Permalänk
Medlem

Returkostnad!

Tjena! Håller på att slänga iväg en beställning på en komplett dator i delar på cdon när dom har rea nu och ta betalning i februari men vet inte om jag vill ha den eller ej då jag vill ha pengar till min mc också. Men då rabatten bara gäller tills idag så tänkte jag beställa det men undrar vad returen kan kosta om man inte vill ha den. För jag vill ju inte betala nå 500kr i retur eller så.

Så någon som vet vad retur kan kosta?

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inteno:

Tjena! Håller på att slänga iväg en beställning på en komplett dator i delar på cdon när dom har rea nu och ta betalning i februari men vet inte om jag vill ha den eller ej då jag vill ha pengar till min mc också. Men då rabatten bara gäller tills idag så tänkte jag beställa det men undrar vad returen kan kosta om man inte vill ha den. För jag vill ju inte betala nå 500kr i retur eller så.

Mvh

Fråga dig själv om du är väldigt vid behov av en dator eller ej. Du kan inte heller köra mc i vintern heller ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Fråga dig själv om du är väldigt vid behov av en dator eller ej. Du kan inte heller köra mc i vintern heller ;).

Känner olika. Vill ha en stabil och säker pc inför vintern och kommande år då den jag har nu bara krånglar. Men samtidigt funkar den fortfarande och därför känns det onödigt!

Jag vill köpa grejor till mc då jag älskar att åka, skall köpa skinnställ å stövlar, samt avgasrör och så till hojen. Men det känns också onödigt då jag bara skall ha den i max ett och ett halvt år.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Lägg slantarna i en låda, vänta tills du verkligen vill ha något. På det sättet får du mer dator för samma peng om det blir det du bestämmer dig för.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Hade ju lixom beställt och sett om jag visste vad returkostnaden var på!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

På postens hemsida får jag fram att det kommer kosta 420kr.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

Hur ska vi kunna veta hur mycket ditt paket kommer att väga och hur stort det kommer att vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

På postens hemsida får jag fram att det kommer kosta 420kr.

Juste posten kan man ju kolla.... Kollade och fick fram mellan 500-600kr Så då blire nog ingen beställning

Skrivet av Samistar:

Hur ska vi kunna veta hur mycket ditt paket kommer att väga och hur stort det kommer att vara?

sa inte att ni skulle veta. Tänkte bara att den dator kartong med delar kanske är 60x60x60cm stor och kanske väger 15kg så ni kanske kunde höfta fram ett pris eller så...

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inteno:

Juste posten kan man ju kolla.... Kollade och fick fram mellan 500-600kr Så då blire nog ingen beställning

sa inte att ni skulle veta. Tänkte bara att den dator kartong med delar kanske är 60x60x60cm stor och kanske väger 15kg så ni kanske kunde höfta fram ett pris eller så...

Du är alltså för lat för att gå in på Posten/Schenker/DHL och räkna ut det själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Du är alltså för lat för att gå in på Posten/Schenker/DHL och räkna ut det själv?

Nä tänkte nt bara på det!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Du är alltså för lat för att gå in på Posten/Schenker/DHL och räkna ut det själv?

Han syftar nog mer på om någon vet vad det kostar att returnera en hel dator till komplett som har gjort det, inte att han är lat.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Har du bara planerat att ha sakerna i 14'dagar så kan du ju avbryta ditt datorköp. Känns ju dumt att beställa bara för att man kan+du kommer lägga ner 1 dag på montering för att sedan demontera datorn och betala 300-700kr i returfrakt

Permalänk
Medlem

Komplett PC's bygger komplett ihop, och om man returnerar den så kommer man att få en kostnad på 1500-2500 kr för att dem ska kunna demontera den. Frakten kan ibland bli gratis om man lämnar in på deras Pick-up-points.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffen:

Komplett PC's bygger komplett ihop, och om man returnerar den så kommer man att få en kostnad på 1500-2500 kr för att dem ska kunna demontera den. Frakten kan ibland bli gratis om man lämnar in på deras Pick-up-points.

Nu var det dock inte komplett ha skulle köpa datorn ifrån utan en "komplett dator i delar" från cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Nu var det dock inte komplett ha skulle köpa datorn ifrån utan en "komplett dator i delar" från cdon.

Oj då, läste lite för fort

Permalänk
Medlem

CDON skickar ju med en returfraktsedel....

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem

oavsett vad dagens erbjudande säger så kan man nästan alltid räkna med att någon butik kommer ha liknande erbjudande för all framtid. Det pågår alltid någon speciell deal hos åtminstone ett av de stora företagen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantal:

CDON skickar ju med en returfraktsedel....

Dock kostar den nog att använda tyvärr