Humble Bundle satsar på spel från THQ

Permalänk
Medlem

Man behöver inte paypal. Du använder valfritt kort genom paypals servrar utan att registrera.

Trevligt i vilket fall, hoppas THQ får in lite pengar så dom kan publicera fler bra spel!

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Paypal är ju vidrigt så av principskäl så försöker jag att undvika att köpa saker genom paypal. Men man får offra sig sig ibland och slänga fram visakortet.

Permalänk
Medlem

Deras aktier mår bra av den här bundlen iallafall

källa:
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:THQI

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Skänkte $10 till THQ. Hade velat skänka mer men har inte fått CSN än, så lever själv på ruinens brant just nu.

5 Spel + 2 expansioner för ~70:-, jag känner mig som en tjuv. Nåja, det var en bit över medel iallafall. Usch och tvi för alla som betalt 1 sketen dollar för allt detta!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hade THQ skippat DRM så hade jag köpt deras spel till fullpris, nu betalar jag max $1 när det ändå är DRM-skadat (jag köpte CoH bara för att man tog bort DRM, sen köpte jag CoH:OF efter det och fick en tråkig överraskning).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

5 Spel + 2 expansioner för ~70:-, jag känner mig som en tjuv. Nåja, det var en bit över medel iallafall. Usch och tvi för alla som betalt 1 sketen dollar för allt detta!

Varför ush och tvi?

Alternativet är ju att de laddat ned det olagligt och betalat 0 sketna dolllar? På vilket sätt hade det varit bättre?

Permalänk
Medlem

150kr skickade jag över, 50kr till THQ och resten till välgörenhet

Permalänk
Medlem

Har inte någon dator att spela på men köpte ändå. En vacker dag ska jag återvända!

Nu får vi hoppas att THQ överlever också. Vi behöver knappast färre spelutvecklare.

Permalänk
Medlem

köpte alla spel över average, Äger visserligen 4 av spelen redan men jag brukar se alla dessa inköp som en bra gest mot utvecklare och biståndet. Troligtvis kommer jag aldrig spela färdigt dessa spel.

Gjorde däremot en fuling och lade in en extra beställning på 1 dollar och att man använder den steamkoden till julklappsleken.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Varför ush och tvi?

Alternativet är ju att de laddat ned det olagligt och betalat 0 sketna dolllar? På vilket sätt hade det varit bättre?

Jag tycker att lite över average borde alla betala.. Då jag redan ägde 2 av spelen så ville jag inte betala mer (tänkte ändå inte köpa något av de andra spelen)
Då jag redan betalat fullpris för SR3 och 1/4 pris för Metro 2033 och planerar att köpa Metro Last light för full pris så tycker jag att jag supportat dom tillräckligt. Men ynka 37kr kan väll vem som helst hosta fram. Om man inte har råd med det så förstår jag inte hur man kan ha råd med en dator som ska klara Metro 2033 och SR3.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande och se THQ´s aktier på måndag

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Bra, jag gillar spel från THQ, speciellt Warhammer 40,000 spelen.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att deras aktier fortsätter att stiga till en bekväm nivå.
Jag har aldrig blivit besviken på något jag spelat som THQ har utvecklat, så ser gärna att de överlever.

Citat:

Varför ush och tvi?
Alternativet är ju att de laddat ned det olagligt och betalat 0 sketna dolllar? På vilket sätt hade det varit bättre?

Att ladda ner istället för att betala 1 dollar är inte bara olagligt, det är extremt dumsnålt. (förr eller senare får man alltid problem med nerladdade spel.)

Att betala 1 dollar är "enbart" riktigt snålt. Jag antar att du tillhör en av dessa eftersom du verkar försvara 1$ som inköpspris.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Jag tycker att lite över average borde alla betala..

Intressant utalande. Skulle alla göra det blir ju average högre och högre tills ingen har råd.

Dock håller jag med om att bara betala 7kr är lite snålt.
Jag har spel så jag klarar mig men får fundera på om jag ska köpa detta för den goda sakens skull.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Känns ganska skamligt att snittet ligger under 6 dollar för fem stycken storspel + två expansions. Många snikna människor här i världen.

Så det är enda alternativet, att majoriteten av de som betalade är snikna? Det är välgörenhet och du får en rejäl gåva för att du betalar. Att man erbjuds fler spel om man betalar mer än snittet är ju för att höja ribban på donationerna. Hur kan det på något sätt vara negativt? Folk betalar väl vad de kan eller känner att det är värt. Att du inte värderar det på samma sätt säger ingenting om huruvida dessa människor är snikna eller inte. Då får jag ju utgå ifrån att du själv betalade en rejäl summa i det här sammanhanget och kan visa upp det, för du är väl inte sniken?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Sniket? Det erbjuds något folk vill ha, för en liten summa...om man betalar det så är man sniken? Hur fan tänker du då? Om du nu sitter med så hög moral och vill skänka ditt (eller andras) levebröd till "välgörenhet", hosta upp lite sagolika summor här med bevis, så ska jag lyfta på hatten å dina vägnar - om inte, knip igen, hycklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du har missuppfattat det här lite, det erbjuds inte för en liten summa, det erbjuds för en valfri summa, stor skillnad. Om man väljer att betala det absolut lägsta man kan, som knappt täcker kortavgifter, serverplats och bandbredd, så ja, då är man sniken. Spel generellt är att betrakta som lyxkonsumption och det borde därför inte vara någon som slänger pengar på det som man borde ha använt till mat, dvs har man svårt att få mat på bordet så ska man inte lägga pengar på spel. Givetvis är betalningsförmågan individuell, men det är ingen som kräver "sagolika" summor här. I det här fallet kan man även se THQ bundeln lika mycket som välgörenhet som ett bra paket, så det har du rätt i, men skänker man en väldigt liten summa till välgörenhet så är det stor chans att de administrativa kostnaderna för den äter upp mycket av själva bidraget.

Blir lite sugen på att slänga iväg en $10-15, har varken en dator som kan köra de här spelen, eller tid att köra igenom dem, men THQ verkar vara en vettig utvecklare som inte bara pumpar ut en remake på ett redan existerande spel varje år och har ju tyvärr lite ekonomisk kris nu...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Inaktiv

6 dollar fick räcka för mig då jag har alla utom ett spel och dessutom betalat betdyligt mer än så för varje enstaka spel. Hade det varit Linux eller OS X stöd på titlarna samt DRM-fritt hade jag nog betalat betydligt mycket mer.

Lite delade känslor över denna bundle. Å ena sidan gillar jag THQ och de flesta titlar de ger ut men samtidigt så är denna bundle väldigt ovanligt mot de andra och då jag mest varit intresserad för DRM-fritt och stöd för flera plattformar så sjunker intresset något för denna. Dock ser jag ju såklart gärna att fler liknande bundles kommer framöver men då antingen med stöd för fler plattformar än Windows och/eller DRM-fritt alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Håller tummarna för att deras aktier fortsätter att stiga till en bekväm nivå.
Jag har aldrig blivit besviken på något jag spelat som THQ har utvecklat, så ser gärna att de överlever.

Att ladda ner istället för att betala 1 dollar är inte bara olagligt, det är extremt dumsnålt. (förr eller senare får man alltid problem med nerladdade spel.)

Att betala 1 dollar är "enbart" riktigt snålt. Jag antar att du tillhör en av dessa eftersom du verkar försvara 1$ som inköpspris.

Tvärt om, men dagens DRM-skydd fungerar piratversionerna bättre än versionerna de betalande kunderna får...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

jag suger på FPS spel, jag bara dog och fick slut på gasmasker hela tiden så jag gav upp :&

metro är ett ganska awesome spel =3

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Inaktiv

Klart man kan köpa spelen igen
Kanske skulle ge bort ett par keys också till vänner, så får man en meganyckel som unlockar allt eller får man flera olika keys?

THQ gör verkligen bra spel, förutom Saints Row då, anser jag själv i min högst personliga uppfattning.

Permalänk
Medlem

Skänkte 150dollar* och allt till THQ.

Hade inget av spelen innan så det va ju klockrent.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Håller tummarna för att deras aktier fortsätter att stiga till en bekväm nivå.
Jag har aldrig blivit besviken på något jag spelat som THQ har utvecklat, så ser gärna att de överlever.

Att ladda ner istället för att betala 1 dollar är inte bara olagligt, det är extremt dumsnålt. (förr eller senare får man alltid problem med nerladdade spel.)

Att betala 1 dollar är "enbart" riktigt snålt. Jag antar att du tillhör en av dessa eftersom du verkar försvara 1$ som inköpspris.

Klockrent.

Tummen upp

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Var det f.ö bara jag som resonerade som så att det faktiskt är välgörenhet (charity) att ge pengarna till THQ, då de har det ganska svårt just nu?

Kändes iallafall som att det gör mer nytta att skicka pengarna till THQ än till amerikanska röda korset, då THQ utan tvekan sprider mer glädje till fler barn jorden runt, än vad A.RK gör.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Att betala 1 dollar är "enbart" riktigt snålt. Jag antar att du tillhör en av dessa eftersom du verkar försvara 1$ som inköpspris.

Yes det gör jag. Jag gav 1 dollar eftersom THQ behandlat mig illa tidigare. De har gett mig värdelös support och vägrat att föra över mina 3 retail CD-nycklar för CoH till steam, var god betala fullpris för spelet du redan köpt fick jag till svar från dem. Deras DRM system och patchsystemet till CoH har också varit under all kritik och båda har fungerat allmänt värdelöst.

Eftersom jag redan äger deras spel och deras support och DRM varit värdelös tänker jag inte betala igen!

Kanske är på sin plats att påpeka att jag även har gett 500 dollar till spelutvecklare som verkar mer lovande via t.ex. kickstarter denna månaden. Hur mycket har du gett till spelutvecklare denna månaden?

Generellt sett så stödjer jag alltså definitivt att ge pengar till spelutvecklare man tror på och tycker är bra. Men THQ är knappast en av dessa!

Permalänk
Medlem

haha

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Surt att man köpte metro i steam rean om man ändå köper det igen nu =(
Dock ändå sjuk bundle

Visa signatur

Cpu: AMD phenom II x6 1055t @ 3,6Ghz, Moderkort: m4a87td/usb3, Grafik: Gainward gtx 560ti @ 950mhz twin turbo II, Ram: 12Gb 1333MHz, Nätagg: Seasonic s12 500w, SSD OCZ Vertex 2 120Gb HDD: Seagate Barracuda 7200 256Gb, Ljudkort: Creative Sound blaster live! ct4620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Skänkte $10 till THQ. Hade velat skänka mer men har inte fått CSN än, så lever själv på ruinens brant just nu.

5 Spel + 2 expansioner för ~70:-, jag känner mig som en tjuv. Nåja, det var en bit över medel iallafall. Usch och tvi för alla som betalt 1 sketen dollar för allt detta!

Nu gav jag visserligen lite mer än en dollar. Anledning: jag vet inte ens om jag kommer spela spelen, jag tänkte att jag i alla fall kunde bidra lite grann och eventuellt spela Metro 2033 som jag varit lite sugen på tidigare någon gång i framtiden om tid finnes. Har inte dåligt samvete över att ha betalat så lite när jag förmodligen aldrig ens kommer starta majoriteten av spelen.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp om en stund, har redan två av spelen men kommer garanterat skänka över snittet. Tycker också det skall bli intressant och se vad som händer med deras aktier på Måndag.

Permalänk
Medlem

Kan man välja att endast köpa company of heroes spelen eller måste man köpa alla?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Klart man kan köpa spelen igen
Kanske skulle ge bort ett par keys också till vänner, så får man en meganyckel som unlockar allt eller får man flera olika keys?

THQ gör verkligen bra spel, förutom Saints Row då, anser jag själv i min högst personliga uppfattning.

Jag skulle också vilja veta så kanske julklapparna är klara till hela familjen.

Om man köper till sig själv så får man dock ett megapack + saint row, alltså två steamkeys.

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |