Nummer till CDON eller CDON vd

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Vad exakt är det för nått problem du har med CDON?

För att ringa deras VD gör inte ett skit. Han kommer inte ens erkänna din existens.
Dom du ska tala med är deras kundservice. Som du når via deras hemsida.

Och var trevlig när du kontaktar dom. Att gnälla och hota, hjälper sällan.

Om dom fortfarande inte löser det, så kan du ta upp det med ARN.

Tyvärr hjälper det inte att vara trevlig, konkret och tydlig när man talar med CDON:s kundtjänst. Man får ändå helt ogenomtänkta standardsvar och måste dessutom vänta 1-2 dagar på dessa. När jag hade problem senast var det enda som hjälpte att kontakta Josefin här på Sweclockers som är någon slags sverigechef. Men visst, att hota och gnälla hjälper förvisso sällan det heller.

Permalänk
Medlem

Att folk säger att kontakta VD'n inte kommer göra något så kan detta variera helt beroende på vad det är för person som sitter.
Är det nu en person som bryr sig om sitt företag så kommer Crazy ha väldigt bra möjligheter att få sina problem åtgärdade på direkten på ett väldigt bra goodwill sätt.

Är så inte fallet så är han tillbaka på ruta 1. Då har han i alla fall gjort allt han kan för att nå de högsta ansvariga på CDON,

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevlig kan man vara någon annanstans, men helst inte alls.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Varför ska du prata med CDONs chef för? Vad ska en chef göra som inte kundtjänst kan hjälpa dig med? Tala tydligt och var trevlig med kundtjänst så får man 99 av 100 fall korrekt hjälpt och man får sin vilja igenom.

Men jösses! Dom har ingen telefonsupport, och deras mailande fram och tillbaka är helt värdelöst. Om man ens får svar.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Jag känner igen den här frustrationen mycket väl. Köpte ett gäng album på cd (ja du läste rätt) runt 2005 eller 2006. CD-fodralen var trasiga vid leverans. Hade en del kontakt med kundtjänst via epost men det var helt värdelöst. Sen skickar de ett epostmeddelande någon månad senare och påstår att jag inte betalat och hotade med massa konsekvenser av det. Jag kontrollerade via banken att jag betalat och försäkrade cdon om att jag betalat. Dessutom bad jag uttryckligen om att de skulle svara på det meddelandet så jag visste att de hade läst det, eftersom de hotat med inkasso etc. De hörde aldrig av sig. Jag var så förbannad.

Denna mailkontakt var sjukt frustrerande då jag bara hade sporadisk tillgång till internet den sommaren, så även jag letade telefonnummer. Jag bestämde mig redan då för att aldrig mer ha med det skitföretaget att göra. Sedan dess har jag flera gånger hört från vänner och bekanta som också haft problem med cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddz:

Bara jag som är nyfiken på vadfan saken gäller?

Jag köpte en telefon av CDON för nästan två månader sen. Köpte telefon och ett abonnemang. Betalade då direkt ca 1500kr för mobilen och sen 150kr+99kr i månaden för den, men jag får inte den. De skickar den aldrig. Och när jag frågar varför så får jag inga svar. Så jag står och betalar för en telefon som inte ens CDON vill ge till mig och inte ens hjälpa mig med. DÄRFÖR vill jag prata med deras vd då företaget i sig inte hjälper mig ett piss. Allt de säger är att jag ska fylla i ett formulär, men de svarar aldrig. Så det är vad saken gäller.

Skrivet av budint:

Precis! Ska du nå framgång är det bra att du håller dig till konkreta argument. Spara din mejl-historik till kundtjänst! När du återberättar vad som har hänt kan du använda dig av fakta om vad som har hänt och när. Att "cdon suger" är inget argument även fast det säkert finns andra som förstår din frustration. Sådana saker kan du säga åt dina kompisar. Sedan kan du ta hjälp av någon som kan uttrycka sig bra på svenska om du är tveksam på hur du ska formulera dig bra.

Jag har aldrig använt "cdon suger" som ett argument. Jag yttrade mig en åsikt på MIN tråd om MITT problem, med CDON. Jag skrev inte en tråd där mitt problem var att "cdon suger". Dock så tycker jag det nu. Och om du tycker att jag ska be någon att skriva bra svenska åt mig, så kan ju du lära dig att skilja på argument och personlig åsikt. Det är bara en pik

Skrivet av KRUSSIDULL:

Varför ska du prata med CDONs chef för? Vad ska en chef göra som inte kundtjänst kan hjälpa dig med? Tala tydligt och var trevlig med kundtjänst så får man 99 av 100 fall korrekt hjälpt och man får sin vilja igenom.

Det går ju tydligen inte

citat
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

jag ger dock upp personligen Köper allt från någon annan sida så får cdon göra hur fan dom vill enligt mig. Detta är inte service.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag köpte en telefon av CDON för nästan två månader sen. Köpte telefon och ett abonnemang. Betalade då direkt ca 1500kr för mobilen och sen 150kr+99kr i månaden för den, men jag får inte den. De skickar den aldrig. Och när jag frågar varför så får jag inga svar. Så jag står och betalar för en telefon som inte ens CDON vill ge till mig och inte ens hjälpa mig med. DÄRFÖR vill jag prata med deras vd då företaget i sig inte hjälper mig ett piss. Allt de säger är att jag ska fylla i ett formulär, men de svarar aldrig. Så det är vad saken gäller.

