Rösta fram Årets datorbutik 2012!

Permalänk
Medlem

Cdon och webbhallen är det självklara valet för mig.

Permalänk
Medlem

känns som att de flesta röstar på inet bara för att de förr i tiden var väldigt stora men i dagsläget tycker jag verkligen inte de bör vara överlägsna. Tycker det är sällan man ser lägst priser hos dom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

Blev CDON för min del, dom placerar sig i toppen på dom flesta kategorierna...

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om man kunde ändra sin lagda röst, det klarar prisjakt av...

Permalänk
Medlem

Blir Inet igen även om det gått ner sig lite på priserna. De har fortfarande utmärkt bemötande och service. Webhallen har jag hört mycket av men saknar nog med personlig erfarenhet av dem för att kunna rösta på dem.

CDON röstade jag som billigast. De är billigast på det mesta samt har väldigt bra rabatter och erbjudande ibland, men knappast bäst när det gäller annat.

Permalänk

Har alltid fått snabbt av inet!: ) Bästa datorbutiken!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Det är jättebra att omröstningen är uppdelad i flera frågor. Men:

- Service / retur? En jätteviktig del i webbhandel. Men jag tror jag förstår varför det inte specifikt är med i omröstningen, så få har ju behov av service. Det blir istället inbakat i frågan vilket som är bästa datorbutiken - en fråga som annars hade varit överflödig. Bra tänkt faktiskt.

- Leveranstid - innefattar det fysiska butiker? Dustin har alltid bäst leveranstid, men jag valde ändå webhallen därför att jag bor nära en butik så det tar mig max en timme att åka dit och hämta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är i minoriteten verkar det som eftersom jag aldrig handlat på inet. Dustin levererade en bildskärm jag köpte av dem på mindre än 24 timmar och returen och återleverans var klockrent. Min röst faller på dem.

Permalänk
Medlem

La min röst på Dustinhome, alltid bra service, aldrig krånglat vid några problem, snabb frakt och bra priser.
Inet är inte sämre för det men känner att Dustinhome förtjänar lite creds.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Inet är då inte billigast i alla fall, men det får bli dem för det är den enda butiken jag vet som lägger sig platt vid garantiärenden. De flesta andra verkar mer intresserade av att slippa ta i det och hänvisar till återförsäljaren direkt.

CDON är också bra.. Låga priser, bra service, men väl lång leveranstid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill

Webhallen för mig, då jag har köpt stora delar av delarna där.

När mitt modekort va sönder på CPU pinnarna på CPU plasten så gick jag dagen efter och vissa dom i kassan och jag fick direkt svar att detta tar vi och skickar pengarna till kontot tar cirkca 2-3 bank dagar.

Det tycker jag är service

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

Webhallen har min röst, de verkar alltid ha bästa priser på det mesta jag konsumerar när det kommer till hårdvara och spel. Snabba leveranser också.

CDON är en riktig utmanare dock, senaste året känns som de satsat hårt på datorer och komponenter medans de alltid varit starka inom film, musik och spel. Om de bara kan göra något åt sina leveranstider så har de potential att gå från utmanare till vinnare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag la min röst på Dustin eftersom att de har ett stort produktutbud samt väldigt snabb frakt (som dessutom är gratis för mig som student). Priserna brukar också vara på samma nivåer som konkurrenterna och ibland lägre. Det var nära att Cdon fick min röst eftersom ett garantiärende löstes oerhört smidigt där för min del, de har dock skickat fel vara vid beställning en gång så de får nöja sig med en andraplats på min egna lista.

Har tidigare röstat på Inet men deras priser har gått upp och deras service har gått nedför en aning.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Skulle röstat på cdon pga bra priser. Men deras sida gör mig tokig... Så det blev inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CDON fick det bli. Mycket bra priser + en exklusiv rabatt för oss här på Swec. Bra utbud, däremot sämre frakt, men samtidigt, hur många datorer beställer man per år?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Första plats
Inet

Andra Plats
Webhallen

Tredje plats
Komplett

Fjärde plats
Dustinhome

Om man ska vara ärlig, detta är bara reklam åt Inet faktiskt, och varje år ser man "årets butik" på deras hemsida.

exakt så tanker jag

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd

I min egen lilla ålandsbubbla vinner http://www.jimms.fi/ !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet (valde mellan Dustin och Inet men Inet vinner på att ha en butik i Stockholm). Man skulle ju rösta på den datorbutik som lyckats bäst, så att CDON har lägre priser spelar ju ingen roll för denna utmärkelse. Sen att de inte klarar av enkla kundtjänstärenden där de skickat fel produkt gör att de aldrig kan vinna min röst som bästa butik.

Permalänk
Medlem

Butiken som vinner kan gott ta och köra en rejäl kampanj med lite nedsatta priser för oss konsumenter... Något jag inte skulle klaga på.

CDON har bäst priser, men de har en fruktansvärt dålig hemsida som är avskyvärd och lite andra brister som också drar ner butiken. Med det sagt tycker jag att Dustin generellt sett är stabila, och därför fick de min röst.

I övrigt tror jag inte att Inet kommer vinna med en så stor marginal i år igen, opinionen börjar svaja och de prisas inte längre till skyarna av lika många längre. Men vinna gör de nog.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Kan vi rösta fram någon annan butik än INET i år? Det är inget fel med den butiken, men det finns många andra butiker som förtjänar att bli belysta. CDON.com är ett bra exempel, lika snabb leveranstid som inet men billigare komponenter i MAJORITETEN av fallen, speciellt grafikkort jämfört med INET.

Så kan vi vara lite vettiga och ge andra butiker cred i år än INET? Vi har fattat nu att dem är bra. Nästa!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1234338
... och man kan inte rösta på ClickOK.

