1) Billys pan-pizza.

Skandalöst!

Agile: Not sure if serious

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?