Rösta fram Årets datorbutik 2012!

Permalänk
Medlem

Som så många andra så tycker jag att Inet har ökat priserna för mycket jämfört med konkurrenterna så det blir CDON som får min röst i år.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Blev en röst på CDON i år. Har aldrig haft något problem med någon produkt jag köpt hos dem, så jag kan inte säga något om kundservicen. Däremot är deras priser riktigt bra!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

CDON, billigt och snabbt de gånger jag handlat där.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

CDON får min röst, förut var inet bättre men nu är dom som webhallen, dyra och dryga.

Permalänk
Medlem

klart det blir inet igen

Permalänk
Medlem

Komplett och Net2World.

Permalänk

Skulle ha röstat på CDON om det inte vart för min mobil jag aldrig fick tillbaka...
CDON har ju iofs bra erbjudanden då och då men det blev än en gång en röst på Inet.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Helvete, råkade lägga bort min röst på Dustin men de är helt värt det enligt mig då de har bra priser, bra leverans och bra utbud.
Däremot skulle jag hellre lagt den rösten på cdon eftersom jag har köpt en massa saker därifrån samt en skärm som var på rea som jag är mycket nöjd över.

Cdon.com har helt enkelt förbättrats väldigt mycket den senaste tiden och jag ser fram emot att de fortsätter i samma takt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Cdon helt klart bäst priser

Permalänk
Medlem

inet är väl okej men nån måste ha visat framfötterna iår å det är nog cdon tänkte på alina för jag ser fler som beställer därifrån å pratar om dom men kan inte skapa en uppfattning om dom än.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Service: Inet
Utbud: Komplett
Priser: CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Lite konstig motivering.. men ok.. du är riktigt nöjd att Inet fått 12 papp av dig :/

Jajjemen, inga problem med stålarna grabben.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Cdon för bäst priser.Komplett för bäst utbud och många trevliga kampanjer.Tyvärr så har Inet dalat långt ner på listan pga dåliga priser och utbud.

Årets datorbutik?..Cdon lätt!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Röstade inet, har bra service i princip allt och en snabb leverans. Skulle valt CDON om deras kundservice var bättre och om deras sida var lite bättre uppbygd, Kan inte sortera komponenter efter tillverkare eller model i menyn ovanför komponenterna vilket drar ner betyget från mig.

Permalänk
Medlem

Det man måste ta i beaktning när man bedömer priserna är ju hur mycket tid som krävs vid serviceärenden. Som i mitt fall med CDON när de skickade fel varor till mig, vore de en vettig butik skulle jag bara behövt ringa in och förklara läget så skulle det löst sig. Nu fanns ingen kundtjänst på telefon utan jag var tvungen att använda deras webbformulär för att försöka förklara för några icke läskunniga vad som hänt. När allt var slut och avklarat så har jag behövt lägga flera timmar på att lösa deras problem dvs tid värd flera hundra kronor och i det fallet värt mer än produkterna jag beställt. Så även om CDON var några tior billigare vid inköp så skulle det totalt blivit billigare hos en annan butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenir:

CDON får min röst, förut var inet bättre men nu är dom som webhallen, dyra och dryga.

Precis. När jag skulle köpa LA Noire var jag ute en dag innan releasedan och gick först till webhallen och fick ett blankt nej, gick då till elgiganten och dom gick in på lagret och hämtade en kopia till mig som jag fick köpa. Det är service, inte det där andra dryga..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Jag är student och valde köpa ny dator i sommras. Jag byggde ihop nästan samma dator på Inet,komplett och dustin/home. Inet hade dåligt utbud på moderkort och minnen och blev många hundralappar dyrare än t.ex. Komplett. Dustin hade bra utbud till rätt priser, kanon service om man hade någon fråga angående en produkt + snabb service.

Det jag vill komma med att jag är student är att bara 200-300kr gör stor skillnad för oss. Så props till Dustin för jättebra priser + CDON. När jag köpte mitt Headset + h80 med SWEC-rabbat!

Permalänk
Medlem

Kjell då? Varför får inte de vara med?

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Medlem

och NetOnNet är vart då...?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Komplett har bra mycket större sortiment än Inet, lika snabba leveranser och lägre priser, har iofs inte haft ett supportärende hos Inet men hade ett i år hos Komplett och det gick smidigt. Dessutom tycker jag dom har bättre lagersaldon, flera gånger har grejerna varit slut his Inet. Men har även handlat hos Dutin, Webhallen och CDON utan några problem!

Permalänk

CdOn fick min röst. Brukar ha bra priser och service och leveranstider har varit riktigt bra dom gångerna jag har beställt

Permalänk
Medlem

CDON handlar jag på när jag är ute efter något lite udda eller vill ha ett lågt pris. Har haft väldigt dålig erfarenhet med deras kundsupport.

Webhallen handlar jag på om jag vill ha rätt bra priser och ändå känna mig trygg eftersom jag tycker de är så schyssta där. Min bror t. ex köpte en ASUS Zenbook UX31A där för några månader sen men det visade sig att den hade en del döda pixlar, så han lämnade in den igen och Webhallen skickade vidare den till ASUS. ASUS råkade vara jättelångsamma så sex veckor senare gick bror min in på Webhallen och klagade och vips fick han en ny dator samt 2000 kr rabatt på sin Wii U-beställning.

Dustin handlar jag på när jag vill dra nytta av min fina studentrabatt samt vill ha riktigt snabb leverans.

Min röst gick till Webhallen.

Permalänk
Medlem

Väljer inte för de har butik där man kan få hjälp och ifall man behöver byta något eller utnyttja garanti. Den servicen är värd en mer-kostnad på ca 10% för mig. De felsökte mitt MB gratis då jag hade problem med ny dator, visade sig vara d-links driver till PCI nätverkskort som påverkade latency på visa usb portar. Var lättare att hitta felet då man uteslutit fel på MB.

Permalänk
Medlem

Kan ju även nämna att jag tidigare i år skickade in mitt nätagg till Inet för felundersökning.
Det visade sig att felet inte alls var nätagget, utan något helt annat (när man vaknar av en mindre explosion tidigt på morgonen och det luktar bränt vid datorn, så misstänker man att det är nätagget, och inte TV-boxen som låg en halvmeter bort!), men Inet bjöd på felundersökningskostnaden pga, jag citerar "good will" (300:- annars).

Inets taktik är tveklöst att göra mig till en så pass nöjd kund att jag återkommer och handlar mer av dom, och jag kan inte göra annat än erkänna mig besegrad: jag kommer att återkomma.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har alltid känt mig tryggast med och handlat det mesta hos Dustin, och så även i år. Webbhallen och Komplett har heller aldrig strulat under alla år för mig.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Röstar för Webhallen.

Permalänk
Medlem

För mig var valet enkelt: CDON all the way baby! Jag har inte varit i behov av att testa deras reklamationshantering som en del verkar gnälla över. För mig är det tämligen enkelt, så länge man har koll på juridiken brukar det gå smidigt oavsett vilken nätbutik man har med att göra.

Jag skulle bli förvånad om CDON inte blev årets butik. Någon som sätter emot?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av Sedman:

och NetOnNet är vart då...?

NetOnNet tycker jag absolut borde vara med nästa år åtminstone!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag letade också efter netonnet mycket därför att mitt jobb var med och nylanserade netonnet och vände en förlust till vinnst under 2011-12

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

NetOnNet tycker jag absolut borde vara med nästa år åtminstone!

NetOnNet borde helt klart varit med detta år också, riktigt dåligt tycker jag eftersom att dom känns som "up'n'comin". Jag skulle röstat på dom.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!