Det där ska du ta upp med ARN. Max en månad ska man behöva vänta på en vara såvida man inte förbeställt den, enligt lagen. De gör fel i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Det där ska du ta upp med ARN. Max en månad ska man behöva vänta på en vara såvida man inte förbeställt den, enligt lagen. De gör fel i det här fallet.

Jag orkar bara inte hålla på längre... men ja, de gör jättefel. haha

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På lite otrevligheter.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag köpte en telefon av CDON för nästan två månader sen. Köpte telefon och ett abonnemang. Betalade då direkt ca 1500kr för mobilen och sen 150kr+99kr i månaden för den, men jag får inte den. De skickar den aldrig. Och när jag frågar varför så får jag inga svar. Så jag står och betalar för en telefon som inte ens CDON vill ge till mig och inte ens hjälpa mig med. DÄRFÖR vill jag prata med deras vd då företaget i sig inte hjälper mig ett piss. Allt de säger är att jag ska fylla i ett formulär, men de svarar aldrig. Så det är vad saken gäller.

Skrivet av CrazyAngel4You:

jag ger dock upp personligen Köper allt från någon annan sida så får cdon göra hur fan dom vill enligt mig. Detta är inte service.

Om jag förstår dig rätt så har du alltså beställt en vara (telefon) och en tjänst (abonnemang) som hör ihop, men bara fått tjänsten levererad (dvs du betalar för abonnemanget löpande nu men har inte fått telefonen)?

Är det då inte lite dumt att ge upp nu, speciellt om det är bindningstid på abonnemanget?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag köpte en telefon av CDON för nästan två månader sen. Köpte telefon och ett abonnemang. Betalade då direkt ca 1500kr för mobilen och sen 150kr+99kr i månaden för den, men jag får inte den. De skickar den aldrig. Och när jag frågar varför så får jag inga svar. Så jag står och betalar för en telefon som inte ens CDON vill ge till mig och inte ens hjälpa mig med. DÄRFÖR vill jag prata med deras vd då företaget i sig inte hjälper mig ett piss. Allt de säger är att jag ska fylla i ett formulär, men de svarar aldrig. Så det är vad saken gäller.

Detta borde du inlett inlägg nr ett med. Då hade tråden sluppit allt trams!
Vad jag ser så har du rätten på din sida, och denna sak borde vara lätt ur rättssynpunkt. Världens enklaste fall.

Du kan antagligen häva köpet. Men ange gärna vad för telefon du köpt och vilket abonemang du har. Alltså vilken leverantör...? TELIA, TELE2, TELENOR...?

Berätta mer om avtalet och exakt vad du gjort och vad CDON svarat.

Men... för att förenkla saken så borde du följa rådet du fått redan. Klipp ut ovan (det jag citerat) och klipp in i CDON - tråden. Ange också ordernummer. Du kommer omedelbart att få ett svar av CDON.

Om jag uppfattat saken rätt, så är detta ett av historriens enklaste fall och du kommer att omedelbart att bli kompenserad.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk

Jag har haft goda erfarenheter av att kontakta vd på marknadsföringsfirmor som terroriserar mig. Jag tar då kontakt privat på ett liknande sätt som de terroriserar mig och det har fungerat hyfsat. Vet inte om det hörde hit men kan åtminstone säga att jag har liknande erfarenheter av cdon. Långa väntetider på varor som ska finnas för leverans enligt hemsidan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag orkar bara inte hålla på längre... men ja, de gör jättefel. haha

Har du ens skrivit i cdon tråden här på sweclockers? Och då menar jag inte efter nummer utan att dom kollar upp det.

Har inte sett en enda dom inte hjälp direkt där.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/9...

Eller ännu bättre skicka ett PM till http://www.sweclockers.com/profil/138981-cdoncom

Permalänk
Medlem

Anmäl CDON till ARN och skicka ett rek.brev/mail där du bestrider eventuella krav på betalning.

Tala om för operatören hur det ligger till. Skicka rek.brev/mail till operatörer och förklara även att du inte kommer betala någon räkning förens du har möjlighet att utnyttja tjänsten.

Vänta 6-12 månader.

Då är det skit samma om du får tag på kundtjänst eller inte. Visst är det surt att behöva vänta men jag tror inte att ett telefonnummer eller samtal med VD kommer lösa någonting om supporten säger nej, speciellt inte hos CDON.

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Jag erbjöd mig via PM i förra veckan att försöka hjälpa TS, men har inte fått något svar av honom.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är inte så mycket vid datorn nu så jag har inte uppdaterat här.
Jag har fått mobilen och det har läst sig. Och som svar till dig Josefin så måste det ha blivit något fel då jag trodde att jag svarade dig på nytt, men det var inte meningen. Fick inget svar av någon vd om någon undrar. Men mobilen dök upp och jag är bara nöjd över det. Lär absolut handla från cdon igen men mobiltelefoner tar jag nog i en fysisk butik i fortsättningen. Jag Så jag avslutar tråden så mitt problem löst sig.
Tack för alla tips och sorry till alla er som såg denna tråd som störig. För mig var detta ett stort problem. Fick lite fri frakt så det är okej

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!