Permalänk
Medlem

Deepwater Horizon och BP

tja

Jag hade en diskussion idag i plugget om oljeläckan i mexikanska golfen. Riggen som bp ägde drabbades av en sk blowout och läckte en del olja i området. Jag tyckte BP var förvånansvärt korkade som gick ut och konstaterade att nått gått fel, det får ju dem att se klandervärda ut... min kompis höll inte med men jag tycker han är dum. Förstår han inte att det hade varit bättre att bara dölja det och gå vidare som om inget hänt.

Permalänk
Medlem

Say what?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Och du tror ingen hade märkt att det fanns en massa olja i mexikanska golfen som inte brukar vara där?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Va? De tiotalet personer som dog, ska man förneka att de existerade?

Det finns exakt noll chans att "komma undan", i synnerhet eftersom "gå vidare som om inget hade hänt" hade inneburit att man lämnade platsen och låta oljan flöda för fullt. Riggen var till för att borra hålet, inte ta upp oljan. Skulle olika fraktioner av BP ljuga för varandra och låtsas som "nejdå, det läcker inte alls" när den permanenta plattformen skulle komma? Och oljetäcket? Vittnen?

TS får allt ställa sig frågan vem det är som är lite dum en gång till... Vi får se om svaret blir rätt denna gång.

Edit: Med reservation för att detta är en trolltråd och vi just blivit trollade...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för mänsklighetens skull att du är ett troll.

Permalänk
Medlem

Det är smart att råna folk så länge man inte lämnar några spår eller vittnen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Javisst, det perfekta brottet är det brott som aldrig upptäcks. Men det är lättare att komma undan med att sälja Eiffeltornet till en skrothandlare eller kapa en 727a och hoppa med bytet med fallskärm än att komma undan med detta oljespill. Inte en chans att något sådant kan förbli oupptäckt.

Ja, Eiffeltornet har "stulits" (två gånger vill jag minnas) och pseudonym DB Cooper hoppade 1971 från en 727 och har aldrig åkt fast...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muji:

Jag hoppas för mänsklighetens skull att du är ett troll.

Nej men en clown kanske