SweClockers drop!

SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

ingen som kan svara på hur man deltar? Måste man fixa den appen som skulle dyka upp osv?

Mvh

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Skulle aldrig frivilligt utsätta mig för den massiva personliga övervakning ett facebook konto innebär.
Dock trevligt för de som är med.

Vore bättre om det krävdes Sweclockers konto istället (och då inte ett nyskapat bara för att man kan få presenter..).

Exakt, vill inte heller bidra till deras åsiktsregistrering kampanj!

Skrivet av Andreas D:

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Håller inte riktigt med, är man emot DRM ska man inte ens pirata Ubisoft/EA/Activision spel för då bidrar man till problem.
Är man emot åsiktsregistrering och övervakning så ska man inte bidra med ett konto även om det inte är ett riktigt!

Kul tävling önskar alla som kommer delta lycka till

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Blir det någon julkalender i stil med förra året med lite julgodis-lagning från Jonas kök eller random årets julklappstips (som den där gyllene folien som kan lösa alla problem) i år också?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Förstår att SweC vill vara aktiva på Facebook men alla medlemmar kan eller vill inte vara med, känns konstigt tycker jag iaf

Alla kan vara med, då Facebook är helt gratis. Att alla inte vill, däremot, är en helt annan sak.

Permalänk

Kanon att ni kör den via facebook, inte alls lika många som vill delta nu, och då blir det större vinstchans för mig

Nej, men allvarligt, varför bojkottar ni tävlingen bara för att den hålls via facebook? Tycker ni de missbrukar sin makt eller bara att makten är för stor? Eller är det något annat?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Sötast
Skrivet av widL:

Alla kan vara med, då Facebook är helt gratis. Att alla inte vill, däremot, är en helt annan sak.

Vad är kraven på Facebook kontot då om man får fråga?

Är det tillåtet att gå med i tävlingen med ett facebook som _inte_ innehåller någon som helst personlig information?

Om det inte finns krav på personlig/korrekt information så måste det även betyda att någon med tillgång till botnät på c:a 100.000 facebook konton kan vara med och tävla med dessa?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Är det tillåtet att gå med i tävlingen med ett facebook som _inte_ innehåller någon som helst personlig information?

Om det inte finns krav på personlig/korrekt information så måste det även betyda att någon med tillgång till botnät på c:a 100.000 facebook konton kan vara med och tävla med dessa?

Jag vet inte hur de tänkt kring "säkerheten", så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor. Vi moderatorer har inget med tävlingarna att göra.

Permalänk

Våga vägra Facebook = Ingen tävling för mig och för så många andra. Förstår inte hysterin att nästan allt har med "facebook" att göra!? Finns inte en tävling i hela världen som får mig till att skaffa Facebook.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det skall vara på Facebook. Finns ingen anledning alls till att detta, så vitt jag kan se.
Är så himla trött på att allt skall vara där, nu för tiden.
Låt de som vill lägga ut hela sitt eget liv på internet hålla på med det, men försök inte locka dit oss andra, genom en massa fula knep.

Hur ofta får man inte reklam, med en massa rabatter, som sedan bara visar sig gälla om man gillar företaget på Facebook, suck.

Permalänk
Medlem

Bra att folk vägrar Facebook, större chans för mig att vinna, eller?

Permalänk
Medlem

Lite synd att allt ska vara på Snakebook. Skulle inte för alla pengar i världen använda skiten.

Visa signatur

[i7 930@3,7] [Corsair H70] [1x500GB] [4x1TB] [1x1,5TB] [GA-X58A-UD3R][Corsair 6GB 1333MHz] [Win7x64 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Why facebook.. :/ ingen julkalender för mig iår då.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Var är fredagspanelen?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara använda sweckontot som i årets datorbutik??? :/

Permalänk
Medlem

Lycka till alla ni som använder FB!

Kommer det någon kalender för Swecs användare också tro? Hoppas. Förra årets var trevlig vill jag minnas.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Så man måste ha facebook för att kunna vara med :*/?
Taskigt

Katastrof-dåligt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fina öknamn som dyker upp till fejjan lite här och var.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Förstår att folk inte vill göra konton på Facebook av flera olika anledningar, endast för en tävling. Men man måste inte lägga ut hela sitt personliga liv där, använda Facebook som en personlig blogg och skicka massa spelförfrågningar. Det finns heller inget tvång på att lägga upp 14 bilder om dagen på sig själv framför en smutsig spegeln med ett husdjur i famnen.

Det går att begränsa sitt konto så att man i princip finns, men ingen kan se något som helst om dig. Jag tycker nog att det kan vara värt för att gilla SweC på Facebook.

Men fler hade nog deltagit i tävlingen om den hade varit här direkt på sidan, och bara en inloggning krävdes!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Facebook? Nej tack.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tror du precis gav mig en id'e

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Nu får det fan ta mig räcka med allt satans Facebook-tjafs. Bojkott!

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

det kan inte ha någonting med att man inte vill existera på nätet då?
visa lite respekt för de som vill förbli anonyma på Internet.
och sen varför skulle inte Sweclockers inte kunna göra en enklare julkalender? med allt kunnigt folk på denna sida så vore det inte problem alls att ta hjälp ifrån medlemmarna till att göra kalendern

Du kan vara precis hur anonym du vill med ditt konto på Facebook, du behöver inte ens använda ditt riktiga namn. De sa också att anledningen till att tävlingen är på Facebook för att de kör ett litet experiment.

Något mer du ska försöka hata på utan poäng gällande Facebook och denna tävlingen?

Skrivet av Andreas D:

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Skrivet av Bakgrund:

Öh, är väl mer det att facebook börjar ta över allt och alla, snart finns knappt andra hemsidor kvar längre eftersom banne mej allt är på facebook, och om du inte vet varför folk inte gillar facebook måste du ha bott i en grotta, jag vill inte vara med i en massa jävla register och statistik.

Ursäkta, va? Vara med i massa register och statistik?
Du vill alltså påstå att de säljer eller delar med sig av din info eller dina bilder till andra företag?

Det låter lite som att det är du som borde stega ur den där förfärliga grottan du nämner

"Säljer Facebook mina uppgifter?

Nej. Du styr över hur dina uppgifter delas. Vi delar inte din personliga information med personer eller tjänster du inte vill dela med. Vi ger inte annonsörer åtkomst till din personliga information. Vi säljer inte och kommer aldrig att sälja några av dina uppgifter till någon.

För mer information om Facebooks annonssystem, besök Annonshjälpcentret här."

- https://www.facebook.com/help/152637448140583/

Skrivet av McVit:

många har också Facebook, jag har svårt för att gå med i en tjänst där jag frivilligt ger bort "min" information gratis och sedan även ger bort rättigheterna att att använda "min" information hur bäst det hjälper dom.

Aj då, så vilsen man kan vara

Skrivet av Solding:

ingen som kan svara på hur man deltar? Måste man fixa den appen som skulle dyka upp osv?

Mvh

Kika in i Sweclockers grupp inatt så ska du säkert hitta det du söker!
Där inne på sidan kommer du säkerligen att hitta appen vid 12-tiden. Det är alltså ingen app man laddar ner på datorn eller mobilen, den kommer att finnas någonstans inne på deras grupp på Facebook

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Förstår att folk inte vill göra konton på Facebook av flera olika anledningar, endast för en tävling. Men man måste inte lägga ut hela sitt personliga liv där, använda Facebook som en personlig blogg och skicka massa spelförfrågningar. Det finns heller inget tvång på att lägga upp 14 bilder om dagen på sig själv framför en smutsig spegeln med ett husdjur i famnen.

Det går att begränsa sitt konto så att man i princip finns, men ingen kan se något som helst om dig. Jag tycker nog att det kan vara värt för att gilla SweC på Facebook.

Men fler hade nog deltagit i tävlingen om den hade varit här direkt på sidan, och bara en inloggning krävdes!

Det stoppar dock inte fb från att rita upp en karta på alla dina innlogningspunkter, se vart du har vart, vad du gör på din feja.

Det handlar inte om att lägga ut bilder eller spela spel, det som det handlar om är hur mycket du är villig att dela med dig av i ditt liv till fejan.

Visst kanske du inte har en enda vän där och inga vänner ser vad du gör, men själva fb ser fortfarande vad du gör. Eller vad säger du om att fb växer med 500 TB varje dag. Det är jävligt skrämmande

http://www.sweclockers.com/nyhet/15784-facebook-vaxer-med-500...

Ditt första klick på fb lagras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Nej. Du styr över hur dina uppgifter delas. Vi delar inte din personliga information med personer eller tjänster du inte vill dela med. Vi ger inte annonsörer åtkomst till din personliga information. Vi säljer inte och kommer aldrig att sälja några av dina uppgifter till någon.

De kanske inte säljer uppgifterna själva men detta är bara ett av alla exempel på att det inte är särskilt svårt att få tag på uppgifterna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Det stoppar dock inte fb från att rita upp en karta på alla dina innlogningspunkter, se vart du har vart, vad du gör på din feja.

Det handlar inte om att lägga ut bilder eller spela spel, det som det handlar om är hur mycket du är villig att dela med dig av i ditt liv till fejan.

Visst kanske du inte har en enda vän där och inga vänner ser vad du gör, men själva fb ser fortfarande vad du gör. Eller vad säger du om att fb växer med 500 TB varje dag. Det är jävligt skrämmande

http://www.sweclockers.com/nyhet/15784-facebook-vaxer-med-500...

Ditt första klick på fb lagras.

Det står att allt registreras, så vad?
Här på SweC så får varje kommentar jag lägger ett speciellt ID. HELT BISARRT!
Och de räknar hur många kommentarer som finns på forumet? ILLUMINATI?!

Det som visas är fortfarande inget personligt. Läste du inte själv artikeln du länkade till? Var står det att informationen som lagras är personlig? Att Facebook sparar dina bilder i en speciell mapp som är kopplad till ditt konto på Facebook?

Sätter du mobilen i flygplansläge när du inte vill att din operatör ser var du är, om någon skulle ringa dig?

Skrivet av helmius:

De kanske inte säljer uppgifterna själva men detta är bara ett av alla exempel på att det inte är särskilt svårt att få tag på uppgifterna.

Förmodligen också ett ganska unikt exempel, eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vafan är det här? Sweclockers gör en tävling där man kan vinna saker för över 12 000 kr. Och folk bara gnäller för att man måste ha Facebook? Patetiskt.. Men det är världen vi lever i idag... :/

Edit: Ha en bra och gnällfri fredag

Permalänk
Medlem

Kom igen nu!
jag trodde ni var bättre än att lägga massa skit på facebook.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Du kan vara precis hur anonym du vill med ditt konto på Facebook, du behöver inte ens använda ditt riktiga namn. De sa också att anledningen till att tävlingen är på Facebook för att de kör ett litet experiment.

Något mer du ska försöka hata på utan poäng gällande Facebook och denna tävlingen?

Ursäkta, va? Vara med i massa register och statistik? Du vill alltså påstå att de säljer eller delar med sig av din info eller dina bilder till andra företag?

Det låter lite som att det är du som borde stega ur den där förfärliga grottan du nämner

Frågade du helt seriöst Facebook angående det ärendet? Vad trodde du att dem skulle svara? "Hej! Ja vi på Facebook säljer all information, och alla uppgifter om dig till allt och alla som vill köpa. Vi måste ju försöka få in lite pengar pga vårt totalfiasko till börsintroduktion."?

Skrivet av skog1s:

Men det är väl bara att öppna upp facebookkontot igen. (eller starta nytt) Ta bort allt o alla, och bara ha Swec Sen är det bara att köra.

Man kan ju välja. Och kan man välja, då ska man inte gnälla

Rolig tävling detta, bra gjort!

Nej, man kan inte välja. Det är skaffa Facebook, or fuck off!

Ska man nu se lite allvarligare på ämnet som gäller denna tävlingen, så varför försöker Sweclockers.com tvinga sina medlemmar att gå med i Facebook? Då kan man ju skapa en jäkla massa konton och ha en sjukt stor chans att vinna i tävlingen. Om de nu försöker med sådana metoder, varför ska då jag vara medlem på denna sidan och besöka den dagligen? Om tillräckligt många tänker såhär, och Sweclocker.com besökarantal rasar till en nära nollpunkt, vad händer då med denna sida? En konkurs kanske?

Power to the people!

Jäklar vad allvarligt det här lät nu, men jag tycker inte om att bli styrd åt något håll, vrf helt enkelt inte bara ge alternativ? Delta i tävlingen på Facebook, eller direkt här på SweC. Det hade varit helt ok.

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

3970X Ja tack!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Det står att allt registreras, så vad?
Här på SweC så får varje kommentar jag lägger ett speciellt ID. HELT BISARRT!
Och de räknar hur många kommentarer som finns på forumet? ILLUMINATI?!

Det som visas är fortfarande inget personligt. Läste du inte själv artikeln du länkade till? Var står det att informationen som lagras är personlig? Att Facebook sparar dina bilder i en speciell mapp som är kopplad till ditt konto på Facebook?

Sätter du mobilen i flygplansläge när du inte vill att din operatör ser var du är, om någon skulle ringa dig?

Förmodligen också ett ganska unikt exempel, eller hur?

Nu pratar vi om fb, Inte något annat. Fb är ett nätverk som jag inte litar på, swec är en helt annan sak.

"Det som visas är fortfarande inget personligt. Läste du inte själv artikeln du länkade till?"

Jag sa ju det att du väljer själv vad du ska visa till dina vänner på fb. Läste du inte min kommentar?

"Var står det att informationen som lagras är personlig? Att Facebook sparar dina bilder i en speciell mapp som är kopplad till ditt konto på Facebook?

Jag förstår inte ditt argument med att fb inte sparar personliga saker, Allt du gör måste väl ändå komma från en ip? Och vart står det inte att fb sparar dina bilder? klart som fan att dom gör, om jag skulle vilja komma tillbaka till fb inom 1 månad så finns alla bilder kvar.