Permalänk
Medlem

18.5" LCD monitor, 120hz

Hej.

Flyttat till Stockholm där jag nu bor i liten lägenhet (25kvm) med sambo och planerar att göra mig en liten datahörna.
Det jag jag redan ordnat plats är för mITX burk gömd, och plats för var jag ska sitta, men problemet är att väggen inte
där jag ska vara blir lite för utfylld av en 22" skärm.

Jag undrar om det finns någon 18.5" 120hz skärm där ute eller om det bara görs för 22"+ ?
Det skulle vara en fördel om den har en snygg touch av design, eller om ni vet någon annan
skärm i den storleken som skulle kunna vara någonting?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Naj, 120hz är nog svårt att få tag i under 20/22".. Men är
Det verkligen ett krav?

Vad kommer burken användas till främst?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk
Hjälpsam

Sorry, inte i Sverige i alla fall. Aldrig hört talas om en så liten 120Hz skärm.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s104337246&cols=89,544,...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Burken kommer främst att användas för spelande, varav 120hz är enda tänkbara alternativet.
Förstod att det skulle bli svårt att hitta en mindre 120hz skärm, får hoppas att det dyker upp på
marknaden inom den närmsta framtiden.

Permalänk
Medlem

120Hz tyder ju på att du har relativt höga krav på spelupplevelsen. Och för spelupplevelsen gör det mycket större skillnad med 22" istället för 18.5", än vad en mindre skärm rimligtvis skulle kunna förbättra möbleringen i lägenheten. Vad är några cm bredd på skärmen jämfört med storleken på säng, bord, stol osv? Låter helt snedkompromissat.

Permalänk
Medlem

Wow jag trodde att jag bodde trångt på 36kvm med sambo och hund.

Jag förstår dock verkligen problemet ni upplever! Mitt tips är att köra en hel del trial and error med möbleringen. Vi tog oss igenom ett flertal olika alternativ innan vi hittade en vi var nöjda med. Det jobbiga är ju att det krävs ett par veckor med en möblering innan det går att säga exakt vad som fungerar och inte fungerar. Då min sambo körde bärbar förut så var datorplats inte så prioriterat och jag hade ett 120cm brett skrivbord som väl var cirka 55cm djupt och det var inte mycket till utrymme när jag körde dubbla skärmar och skulle gömma undan ett FD R2. I vår nuvarande, troligen slutgiltiga, iteration med möblering kör vi båda stationärt vid ett 2.8m brett skrivbord som är 80cm djupt och vi har, upplevs det som, mer utrymme än vi hade i någon tidigare variant av möbleringen.

Så vad jag vill säga är då alltså, bara för att det inte funkar med en större skärm nu så ge inte upp. Vill man så går det!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |