Grafikkort och nätaggs hjälp!

Permalänk

Grafikkort och nätaggs hjälp!

Hej!

Mitt grafikkort i hp burken börjar ge sig så börjar bli sugen på ett nytt. Hade tänkte o ge max 1200 kr för grafikkortet! Sen så om jag behöver ett nytt nätagg så blir det max 1600 kr tsm! Jag spelar nt så krävande spel men bo2,mw3 o LoL vill jag klara på högsta med 60 fps.

Så om någon har några bra grafikkort och nätaggregat att tipsa om så hade det varit väldigt snällt!

ops! Jag vet att det finns liknande trdar men hittar nt samma fråga.... . Sen så har jag nt mer pengar nu för moppen väntar utan för dörren.....

MVH Johan

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det blir kalasbra!

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem

En tanke bara, om du ska köra hög upplösning, välj ett kort med mer minne

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Permalänk
Skrivet av NazOneX:

En tanke bara, om du ska köra hög upplösning, välj ett kort med mer minne

Skrivet av NazOneX:

Det blir kalasbra!

Tack! Tror du det passar i ett vanligt hp chassi? Kör bara 1920/1080 men kanske ändå behövs mer? kanske köper en till skärm till fb o dylikt bara:)

Permalänk

Behöver ju starkare näraggregat då :/ har inte så mycket pengar tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Behöver ju starkare näraggregat då :/ har inte så mycket pengar tror jag

kör på det du länkade då ;);):D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

kör på det du länkade då ;);):D

Varför rekomendera ett kort som är knappt ett spelkort snarare ett media grafikkort.

Skrivet av J00HHAANN:

Behöver ju starkare näraggregat då :/ har inte så mycket pengar tror jag

Det behöver du intre alls, körde 6870 med vx400w corsair nätdel

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Varför rekomendera ett kort som är knappt ett spelkort snarare ett media grafikkort.

Det behöver du intre alls, körde 6870 med vx400w corsair nätdel

Okej funkar det näragget jag länka innan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Okej funkar det näragget jag länka innan då?

ja då det gör det ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Varför rekomendera ett kort som är knappt ett spelkort snarare ett media grafikkort.

Det behöver du intre alls, körde 6870 med vx400w corsair nätdel

hur länge då... 400w med ett ganska strömtörstigt kort är inte att rekommendera under en lägre period;):) isf 500w. annars blir det jobbigt för nätaggregatet:D

edit: var tydligen 430w.

Permalänk
Medlem

Största problemet lär väl vara om nätagget ens passar i ett HP-chassi. De kanske har skärpt sig iofs, var ett tag sen man mekade HP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

hur länge då... 400w med ett ganska strömtörstigt kort är inte att rekommendera under en lägre period;):) isf 500w. annars blir det jobbigt för nätaggregatet:D

edit: var tydligen 430w.

6870 drar endast 322w inklusive överklockad cpu http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lunatech:

Största problemet lär väl vara om nätagget ens passar i ett HP-chassi. De kanske har skärpt sig iofs, var ett tag sen man mekade HP.

för ca 4 år sedan äge jag en elite 9000 något kom jag ihåg och då kunde man köra på vanliga nätdel, nu beror det mest på vilken hp dator ts äger samt om grafikkortet itne stöter på något annat så att det hindrar installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

jaha, där ser man;)

Permalänk

Bump! en fråga till! Blir grafikkortet sjukt mycket bättre om man lägger till 300-400 kr till?

Permalänk
Hedersmedlem

Det nätagget du valt är inte det bästa, och ja snåla inte på den kanske viktigaste delen i din burk ditt nätagg. Ett tillägg av några hundringar gör rätt mycket ja. Så ett GTX650Ti är nog att föredra. Eller ett HD7850.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_650_Ti_Di...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

ahh okej! Kan du länka ettt bra näragg o grafikkort hellst på inet för max 1900 kr

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det såg bra ut! Hur är det i skillnad mot det andra grafikkortet? tystare kanske? eller mycket bättre? Tack iallafall!

Permalänk
Skrivet av J00HHAANN:

Det såg bra ut! Hur är det i skillnad mot det andra grafikkortet? tystare kanske? eller mycket bättre? Tack iallafall!

Grafikkortet för dig. 'Nuff said.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Bästa för den prisklassen? såg fint ut! något nätagg på netonnet då? TACK

Permalänk
Skrivet av J00HHAANN:

Bästa för den prisklassen? såg fint ut! något nätagg på netonnet då? TACK

7850 är ~123123123% bättre än 650 i spel. Allvarligt talat, det är grymt mycket bättre än 650 och 650Ti.
Nätagg. Detta fungerar bra, min kompis har det och inga fel på det. Rätt prisvärt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

7850 är ~123123123% bättre än 650 i spel. Allvarligt talat, det är grymt mycket bättre än 650 och 650Ti.
Nätagg. Detta fungerar bra, min kompis har det och inga fel på det. Rätt prisvärt.

LÅTER BRA Tack!

Permalänk
Skrivet av J00HHAANN:

LÅTER BRA Tack!

Men klarar nätagget det graikkortet? Det står att det behövs 600 w till hd 7850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av J00HHAANN:

Men klarar nätagget det graikkortet? Det står att det behövs 600 w till hd 7850

Det behövs inga 600W för ett HD7850 så du klarar dig lätt på det du ska köpa. Med 600W skulle du kunna köra Crossfire.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Det behövs inga 600W för ett HD7850 så du klarar dig lätt på det du ska köpa. Med 600W skulle du kunna köra Crossfire.

Aha ! tack! missförstod texten lite då !

Permalänk
Skrivet av J00HHAANN:

Aha ! tack! missförstod texten lite då !

Förlåt för dubbelpost! Men snabb fråga! är det svårt att byta nätagg? Asså jag kan fråga en poalare så han gör det! men man vill ju lära sig lite

Permalänk
Skrivet av J00HHAANN:

Förlåt för dubbelpost! Men snabb fråga! är det svårt att byta nätagg? Asså jag kan fråga en poalare så han gör det! men man vill ju lära sig lite

Det är busenkelt. Ut med alla sladdar, och koppla in det nya bara. Fyra skruvar.
Det krångliga är att få det att se bra ut.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl