Permalänk
Medlem

4-pin kabel smälte..

Hej!

Jag köpte följande datorkomponenter till min kusin för några månader sedan;

MK MSI 760GM-E51 DDR3 Socket AM3, 760G, mATX
Corsair 4GB (KIT) DDR3 VENGEANCE 1,5V LOW BLUE
CPU AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz, 8MB,125W, BE
Nätagg Corsair 600W Gaming series

Sedan slängde jag in en samsung F3 500gb hdd och en gtx 460. Jag kollade temperaturer och dylikt efter att jag monterat ihop datorn för första gången och allt var frid o fröjd, datorn spann som en katt i nästan 2 månader tills det ofattbara hände:

Han ringer och ber mig komma o kolla på datorn, då den helt enkelt inte funkade alls.
Jag kollar igenom hela datorn och får syn på smält plast runt 4pin kontakten, drar ur sladden, och ser att 4pin kabelns huvud har spräckt.
4pin kabeln ser nu ut som en 2+2 kabel istället och kontakten har smält den med...
INGET överklockande eller annat lek o trams har gjorts med datorn.

Jag antog direkt att det är nånting med nätagget men tänkte kolla med er om ni kanske vet nånting som jag inte vet?

Täcks skador som dessa i garantin?

Permalänk
Medlem

Låter som galppkontakt, blir lätt varmgång då.
Det är väldigt svårt att säga om garantin gäller. Beror det på att kabeln var dåligt isatt gäller den inte men om stiften suttit för långt in i hane/hona skulle jag tro att den gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffenh:

Låter som galppkontakt, blir lätt varmgång då.
Det är väldigt svårt att säga om garantin gäller. Beror det på att kabeln var dåligt isatt gäller den inte men om stiften suttit för långt in i hane/hona skulle jag tro att den gör det.

Får ta och kolla det, är iaf rätt säker på att den satt i som den ska då jag är väldigt noga

Tack!