Kingston 16 GB (15,9 går att använda)

Permalänk
Medlem

Kingston 16 GB (15,9 går att använda)

Tjena Swec!
Min dator har fungerat utmärkt ett bra tag nu, men idag hände det något märkligt som jag skulle vilja ha hjälp med...
När jag går in i systemegenskaper så står det Minne: 16 GB (15,9 går att använda)...
När jag går in i resursövervakaren så står det Installerat: 16384 MB, Totalt: 16277.

Hur löser man detta?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag löste det genom att skita i dom 100MB som ryker

http://support.microsoft.com/kb/978610

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av teehl:

Tjena Swec!
Min dator har fungerat utmärkt ett bra tag nu, men idag hände det något märkligt som jag skulle vilja ha hjälp med...
När jag går in i systemegenskaper så står det Minne: 16 GB (15,9 går att använda)...
När jag går in i resursövervakaren så står det Installerat: 16384 MB, Totalt: 16277.

Hur löser man detta?

Fungerar datorn sämre efter denna upptäckt ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Antielefant
Skrivet av teehl:

Tjena Swec!
Min dator har fungerat utmärkt ett bra tag nu, men idag hände det något märkligt som jag skulle vilja ha hjälp med...
När jag går in i systemegenskaper så står det Minne: 16 GB (15,9 går att använda)...
När jag går in i resursövervakaren så står det Installerat: 16384 MB, Totalt: 16277.

Hur löser man detta?

Stäng av Intel-grafiken i BIOS?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Fungerar datorn sämre efter denna upptäckt ?

Vad tror du själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Stäng av Intel-grafiken i BIOS?

Har testat med det, men har inte varit i bios på ett tag och detta hände helt random ;O

Permalänk

First world problems "Jag får inte ut 100 extra MB som jag kanske aldrig kommer behöva"

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Nej kommer förmodligen inte att behöva dem, och har aldrig påstått att det har varit något problem. Sa bara att det såg lustigt ut och ville veta vad det var.. men det var visst den integrerade grafiken som snodde lite ram Vet dock inte hur man stänger av det helt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av teehl:

Nej kommer förmodligen inte att behöva dem, och har aldrig påstått att det har varit något problem. Sa bara att det såg lustigt ut och ville veta vad det var.. men det var visst den integrerade grafiken som snodde lite ram Vet dock inte hur man stänger av det helt...

I bios/UEFI antagligen. Den som söker skall.....

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)