Även fast min röst hamnar på komplett.se så kan ni sluta hata inet för att de vunnit tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Kan vi rösta fram någon annan butik än INET i år? Det är inget fel med den butiken, men det finns många andra butiker som förtjänar att bli belysta. CDON.com är ett bra exempel, lika snabb leveranstid som inet men billigare komponenter i MAJORITETEN av fallen, speciellt grafikkort jämfört med INET.

Så kan vi vara lite vettiga och ge andra butiker cred i år än INET? Vi har fattat nu att dem är bra. Nästa!

Låter ju perfekt men då vi röstar fram årets bästa och inte näst bästa så kan du ju gräva ner dig.
Andra butiker har chansen att göra ett namn för sig med detta systemet som ser över flera olika kategorier.

Att folk aldrig blir nöjda och bete sig som barnrumpor.

Skrivet av Simcon:

Butiken som vinner kan gott ta och köra en rejäl kampanj med lite nedsatta priser för oss konsumenter... Något jag inte skulle klaga på.

Inet har som funnit åren innan har brukat ha riktigt fina special priser.
Köpte min SSD där ifrån för 999, närmsta pris då låg på 1800kr!

Permalänk
Medlem

Varför inte kunna svara "vet inte" på sista frågan? Jag har ingen aning om vilka dessa olika butiker är, och kan därmed inte ge ett rättvist svar, men måste ange något för att kunna slutföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afterburned:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1234338
... och man kan inte rösta på ClickOK.

Även fast min röst hamnar på komplett.se så kan ni sluta hata inet för att de vunnit tidigare?

Nu är det cdon och inet vi pratar om här, inte clickok. ddessutom vem vill handla där innan cdon och inet? Sedan så hatar inte jag på inet, jag sa ju till och med tydligt att det inte är nått fel på dem, men att andra förtjänar cred. Missade du det i mitt inlägg eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Min röst gick till CDON.

Dem har varit billigast och jag har fått alla mina beställningar inom 2 dagar, trots att jag bor ute i skogen i Västernorrland.
CDON har varit generösa med både gratis frakt och rabatter för sweclockers medlemmar vilket jag tycker är kanon

Gratis frakt + 50kr rabattkod = Tillbehör så som HDMI sladdar och spel till PC helt gratis

Innan jag beställde min dator så jämförde jag priserna för alla delar på cdon och inet, sparade 20% av pengarna genom att handla av CDON. Så en stor eloge till cdon för pressade priser!

Permalänk
Medlem

CDON.com alla gånger!

Utmärkta priser samt extremt snabb och smidig leverans (Beställde datorn jag har nu i delar, skickades från lagret i Malmö. Dagen efter kunde jag hämta ut dem här i norra Stockholm) och det i kombination med en bra support. Sen det faktum att de har bjudit in oss* på expo och att vi* alltid har 5% rabatt på alla deras komponenter gör inte direkt saken sämmre

*Sweclockers

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nu är det cdon och inet vi pratar om här, inte clickok. ddessutom vem vill handla där innan cdon och inet? Sedan så hatar inte jag på inet, jag sa ju till och med tydligt att det inte är nått fel på dem, men att andra förtjänar cred. Missade du det i mitt inlägg eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Clickok har haft bra priser på olika SD minnen, alltid haft usel support i mina fall men dom gör jobbet.

Du må kanske inte hata Inet men du utför ju en häxjakt mot folk som vill rösta på den BÄSTA butiken och inte näst bästa.

Edit: Och vem är du att bestämma vart folk vill handla?
Snälla lägg ner ditt försök att bestämma över alla.

Permalänk
Medlem

Men NetOnNet då? Dom saknade jag. Jag köpte en ssd där då min gamla gav upp hoppet.

Webhallen fick min röst för service. Jag hittade kvittot (efter att den nya hade blivit köpt) och gick till webhallen med ssd'n och hoppades i alla fall att få en ny. Den fanns dock inte inne, då gjorde dom ett återköp på summan som jag betalade för ett år sen! Slutresultatet blev att jag fick en dubbelt så stor ssd och en hundring i rabatt på dagens köp.

Permalänk

Skulle bli förvånad om det inte har trixats med röstningen i år, vi vet ju vem som alltid vinner enligt Swec.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Låter ju perfekt men då vi röstar fram årets bästa och inte näst bästa så kan du ju gräva ner dig.
Andra butiker har chansen att göra ett namn för sig med detta systemet som ser över flera olika kategorier.

Att folk aldrig blir nöjda och bete sig som barnrumpor.

Vad är det med dig nu då? Beter jag mig som en barnrumpa bara för att jag yttrar min vettiga åsikt? Trampade jag dig på fötterna eller?

Min poäng som du verkat missa, är att vi vet att inet är bra, men det finns fler som förtjänar titeln i år och en av dem är definitivt cdon, dem förtjänar titeln "bästa datorbutik 2012" och det får inte tvåan. Cdon syns inte lika mycket på SWEC då många medlemmar är bländade av inets (förvisso otroligt bra) kundvagnssystem och pingvinstänger. Ja dem har bra service, leveranstid och i många fall pris, men det har andra med och dem behöver synas, speciellt på inetclockers.com.

Sedan, när ville jag rösta fram årets näst bästa datorbutik? Gräva ner mig? Du låter ju som en fanboy, kanske ligger något i det eftersom du verkar uppenbart upprörd över mitt ursprungliga och otroligt stötande inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Cdon för låga priser och bra sortiment.
Alina som kommer starkt med låga priser och snabba leveranser.

Och för att Alina skickade med en stor godispåse. Får inte äta godis men det är tanken som räknas.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken