MSI Afterburner, större font?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

MSI Afterburner, större font?

Kan man möjligtvis få dessa texterna att bli något enstaka snäpp större? Har ibland svårt att urskilja vad det står.

Det finns någon/några config-fil till MSI Afterburner, går det att ändra någonstans där måntro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Settings -> User Interface -> längst ned: Default MSI Afterburner skin - big edition

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av evil penguin:

Settings -> User Interface -> längst ned: Default MSI Afterburner skin - big edition

Då kan jag dock inte använda det MSI Afterburner-temat som jag har just nu (Visionary Radeon Blue by Nascasho Designs) och så blir texten inte så mycket större och det är fortfarande samma otydliga teckensnitt som används.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Subdubwise:

Då kan jag dock inte använda det MSI Afterburner-temat som jag har just nu (Visionary Radeon Blue by Nascasho Designs) och så blir texten inte så mycket större och det är fortfarande samma otydliga teckensnitt som används.

Har för mig font size styrs av det skin du använder så det går inte att ändra själv. Enda alternativet är nog att leta efter ett skin som är gjort med större font size som default.

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Subdubwise:

då får du manuellt gå in i settings filen för det temat och ändra själv

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av pumba-kung:

då får du manuellt gå in i settings filen för det temat och ändra själv

Det går alltså att ändra både textstorleken och teckensnittet? Fast hur gör man det genom tema-filen som är en "USF"-fil? Att öppna den med "anteckningar" fungerar inte alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Subdubwise:

Det går alltså att ändra både textstorleken och teckensnittet? Fast hur gör man det genom tema-filen som är en "USF"-fil? Att öppna den med "anteckningar" fungerar inte alls.

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=3316361&postcount=8

Vet inte hur aktuell den där guiden är numera, men du kan ju alltid prova.

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL