Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord, backspace gnisslar.

Hej

Jag har ett cm quickfire rapid red som jag är nöjd med.. Har bara haft det i ca 2 månader. Men backspace har börjat gnissla vilket är oerhört störande.. Någon som vart med om detta och har en bra lösning ?

Permalänk
Medlem

häll i lite olja under tangenten. (ja jag är seriös, olja leder inte ström)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Hej

Jag har ett cm quickfire rapid red som jag är nöjd med.. Har bara haft det i ca 2 månader. Men backspace har börjat gnissla vilket är oerhört störande.. Någon som vart med om detta och har en bra lösning ?

När min space-tangent på mitt Steelseries 6G V2 började gnissla så tog jag lite 5-56. Den har aldrig gnisslat igen.

Permalänk
Medlem

Finns ju teflon på sprayburk, borde också funka.. funkade på min gnisslande Saitek X-52:A..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Hej

Jag har ett cm quickfire rapid red som jag är nöjd med.. Har bara haft det i ca 2 månader. Men backspace har börjat gnissla vilket är oerhört störande.. Någon som vart med om detta och har en bra lösning ?

Fick du slut på gnisslet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Fick du slut på gnisslet?

Japp tog lite 5-56 olja som rekommenderades ovan, funkade bra

Permalänk

Återupplivar denna tråd iochmed att jag fått samma problem på ett av mina mekaniska t-bord. Vart exakt under tangenten ska man lägga dit oljan?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Återupplivar denna tråd iochmed att jag fått samma problem på ett av mina mekaniska t-bord. Vart exakt under tangenten ska man lägga dit oljan?

Om du vet vilken/vilka tangent(er) det är så doppar trycker du bara ner brytaren o droppar ner en droppe. Du måste givetvis ta bort tangenten innan du droppar.