Grafikkort och nätaggs hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Grafikkort och nätaggs hjälp!

Hej!

Mitt grafikkort i hp burken börjar ge sig så börjar bli sugen på ett nytt. Hade tänkte o ge max 1200 kr för grafikkortet! Sen så om jag behöver ett nytt nätagg så blir det max 1600 kr tsm! Jag spelar nt så krävande spel men bo2,mw3 o LoL vill jag klara på högsta med 60 fps.

Så om någon har några bra grafikkort och nätaggregat att tipsa om så hade det varit väldigt snällt!

ops! Jag vet att det finns liknande trdar men hittar nt samma fråga.... . Sen så har jag nt mer pengar nu för moppen väntar utan för dörren.....

MVH Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2602992/2012-11-28 är detta bra? sry för dubbelpost

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Maj 2006

Det blir kalasbra!

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Maj 2006

En tanke bara, om du ska köra hög upplösning, välj ett kort med mer minne

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av NazOneX:

En tanke bara, om du ska köra hög upplösning, välj ett kort med mer minne

Skrivet av NazOneX:

Det blir kalasbra!

Tack! Tror du det passar i ett vanligt hp chassi? Kör bara 1920/1080 men kanske ändå behövs mer? kanske köper en till skärm till fb o dylikt bara:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Behöver ju starkare näraggregat då :/ har inte så mycket pengar tror jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av J00HHAANN:

kör på det du länkade då ;);):D

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av foxzox7:

kör på det du länkade då ;);):D

Varför rekomendera ett kort som är knappt ett spelkort snarare ett media grafikkort.

Skrivet av J00HHAANN:

Det behöver du intre alls, körde 6870 med vx400w corsair nätdel

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Alle22:

Varför rekomendera ett kort som är knappt ett spelkort snarare ett media grafikkort.

Okej funkar det näragget jag länka innan då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av J00HHAANN:

Okej funkar det näragget jag länka innan då?

ja då det gör det ^^

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Alle22:

hur länge då... 400w med ett ganska strömtörstigt kort är inte att rekommendera under en lägre period;):) isf 500w. annars blir det jobbigt för nätaggregatet:D

edit: var tydligen 430w.

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Största problemet lär väl vara om nätagget ens passar i ett HP-chassi. De kanske har skärpt sig iofs, var ett tag sen man mekade HP.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av foxzox7:

hur länge då... 400w med ett ganska strömtörstigt kort är inte att rekommendera under en lägre period;):) isf 500w. annars blir det jobbigt för nätaggregatet:D

edit: var tydligen 430w.

6870 drar endast 322w inklusive överklockad cpu http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Lunatech:

Största problemet lär väl vara om nätagget ens passar i ett HP-chassi. De kanske har skärpt sig iofs, var ett tag sen man mekade HP.

för ca 4 år sedan äge jag en elite 9000 något kom jag ihåg och då kunde man köra på vanliga nätdel, nu beror det mest på vilken hp dator ts äger samt om grafikkortet itne stöter på något annat så att det hindrar installationen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Alle22:

jaha, där ser man;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Bump! en fråga till! Blir grafikkortet sjukt mycket bättre om man lägger till 300-400 kr till?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Det nätagget du valt är inte det bästa, och ja snåla inte på den kanske viktigaste delen i din burk ditt nätagg. Ett tillägg av några hundringar gör rätt mycket ja. Så ett GTX650Ti är nog att föredra. Eller ett HD7850.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_650_Ti_Di...

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

ahh okej! Kan du länka ettt bra näragg o grafikkort hellst på inet för max 1900 kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxie
Registrerad
Okt 2007

Här har du ett annat alternativ
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2663764/prisvart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Det såg bra ut! Hur är det i skillnad mot det andra grafikkortet? tystare kanske? eller mycket bättre? Tack iallafall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av J00HHAANN:

Det såg bra ut! Hur är det i skillnad mot det andra grafikkortet? tystare kanske? eller mycket bättre? Tack iallafall!

Grafikkortet för dig. 'Nuff said.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Slaktardej:

Bästa för den prisklassen? såg fint ut! något nätagg på netonnet då? TACK

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av J00HHAANN:

Bästa för den prisklassen? såg fint ut! något nätagg på netonnet då? TACK

7850 är ~123123123% bättre än 650 i spel. Allvarligt talat, det är grymt mycket bättre än 650 och 650Ti.
Nätagg. Detta fungerar bra, min kompis har det och inga fel på det. Rätt prisvärt.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Slaktardej:

7850 är ~123123123% bättre än 650 i spel. Allvarligt talat, det är grymt mycket bättre än 650 och 650Ti.
Nätagg. Detta fungerar bra, min kompis har det och inga fel på det. Rätt prisvärt.

LÅTER BRA Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av J00HHAANN:

LÅTER BRA Tack!

Men klarar nätagget det graikkortet? Det står att det behövs 600 w till hd 7850

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av J00HHAANN:

Men klarar nätagget det graikkortet? Det står att det behövs 600 w till hd 7850

Det behövs inga 600W för ett HD7850 så du klarar dig lätt på det du ska köpa. Med 600W skulle du kunna köra Crossfire.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Jalle64:

Det behövs inga 600W för ett HD7850 så du klarar dig lätt på det du ska köpa. Med 600W skulle du kunna köra Crossfire.

Aha ! tack! missförstod texten lite då !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av J00HHAANN:

Aha ! tack! missförstod texten lite då !

Förlåt för dubbelpost! Men snabb fråga! är det svårt att byta nätagg? Asså jag kan fråga en poalare så han gör det! men man vill ju lära sig lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kokain.ninja
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av J00HHAANN:

Förlåt för dubbelpost! Men snabb fråga! är det svårt att byta nätagg? Asså jag kan fråga en poalare så han gör det! men man vill ju lära sig lite

Det är busenkelt. Ut med alla sladdar, och koppla in det nya bara. Fyra skruvar.
Det krångliga är att få det att se bra ut.

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl