Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

logitech har väl en MMO eller liknande

ja, dock är den precis som razor naga 12st knappar som är typ bara till för WoW. ingenting för mig alltså.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

okej då skulle jag kunna ställa denna fråga till dom som spelar dota2.

Tanken är att jag ska ha alla item actives på musen och sedan använda siffrorna 1-4 på tangentbordet för illusions. för det tycker jag är skönt. Men om ni andra alternativ för hur jag ska lägga upp mina binds kan ni ju komma med förslag

Kör själv med Deathadder, spelat dota ~7 år på en "hög" nivå.
bindsen är följande:
två itemslots på musens sidoknappar - själv kör jag de två som behöver precision exempelvis forcestaff/blink
Resterande items är alt + QWE // ASD baserat på motsvarande "item slot" och sedan en itemslot även bindad till space, där jag alltid lägger magic sticken eller annan "panik item(oftast bara stick)"

Lägger alltid itemsen i samma ordning, så exempelvis;
alt+Q är boots
alt +a är TP (så man bara kan hålla inne allt och dubbelklicka A för att TPa hem när man jukear exempelvis)
space - magic stick
alt+s är random item,
mouse 4 är bkb
mouse 5 är armlet

Skillsen på QWER
Images/sylla bear 1-4
Courrier 5
---

Kört med dessa binds ända sedan warkey kom för hundra år sedan och är nöjd som bara den. aldrig att man missclickar eller så! Lycka till i ditt val. men att ha 100 knappar på musen tror jag inte hjälper dig utan snarare stjälper, du är mycket snabbare med dina händer på tangentbordet än försöka rotta runt med tummen som en galning på musen samtidigt som du ska klicka rätt osv. Tror inte du får samma "apm" och precision som med tangentbordsbinds.

Permalänk
Medlem

tack för svar FelixJ!
Jag ska faktiskt ge dina binds ett försök. har aldrig riktigt gillat att använda allt med kan förstå att det är ganska smidigt.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Så länge du alltid har "samma" items på samma plats så sitter det i ryggmärgen snabbt. exempelvis om man ska hiva en stormbolt med sven (spelar 99% carries) så alt +q för att ändra till +int PT, sedan q för bolten, sedan alt+q 2 gånger för att få +str direkt efteråt osv.

Permalänk

Såg flera sköna kommentarer t.ex att du ska åka till en butik o pröva på, känna hur dom känns, samt som det är en smak-sak..
eftersom musen ska passa din hand och ditt tycke så blir det svårt att sitta på webben och fråga folks. Så jag tycker att du ska avgöra själv efter att du har varit och kollat i någon butik, (jag kanske är sent ute, sorry.) peace.

Visa signatur

fastnade för Tibia då när min dator bestämde sig för att inte klara av något av dom mer avancerade spelen. BADOM-TSS.

Permalänk

Ja x4 siderwinder najs

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

jag hade inte köpt en allt för dyr mus då jag slitit ut båda musknapparna (alltså swticharna) på min deathadder av allt klickande (har aldrig hänt när jag spelat andra spel med gamla möss) så min röst faller på en g400 eller en cm xornet... kanske borde höra med webhallen om det går på garantin

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

jag hade inte köpt en allt för dyr mus då jag slitit ut båda musknapparna (alltså swticharna) på min deathadder av allt klickande (har aldrig hänt när jag spelat andra spel med gamla möss) så min röst faller på en g400 eller en cm xornet... kanske borde höra med webhallen om det går på garantin

Går på garanti, inte som G400 klarar av fler tryck (sett till switcharna) då dom använder samma switch Omron D2FC-F-7N.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Yep. Har kört med min deathadder i flera år nu, och den har fungerat perfekt under denna tid, så jag skulle nog säga att det endast är ett sammanträffande.

Alla företag har felande exemplar och jag tror inte det finns någon riktig RMA-statistik som stöder någons teorier om vilka som är bäst.

Lägg ner för fan, använder man musen till spel så är risken stor att den går sönder, speciellt om det är en razer. Dom har inte hög kvalitét. Dom kanske klarar sig om man sitter och klickar med en kudde mot musen, men dubbelklick-felet är oundvikligt om man använder musen under en längre tid.

Jag har avverkat två. Två kompisar har avverkat 2 var pga dubbelklick eller att musen fryser till. Ingen av oss går p12-rampage på mössen utan vi spelar bara LoL, DotA och FPS-spel som sliter på knapparna. Min bror har under denna tid setat med sin MX518 och spelat samma spel, utan några problem. Du kan få en ledtråd den här gången; det är inget sammanträffande.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wasidop:

Lägg ner för fan, använder man musen till spel så är risken stor att den går sönder, speciellt om det är en razer. Dom har inte hög kvalitét. Dom kanske klarar sig om man sitter och klickar med en kudde mot musen, men dubbelklick-felet är oundvikligt om man använder musen under en längre tid.

Jag har avverkat två. Två kompisar har avverkat 2 var pga dubbelklick eller att musen fryser till. Ingen av oss går p12-rampage på mössen utan vi spelar bara LoL, DotA och FPS-spel som sliter på knapparna. Min bror har under denna tid setat med sin MX518 och spelat samma spel, utan några problem. Du kan få en ledtråd den här gången; det är inget sammanträffande.

Så länge du inte har något att backa upp dina påståenden så kan du inte säga att det är något annat än ett sammanträffande. Det finns inget som säger att Razers möss skulle hålla lägre kvalité än något annat företags möss.

Min deathadder har hållt efter flera års dagligt spelande, så om man inte slänger dem i väggen så kommer dem antagligen hålla.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Så länge du inte har något att backa upp dina påståenden så kan du inte säga att det är något annat än ett sammanträffande.

Min deathadder har hållt efter flera års dagligt spelande, så om man inte slänger dem i väggen så kommer dem antagligen hålla.

Vill inte smutsa ner tråden ytterligare med diskussionen om razer deathadder (kom just på att den lever upp till sitt namn:)).
Men räcker det inte med 6 döda/halvdöda razermöss för att backa upp mina påståenden, mot din mus? Har inte slängt den i väggen, även om jag blivit sugen på det på sistonde, dubbelklicken kan skapa en del kaos på datorn. Och du kan inte säga emot att razers mjukvara är värdelös, för det är den verkligen och det har jag fått bekräftat gång på gång oavsett dator och mus.

Skrivet av Newklear:

Det finns inget som säger att Razers möss skulle hålla lägre kvalité än något annat företags möss.

Det får vi se...

Lämnar tråden nu, känns som att vi glider från ämnet mer och mer.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wasidop:

Vill inte smutsa ner tråden ytterligare med diskussionen om razer deathadder (kom just på att den lever upp till sitt namn:)).
Men räcker det inte med 6 döda/halvdöda razermöss för att backa upp mina påståenden, mot din mus? Har inte slängt den i väggen, även om jag blivit sugen på det på sistonde, dubbelklicken kan skapa en del kaos på datorn. Och du kan inte säga emot att razers mjukvara är värdelös, för det är den verkligen och det har jag fått bekräftat gång på gång oavsett dator och mus.

Det får vi se...

Lämnar tråden nu, känns som att vi glider från ämnet mer och mer.

Nej, det räcker inte för att backa upp dina påståenden. På dina 6 möss kan det ha funnits hundra andra som fungerat perfekt.

Japp, mjukvaran är värdelös, vilket jag också nämnt i någon annan tråd som gled in på samma ämne.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Nej, det räcker inte för att backa upp dina påståenden. På dina 6 möss kan det ha funnits hundra andra som fungerat perfekt.

Japp, mjukvaran är värdelös, vilket jag också nämnt i någon annan tråd som gled in på samma ämne.

Räcker det inte med det dåliga rykte som razermöss har på väldigt många dator och hårdvarureltaerade sajter? Läser titt som tätt på sidor så som OCN, [H], XS osv att razers möss ska vara bland de skönaste, ha best sensor men ha bland den sämsta byggkvakliten och livslängden någonsin och att man får räkna med att få något av de ökända felen så som dubbelklick, "musen startar inte när datorn gör" med flera. Så snälla läs på lite och titta runt innan du börjar prisa en mus för att ditt enda ex funkar bra och säger att alla andra har helt fel.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qrnis:

jag spelar lol med razer naga eftersom jag bara har en hand funkar hur bra som helst bara att lära sig

det måste vara svårt i början?
sen har jag en kanske dum fråga, men hur går det till när du kör Fps?
Du kanske inte gör det men kan ju vara kul att veta

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rappe Rodent:

Räcker det inte med det dåliga rykte som razermöss har på väldigt många dator och hårdvarureltaerade sajter? Läser titt som tätt på sidor så som OCN, [H], XS osv att razers möss ska vara bland de skönaste, ha best sensor men ha bland den sämsta byggkvakliten och livslängden någonsin och att man får räkna med att få något av de ökända felen så som dubbelklick, "musen startar inte när datorn gör" med flera. Så snälla läs på lite och titta runt innan du börjar prisa en mus för att ditt enda ex funkar bra och säger att alla andra har helt fel.

Då vill jag gärna ha en pålitlig källa som säger att byggkvalitén är dålig, och inte att vissa privatpersoner gnäller på olika forum. Det är nästan uteslutande de som fått problem som hörs, de som har fungerande möss skriver inte om det.
Länka gärna en seriös recension som nämner byggkvalitén som ett stort minus.

De problem du nämner finns nämligen hos alla möss, tro det eller ej.

EDIT: Sen vill jag bara påpeka att Razer har ett gott rykte, annars hade de inte sålt så mycket som de gör.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Då vill jag gärna ha en pålitlig källa som säger att byggkvalitén är dålig, och inte att vissa privatpersoner gnäller på olika forum. Det är nästan uteslutande de som fått problem som hörs, de som har fungerande möss skriver inte om det.
Länka gärna en seriös recension som nämner byggkvalitén som ett stort minus.

De problem du nämner finns nämligen hos alla möss, tro det eller ej.

EDIT: Sen vill jag bara påpeka att Razer har ett gott rykte, annars hade de inte sålt så mycket som de gör.

Snälla lilla du, du tror inte att faktiska användare är mer pålitliga än "seriösa recensenter", då användarna utför långtids tester. En recensent använder musen några dagar kanske max en vecka, tror du då att dom märker dåliga backa knappar, dåliga höger o vänster klick? Nej det gör dom självklart inte.

Tomshardware

neogaf

OCN

Du kan söka på vilket forum du vill. Visst är det självklart som du säger, man ser bara det dåliga, men jag ser razer bra mycket mer ofta än andra märken så som steelseries, logitech osv. Det är lite som Sandforce kretsar, bara dom man läser om, jag äger en sandforce SSD och inte tusan höjer jag den till skyarna bara för att jag äger en, jag vet om att det är en ökänd krets som brukar dö, men det erkänner jag och inser fakta.

Hört talas om bra marknadsföring? Finns anledningar att Beats hörlurar säljer som smör även om de är väldigt överprissatta, dom lägger mycket krut på marknadsföring, precis som razer gör.

Nu är det här på tok för OffTopic så jag ska sluta argumentera, jag vill även be om ursäkt till mods och TS för att jag gått så mycket till OffT.

Over and out!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Vill inte smutsa ner tråden ytterligare med diskussionen om razer deathadder (kom just på att den lever upp till sitt namn:)).
Men räcker det inte med 6 döda/halvdöda razermöss för att backa upp mina påståenden, mot din mus? Har inte slängt den i väggen, även om jag blivit sugen på det på sistonde, dubbelklicken kan skapa en del kaos på datorn. Och du kan inte säga emot att razers mjukvara är värdelös, för det är den verkligen och det har jag fått bekräftat gång på gång oavsett dator och mus.

http://i49.tinypic.com/r1ygef.png

Det får vi se...

Lämnar tråden nu, känns som att vi glider från ämnet mer och mer.

Och du köper sensei RAW istället. Steelseries som har bland dom sämsta kvalitetskontrollerna av alla företag, som använder billigast OEM delar av alla.

Köpte också Raw Rubberized, helt värdelös mus, mjukvaran är ett skämt vs riktiga sensei (du har 0 settings, och låsta dpi steg, dvs 400 dpi finns inte, 800 finns inte utan det blir typ 840dpi)
Kvaliten är halvdan, det värsta är gummit som är VÄRDELÖST, 0 grepp, musen glider runder som en hockeypuck på isen.
Hamnade på hyllan efter några dagar hos mig, ännu mer värdelöst grepp än deathadder Black edition.

Långt ifrån Xai i gummit, går inte jämföra, xais grepp var fantastiskt (sensorn (firmwaren) och sensorhålet var katastrof), samt bootproblem med nyare datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Räcker det inte med det dåliga rykte som razermöss har på väldigt många dator och hårdvarureltaerade sajter? Läser titt som tätt på sidor så som OCN, [H], XS osv att razers möss ska vara bland de skönaste, ha best sensor men ha bland den sämsta byggkvakliten och livslängden någonsin och att man får räkna med att få något av de ökända felen så som dubbelklick, "musen startar inte när datorn gör" med flera. Så snälla läs på lite och titta runt innan du börjar prisa en mus för att ditt enda ex funkar bra och säger att alla andra har helt fel.

Jag sitter nog och läser om möss mer än någon annan här, sen bryr jag mig inte om värdelösa möss som naga osv då dom har skitsensor som sensei, qpad 5k etc.

Däremot om deathadder, enda problemet har varit lite dubbelklick. Inte annat.
Enda BRA musforumet btw är http://www.overclock.net/f/375/mice
Resten har mest amatörer som inte vet ett dyft om möss.

Gillar att folk säger att razer har dålig BYGGKVALITE när dom fortfarande har bland dom bästa på det, folk blandar ihop byggkvalite med annat verkar det som. Men det kanske folk inte förstår för då får dom öppna mössen eller faktiskt bry sig om att kolla hur alla möss ser ut inuti, vilka delar som används, vart dom är producerade, material, encoder etc = överkurs för sweclockers forumet.
Därför man snackar om möss på OC.

Ska också lämna tråden, ser ingen mening att förklara saker till folk som inte har en aning vad dom snackar om, precis som dom flesta här som bara skriver "Qpad 5k är BÄST, jag har den" "Sensei ROCKKKKKKAR" när någon efterfrågar en mus mest bäst precision, lol.

Innan folk börjar rekommendera skit kanske dom ska ta och läsa på om sensorerna, men sen å andra sidan dom flesta vet inte ens att det är ~5% acceleration på avago 9500 som sensei, qpad 5k etc etc.

Permalänk

Razor death adder är ett hett tips

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rappe Rodent:

Snälla lilla du, du tror inte att faktiska användare är mer pålitliga än "seriösa recensenter", då användarna utför långtids tester. En recensent använder musen några dagar kanske max en vecka, tror du då att dom märker dåliga backa knappar, dåliga höger o vänster klick? Nej det gör dom självklart inte.

Angående byggkvalité tror jag mer på seriösa recensenter, ja. Sen huruvida fel, som finns på alla möss, upptäcks i tid eller inte är ju en annan sak. Eftersom man alltid kan få ett måndagsexemplar, så är det såklart svårt för en recensent att veta.

Skrivet av Rappe Rodent:

Du kan söka på vilket forum du vill. Visst är det självklart som du säger, man ser bara det dåliga, men jag ser razer bra mycket mer ofta än andra märken så som steelseries, logitech osv. Det är lite som Sandforce kretsar, bara dom man läser om, jag äger en sandforce SSD och inte tusan höjer jag den till skyarna bara för att jag äger en, jag vet om att det är en ökänd krets som brukar dö, men det erkänner jag och inser fakta.

Ja, jag kan söka på vilket forum jag vill, och hitta folk som gillar Razer's möss även där, det är inga problem. En anledning till att du ser fler trådar om problem med Razer (vilket jag inte tror på), skulle kunna vara att det finns fler Razermöss i omlopp, vilket jag inte heller vet om det gör.

Skrivet av Rappe Rodent:

Hört talas om bra marknadsföring? Finns anledningar att Beats hörlurar säljer som smör även om de är väldigt överprissatta, dom lägger mycket krut på marknadsföring, precis som razer gör.

Saker är inte "överprissatta" om folk köper och tycker det är värt priset. Man hade ju varit bra dum om man hade sålt till ett lägre pris och då förlorat intäkter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Hur ofta har du en Item-build med 6 items som går att aktivera? O.o

Ganska vanligt när man spelar support på Dota2.

Permalänk

Själv har jag kört mycket lol på min r.a.t 3, har dock bytt ut den till en r.a.t 7 och jag kan bara säga det att de är bland de skönaste jag har testat (kan kännas lite konstigt i början men efter ungefär 1-2 dagars användande så finns inga skönare imo)

kan även tillägga att orsaken till uppgraderingen inte hade med att r.a.t 3an är trasig, den funkar lika bra som den alltid gjort, ville dock ha de extra funktionerna som finns på r.a.t 7an.

har inte testat deras MMO version av r.a.t 7an men jag har tittat på den och den har 10 knappar vid tummen och en "shift" knapp för musen vid lillfingret.

Permalänk

The hammer

Skrivet av Tottmeister:

Har inte samma upplevelse, har haft 3 st Deathadders alla började dubbeklicka, 2st abbysus (en hemma som börjat dubbelklicka), samt en abbysus på jobbet som fortf funkar efter ca 2 år.
Sen ca. 1 år tillbaka kör jag en Sensei hemma, och tycker den funkar väldigt bra. Dock så tycker jag inte mjukvaran är lika bra till den som razers.

Jaså du brukar sitter redo med hammaren? Brukar slå i väggen jag för att undvika skador på hårdvara. Tips från mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155 - GPU: EVGA GeForce GTX 690 4096MB - Motherboard: MSI Z77A-S01 - Hårddisk: Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB - 2TB Seagate Barracuda 7200rpm - Kylning: Corsair Hydro H80 - 2x 120mm Noctua Silent - Chassi: Fractal Design Core 1000

Permalänk

Har en Steelseries Sensei som jag använder till alla spel, har items på tumknapparna och sedan använder jag 123 som items också och sedan 456 controlgroups som jag tabar emellan med tab

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk

Lirar LoL på tok för mycket och kör just nu med en Corsair m90. Tänkte i samma banor att fan massa knappar på musen kommer vara über. Kan säga att jag inte använder en enda av sidoknapparna. Fokusen på skillshots blev helt åt helvete. Dock sitter den som ett silikonoptimerat bröst i näven, slår nästan min gamla Microsoft "pentakill" habu i känsla..

Permalänk
Medlem

känner att tråden spårade lite grann. Men jag testar för tillfället mina nya binds vilket gör att jag inte behöver mer än 2st sidoknappar. Vilket gör G400 till ett optimalt köp. BIllig, precis som G5. Bli kanske att skaffa sig ett redigt tangentbord istället^^

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

känner att tråden spårade lite grann. Men jag testar för tillfället mina nya binds vilket gör att jag inte behöver mer än 2st sidoknappar. Vilket gör G400 till ett optimalt köp. BIllig, precis som G5. Bli kanske att skaffa sig ett redigt tangentbord istället^^

Jag har maxbinds i default ui, dvs alla slots bindade så 12x5 binds + petbinds, inga problem med "vanlig" mus me 2 sidoknappar.
Till dota2 använder jag inga binds på musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

känner att tråden spårade lite grann. Men jag testar för tillfället mina nya binds vilket gör att jag inte behöver mer än 2st sidoknappar. Vilket gör G400 till ett optimalt köp. BIllig, precis som G5. Bli kanske att skaffa sig ett redigt tangentbord istället^^

Kör du på mina binds eller något liknande? Ett annat väldigt populärt alternativ är items på q-e + a-d och skillsen på z-b

Permalänk

Jag lirar bara LoL och har aldrig ahft en mus med flertal sidoknappar jag har stora händer och använder nu en http://www.teknikproffset.se/DATOR/Moess--Tangentbord/Moess/L... vilket är riktigt skönt för min stora hand, någon som har erfarenhet av edge 3200 eller qpad 5k ? har provat någon mus med plats för fingarna på högersidan vilket gör mig intesserad av domhär. är dom något bra ? vill inte ha en razermus då jag själv har erfarenhet av att dom läcker lim och är inte lika hållbara osv. dock inte deathaddern men den är för liten för min hand.