Lite frågor angående Far Cry 3

Permalänk

Lite frågor angående Far Cry 3

Körde igång spelet med Intel extreme tuning utility igång. Efter ca en timmes lir då avslutade jag spelet och kollade på Tuning utility. Den hade registrerat 2 Gb användning av ramminne. Konstigt tycker jag eftersom specsen rekomenderar 8 Gb i performance mode.
Sen en annan fråga. Har en 3570K som är klockad till 4.4 GHz, samma där, körde igång Intel utility sen spelade jag ett tag. Efter så hade Utility registrerat att min cpu endast användes i ca 60%. Hur kan det komma sej ?

Permalänk

Strunta i vad utvecklarna rekommenderar, det är sällsynt att de stämmer.
Det är också lite allmäntkänt att Far cry 3 inte kräver mycket processor kraft. 60% låter helt normalt.

Edit: Såg att du körde en 7970cfx konfiguration, hur många fps ligger du runt?

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Skrivet av Raptor_jesuS:

Strunta i vad utvecklarna rekommenderar, det är sällsynt att de stämmer.
Det är också lite allmäntkänt att Far cry 3 inte kräver mycket processor kraft. 60% låter helt normalt.

Edit: Såg att du körde en 7970cfx konfiguration, hur många fps ligger du runt?

Med all grafik på max så toppar jag ca 55-60 FPS. Ligger runt 50 FPS i snitt. Ibland toppar den även 70.
Men kör nu AA x4 så nu ligger jag på ca 85 FPS.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Med all grafik på max så toppar jag ca 55-60 FPS. Ligger runt 50 FPS i snitt. Ibland toppar den även 70.
Men kör nu AA x4 så nu ligger jag på ca 85 FPS.

Det låter nog som det ska! Du får höja frekvenserna något på dina underklockade kort så ska du nog se att du kan få en liten prestanda ökning:)

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Skrivet av Raptor_jesuS:

Det låter nog som det ska! Du får höja frekvenserna något på dina underklockade kort så ska du nog se att du kan få en liten prestanda ökning:)

Jo jag vet men det blir så förbannat varmt då. Har ett R4a som är ganska liten och nu toppar ena grafikkortet på 80C.