SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Sötast

Sweclockers, Sveriges största IT sida...

Klarar tyvärr ej av att köra något så svårt som en Julkalender på deras egna sida utan går ut på tredje part. Pinsamt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av JesperT:

Skulle aldrig frivilligt utsätta mig för den massiva personliga övervakning ett facebook konto innebär.
Dock trevligt för de som är med.

Vore bättre om det krävdes Sweclockers konto istället (och då inte ett nyskapat bara för att man kan få presenter..).

Skrivet av Thomaseron:

Håller också med alla som är anti-facebook.
Ni har ju egna utvecklare, och kunde haft kalendern på er egen sida.
CDON kan ju, så varför inte ni?

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

*suck* Då var det dags att använda Facebook igen... D:

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Någon av alla dessa som gnäller över facebook som vill låna ut en app-läsande mackapär till mig?

Sluta gnälla, ärligt talat: det tar ca 1 minut att skapa ett fake-konto på FB och vara med i tävlingen - och det är gratis.
Jag måste leta upp en ny mobil innan imorgon, och lär ta mer än 1 minut, och är minsann inte gratis.
Verkar tyvärr som att jag får sitta på bänken och titta på när folk vinner priser iår...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jo men visst, jag ska hålla kolla på eran grupp!

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Jamenjo det låter ju rimligt, folk här som skriver att, nej vi skippar priser för flera tusen om dagen då vi inte orkar att lägga 50 sekudner på att föra ett facebookkonto, seems legit....

Permalänk
Medlem

Skippa facebook skiten!

Må gilla tävlingar och SweC men gränsen går där. Fixa twitter eller något.

Permalänk
Medlem

eller så kan ni bara säga till när appen finns ute för download? våga vägra FB

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

snart kan man nog inte betala räkningarna, är nog en tidsfråga innan man måste logga in på facebook för det. allt fler som kör massor av saker på facebook som jag inte kan delta i av den enkla anledningen att jag inte vill ha facebook.

hade varit bättre med tävlingen på forumet så alla medlemmar kan vara med.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av flipp3n:

eller så kan ni bara säga till när appen finns ute för download? våga vägra FB

Det är s.k. Facebook-app som öppnas i webbläsaren, dvs. inget som måste laddas ned.

Skrivet av Aka_The_Barf:

snart kan man nog inte betala räkningarna, är nog en tidsfråga innan man måste logga in på facebook för det. allt fler som kör massor av saker på facebook som jag inte kan delta i av den enkla anledningen att jag inte vill ha facebook.

hade varit bättre med tävlingen på forumet så alla medlemmar kan vara med.

Hittills har 100 procent av våra tävlingar körts på sajten och det kommer många fler framöver. Att använda Facebook blir ett trevligt litet experiment från vår sida.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jamenjo det låter ju rimligt, folk här som skriver att, nej vi skippar priser för flera tusen om dagen då vi inte orkar att lägga 50 sekudner på att föra ett facebookkonto, seems legit....

Det sorgliga är att många redan har F B konto, fast dom skriver att dom inte har har det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Som så många andra också skrivit, facebook nej tack.
Tråkigt av er Sweclockers... Ni har ju en jäkligt bra hemsida med bra funktioner och snygg design förstår inte varför tävlingen inte kan ligga på siten.
Och ja, det krävs mer än datorkomponenter för 10k för att jag ens ska tänka tanken att registrera mig.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Avstängd

Det enda som krävs för att vara med och tävla är att hålla kolla på SweClockers Facebook-grupp....

o ja som inte har det där fenomenet fb.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jamenjo det låter ju rimligt, folk här som skriver att, nej vi skippar priser för flera tusen om dagen då vi inte orkar att lägga 50 sekudner på att föra ett facebookkonto, seems legit....

det kan inte ha någonting med att man inte vill existera på nätet då?
visa lite respekt för de som vill förbli anonyma på Internet.
och sen varför skulle inte Sweclockers inte kunna göra en enklare julkalender? med allt kunnigt folk på denna sida så vore det inte problem alls att ta hjälp ifrån medlemmarna till att göra kalendern

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nästa tävling körs i samarbete med följande grupp på Facebook.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Köper hellre mina hårda klappar än attt skaffa ett Facebook-konto

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Bara bättre för oss som inte har några problem med Facebook. Det är ju inte svårare än att ni ger fan i att vara med i tävlingen om Facebook är en sådan pest.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Administrativ avgift

Och sen har vi ju allt klagomål om att allt ska integreras med Facebook.,... Och sen integrerar dom FB med sweclockers Bra jobbat emil och jonas! Dubbelmoralkärringar har ni nu blivit oxå ^^ Jaja tur att man använder FB då

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är s.k. Facebook-app som öppnas i webbläsaren, dvs. inget som måste laddas ned.

Hittills har 100 procent av våra tävlingar körts på sajten och det kommer många fler framöver. Att köra på Facebook blir ett trevligt litet experiment från vår sida.

kanske kunde kört på facebook och sajten?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Det har ni rätt i men de är inte det enda sättet att lösa det på.

Ni hade t.ex. kunnat ha tävlingen på sweclockers.com och där kunnat använda OAuth så hade användare kunnat logga in med sitt Facebook-, Google-, twitterkonto eller något annat.

Då tvingar man inte användaren att gå till en annan sida vilket kan förvirra/skrämma användaren vilket resulterar med det vi ser i kommentarerna här :/

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Vilka når man ut till om man kör tävlingen på sweclockers.com? Dom som redan är medlemmer. Vilka når man ut till om man kör på Facebook?
Mer folk som besöker Sweclockers.com = mer innehåll. Sluta gnäll.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Som det ser ut på den här tråden är det typ 10 pers som tänker ställa upp i tävlingarna. Ökar ju mina chanser iaf

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Hur är det rättfram när man måste logga in på en annan sida?
SweC har klarat sig fint under tidigare tävlingar, och vad jag kan
se på kommentarerna är en tävling genom facebook inte helt populärt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Vilka når man ut till om man kör tävlingen på sweclockers.com? Dom som redan är medlemmer. Vilka når man ut till om man kör på Facebook?
Mer folk som besöker Sweclockers.com = mer innehåll. Sluta gnäll.

det finns nog inte en enda datorintresserad svensk som inte vet om sweclockers, i bästa fall får man en och annan återkommande läsare men inter mycket mer

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Nu får ni väl ändå ge er. Det är ingen som ber er att lägga upp ert privatliv på facebook. Skapa ett konto med valfritt påhittat namn, lägg till sweclockers -> Klart. Tycker ni att det är fruktansvärt att använda en befintlig mail till det så tar det 1 minut extra.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Thomaseron:

Hur är det rättfram när man måste logga in på en annan sida?
SweC har klarat sig fint under tidigare tävlingar, och vad jag kan
se på kommentarerna är en tävling genom facebook inte helt populärt.

Det är den tekniska lösningen som underlättar. Att göra ett eget system för en julkalender är inte aktuellt för vår del, men tack vare att det finns färdiga lösningar för Facebook kan vi dra igång utan att behöva lägga massa utvecklingsresurser på den biten (det lägger vi just nu på att förbättra webbplatsen). Gnäll förekommer alltid, skulle vi vara rädda för det går det aldrig att hitta på något nytt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

2 sidor fulla med en massa gnäll..

Som man brukar säga "Duger det inte, så var utan) Julkalendern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är den tekniska lösningen som underlättar. Att göra ett eget system för en julkalender är inte aktuellt för vår del, men tack vare att det finns färdiga lösningar för Facebook kan vi dra igång utan att behöva lägga massa utvecklingsresurser på den biten.

hade ni frågat sidans medlemmar tror jag att ni hade kunnat fått den hjälpen snabbt och enkelt, utan allt det här "gnället"

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Med tanke på priserna i potten är det värt att testa nu helt klart även om FB-bommen är över. Lycka till gott folk.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Det var då ingen dålig start! uppgraderingspaket från Asus till ett värde av cirka 12 000 kronor.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M