Waypoint i Far Cry 3 ?

Permalänk

Waypoint i Far Cry 3 ?

När man högerklickar på kartan i spelet för att sätta en waypoint hur fan följer man den sen då ?
Det är ju ingen färg tex grön som man kan följa till målet, hur ska man kunna följa sin waypoint ?
Samt hur hittar man ingången i grottan som ska ligga under dr huset ?

Permalänk

Har bara använt waypoint en gång, men då var det bara att sätta en markering på kartan, så blir du hänvisad med pilar. Jag fick dock lite problem med att få bort markeringen igen, då den försvann från kartan men inte ingame. Men det ordnade sig med en omstart av spelet. Verkar vara lite glitchig.

Ingången till grottan under doktorns hus hittar du genom att vandra en runda längs klippkanterna runt huset Kommer jag ihåg rätt så var det på husets framsida, mot utsikten så att säga.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Har bara använt waypoint en gång, men då var det bara att sätta en markering på kartan, så blir du hänvisad med pilar. Jag fick dock lite problem med att få bort markeringen igen, då den försvann från kartan men inte ingame. Men det ordnade sig med en omstart av spelet. Verkar vara lite glitchig.

Ingången till grottan under doktorns hus hittar du genom att vandra en runda längs klippkanterna runt huset Kommer jag ihåg rätt så var det på husets framsida, mot utsikten så att säga.

Jo hittade ingången. Men hur menar du med pilar ?
Är det pilar i mini kartan, den till vänster i nedre bild eller vart är dessa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

När man högerklickar på kartan i spelet för att sätta en waypoint hur fan följer man den sen då ?
Det är ju ingen färg tex grön som man kan följa till målet, hur ska man kunna följa sin waypoint ?
Samt hur hittar man ingången i grottan som ska ligga under dr huset ?

Finns en *liten* vit pil som cirklar runt skärmen, och en vit fyrkant som man kan se flyta runt i luften åt det hållet som man markerat

(Tycker personligen att den kunde varit mer färgglad eller nåt)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |