Speldagbok: Diablo 2 Paladin - Hardcore [Död, A1 Hell, lvl 76]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Countess i NM kan dessvärre inte droppa Lum Får bli på Hell isf.

Det blir väldigt få skillpoints över. Funderar på om jag ska skippa att maxa Sacrafice för bonusskadan, och sätta Defiance istället. 300% Armor är mycket. Även då blir det väldigt få skillpoints över.

Som jag ser det kommer varken Fist of Heavens eller Blessed Hammor göra någon skada värd att tala om, det kommer aldrig räcka för att däcka Hell-mobs. Men jag kör nog som så att jag helt enkelt försöker hoppa över dem.

Kan hon inte droppar Lum? Ojdå, jag som hade för mig att LEM var högsta för Nightmear och Vex rune i hell. Dock så kan mobsen runt omkring henne droppa högre runes än hon, men de har inte lika hög dropprate

-Jo, Defiance ger en bra bonus som håller dig vid liv Men det är som du säger, det är ju bara att hoppa över de physical immuna mobsen såvida du inte gör Baal i Hell

Permalänk

Jag tror personligen att det bästa sättet att klara sig i HM med en paladin är att göra en enkel smiter. Du kan få höga defensiva stats med inte alltför bra gear, samma sak gäller den offensiva delen om man bara kan hitta ett vapen med hög IAS och CB, Gnasher tar nog inte alltför lång tid att hitta i normal och ger dig stats som är bra väldigt länge.

Blev själv sugen på en HM smiter nu, har bara gjort en frenzy barb innan som jag dog på mot meph i hell.

Edit: Det svåra med en smiter är ju självklart tiden det kräver då man inte kan rensa ut stora grupper med fiender snabbt, en bra merc hjälper självklart till med detta.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Jag tror personligen att det bästa sättet att klara sig i HM med en paladin är att göra en enkel smiter. Du kan få höga defensiva stats med inte alltför bra gear, samma sak gäller den offensiva delen om man bara kan hitta ett vapen med hög IAS och CB, Gnasher tar nog inte alltför lång tid att hitta i normal och ger dig stats som är bra väldigt länge.

Blev själv sugen på en HM smiter nu, har bara gjort en frenzy barb innan som jag dog på mot meph i hell.

Edit: Det svåra med en smiter är ju självklart tiden det kräver då man inte kan rensa ut stora grupper med fiender snabbt, en bra merc hjälper självklart till med detta.

Vill absolut inte vara otrevlig eller en som rättar för att jävlas. (Är otroligt trevlig av mig) Men faktum är att föruom FoH/Auradins så är nog Smither det dummaste du kan välja. Liksom Hammers kräver det udda/rare gear och kör du någonslags melee form av en paladin så är Zeal ett bättre val. Du kommer fortfarande oavsätt build använda dig av Holyshield och såvida du inte får tag i en Exile så ser jag inte poäng med att köra smith. Då är hammer ett smartare val i HC då du kan stå på avstånd. Och då man kör Singleplayer solo dessutom så är det meningslöst att ha en merc med physical och sedan själv använda sig utav det - framförallt när du kommer till hell.

Sedan så är Hardcore otroligt skillberoende och man måste vara kunnig för att klara av det. Självklart skulle man kunna köra Fist of heaven eller smither på HC, inga tvivel alls! Men jag ser fortfarande inte poängen med det om du nu inte vill göra det bara för att se om det går. Det är ju lika dumt som att köra en WW barbarian i v1.11 då CS mobsen använde sig av Iron Maiden. Det går att överleva, men det är dumt att försöka!

Själv nu så blev jag riktigt sugen på att dra en Singleplayer HC runda. Kommer troligtvis köra en Assasin eller Javazon (Spelets roligaste gubbar). Får se om det blir en dagbok också; Jag älskar att läsa andras, men vet inte om jag orkar lägga ner så mycket energi på att skriva en Kan lika gärna streama..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Vill absolut inte vara otrevlig eller en som rättar för att jävlas. (Är otroligt trevlig av mig) Men faktum är att föruom FoH/Auradins så är nog Smither det dummaste du kan välja. Liksom Hammers kräver det udda/rare gear och kör du någonslags melee form av en paladin så är Zeal ett bättre val. Du kommer fortfarande oavsätt build använda dig av Holyshield och såvida du inte får tag i en Exile så ser jag inte poäng med att köra smith. Då är hammer ett smartare val i HC då du kan stå på avstånd. Och då man kör Singleplayer solo dessutom så är det meningslöst att ha en merc med physical och sedan själv använda sig utav det - framförallt när du kommer till hell.

Sedan så är Hardcore otroligt skillberoende och man måste vara kunnig för att klara av det. Självklart skulle man kunna köra Fist of heaven eller smither på HC, inga tvivel alls! Men jag ser fortfarande inte poängen med det om du nu inte vill göra det bara för att se om det går. Det är ju lika dumt som att köra en WW barbarian i v1.11 då CS mobsen använde sig av Iron Maiden. Det går att överleva, men det är dumt att försöka!

Själv nu så blev jag riktigt sugen på att dra en Singleplayer HC runda. Kommer troligtvis köra en Assasin eller Javazon (Spelets roligaste gubbar). Får se om det blir en dagbok också; Jag älskar att läsa andras, men vet inte om jag orkar lägga ner så mycket energi på att skriva en Kan lika gärna streama..

Bra inlägg, kan bara instämma. Spelade HC multiplayer ett tag, och körde med en Javazon lvl 92 (full eq) tills jag dog i A4 när mitt skitiga modem bara la av. Kan ju säga att modemet blev ännu trasigare efter den incidenten.

Men blev verkligen sugen på att börja spela Diablo 2 igen.. kanske ska ta och installera det, börja på en Sorc denna gång.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett någon sådan här diablo 2 dagbok förut, men jag gillar det, fortsätt så!

Skrivet av Spetch:

.... Kan lika gärna streama..

Om du eller OP gör det, skicka gärna länk!

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av klAAs:

Aldrig sett någon sådan här diablo 2 dagbok förut, men jag gillar det, fortsätt så!

Om du eller OP gör det, skicka gärna länk!

Vill du att jag streamar så kommer du enbart se en level 98 barbarian som gör baalruns för att försöka bli #1 99 Barbarians EUSCL....
Inte så roligt

Kan lägga upp en stream när jag kör hardcore en kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrekMx:

Bra inlägg, kan bara instämma. Spelade HC multiplayer ett tag, och körde med en Javazon lvl 92 (full eq) tills jag dog i A4 när mitt skitiga modem bara la av. Kan ju säga att modemet blev ännu trasigare efter den incidenten.

Men blev verkligen sugen på att börja spela Diablo 2 igen.. kanske ska ta och installera det, börja på en Sorc denna gång.

Det är bara att dra igång.

/F A Spetch

/F A Spetchstatus

Lägg till båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Vill du att jag streamar så kommer du enbart se en level 98 barbarian som gör baalruns för att försöka bli #1 99 Barbarians EUSCL....
Inte så roligt

Kan lägga upp en stream när jag kör hardcore en kväll.

Ja de va på en HC jag menade. ^^

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrekMx:

Bra inlägg, kan bara instämma. Spelade HC multiplayer ett tag, och körde med en Javazon lvl 92 (full eq) tills jag dog i A4 när mitt skitiga modem bara la av. Kan ju säga att modemet blev ännu trasigare efter den incidenten.

Men blev verkligen sugen på att börja spela Diablo 2 igen.. kanske ska ta och installera det, börja på en Sorc denna gång.

Tycker jag! Glöm inte dagboken.

Skrivet av klAAs:

Aldrig sett någon sådan här diablo 2 dagbok förut, men jag gillar det, fortsätt så!
Om du eller OP gör det, skicka gärna länk!

I min stream skulle du istället bara se Baalruns på NM, iallafall tills jag hittat vettig gear. Sedan så seplar jag mestadels på nätterna, hehe.

Dax att ge sig på't igen nu!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 8

Började dagen med att sticka till A1 och respecca Fanaticism! Ska bli kul att slå lite physical igen. Till en början är skadan en besvikelse, då mina vapen inte är anpassade för procentuell ökning, utan snarare endast för attack speed. Krångel.. Slängde på min MF-sabel då den hade högst damage, fick kanske 400 i snit-damage (jämfört med 2000 som tidigare), så att farma gick segt.

Trots att jag numer har tillgång till Hell så tänker jag inte gå dit än på ett tag, utan nu ska det farmas gear. Tanken är att blanda Baal och Mephisto-runs för att få lite variation. Slänger oftast in någon Eldritch+Overseer-run i mellan dock, för att farma Reju-pots, samt att det ibland droppas trevligheter där också.

Har lite tur med seeden i Durance of Hate, så att nedgången till Level 3 ligger precis vid WPn. Kör Mephisto ett par gånger, med blandad loot. Får lära mig den hårda vägen (inte för hård dock) att Mephisto är ofarlig jämfört med boss-Council Membern som alltid spawnar framför. Denne är alltid lightning immune, plus random egenskaper. Speciellt fire enchanted är livsfarligt, och måste undvikas.

Även Baal-runs går ganska smidigt så länge som jag är fokuserad och verkligen inte slappnar av, speciellt inte i slutet. Lister är fortfarande sanslöst farligt, och slackar man en sekund med potions går man farligt lågt. Baal är, precis som Mephisto, en harmlös liten kattunge jämfört med sina vakter. Han tål mycket som fan, men slår löst.

Det var egentligen allt som hände idag, tog en del levels och hittade en del gear, så här kommer lite bilder från höjdpunkterna:

Spännande yxa med hög damage och AS, det gillar min Fanaticism

Stabilt head med OK armor och mycket resistance.

Äntligen ny sköld! Flera spännande procs, samt massor defence.

Mina stats. Gillar defensen, dock med Holy Shield igång.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Nice! Skönt med maxblock, bra ress och hyffsad damage

Gz till butcher

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 9

Fortsatte farma ett gäng Baal-runs till, men hittade ingenting intressant. På lvl 74 kände jag att nu är det dags för Hell. Började väldigt försiktigt, och det kändes stor skillnad här. Till att börja med så lärde jag mig att min merc är gjord av papper. Han slår hårt, men tål absolut ingenting (Han har ca 1.3k armor, jag 6k..) Så jag får ressa honom jäkligt ofta, vilket äter hål i plånboken. Börjar plocka med mig all möjlig blå skit jag vet är värda pengar (Armor, allt med +skills, stora vapen) Noterar också att det verkligen är extremt många packs med "ledare" nu, stör mig hårt på att alla som är cursed har Amplify Damage, lite dålig varation.

Jobbar mig fram utan större problem till Forgotten Tower, vilken jag tänkt farma efter runor för något spännande runeword. Tornet är fyllt med livsfarliga mobs, och att slåss på så här begränsat utrymme är jobbigt. Får reloada flera gånger pga jobbiga kombos i jobbiga hörn, mercen fortsätter dö som en fluga i större packs. Stöter även på Ghosts, som är Phys Immune. Har förberett mig och gett mercen en pik med mycket elemental damage, så de går ner till slut ändå. Jag hjälper till med min tama elemental damage jag med, hehe. Hittar till en början inga intressanta runes.

Var på väg till tornet och såg ett gäng Clan (getkillarna) samt några småfåglar, noterar att de har Fanaticism Aura, men ger mig på dem ändå. Det visar sig att en av småfåglarna är Cursed, och.. well.. ja..

Nåväl, jag slog mitt tidigare rekord (Lvl 70). Frågan är, vilken build ska jag köra nu? Några förslag?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Innan du forstätter så måste jag säga tack för en bra HC-logg. Den var lagom lång i varje inlägg och även vi som inte spelat D2 på år följer lätt med i vad som menas och ungefär hur det ser ut allt efter vad man blir påmind. Allt jag saknar är något fler bilder, utan att det blir en bilddagbok.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Innan du forstätter så måste jag säga tack för en bra HC-logg. Den var lagom lång i varje inlägg och även vi som inte spelat D2 på år följer lätt med i vad som menas och ungefär hur det ser ut allt efter vad man blir påmind. Allt jag saknar är något fler bilder, utan att det blir en bilddagbok.

håller med dig! Kan ju säga att jag nu har börjat på en Java (HC) endast för jag läste dina inlägg och blev sugen på att spela. Ser fram emot en ny gubbe ifrån dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrekMx:

håller med dig! Kan ju säga att jag nu har börjat på en Java (HC) endast för jag läste dina inlägg och blev sugen på att spela. Ser fram emot en ny gubbe ifrån dig

Samma här! Stort tack!

Också sugen på en Java. Kommer inte ihåg några termer men jag spelade en lightning java(?) back in the days. Stötte alltid på problem med lightning-resist mobs i nm dock.. Hur speccar man?

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för de orden.

Har påbörjat en Barbarian nu, början finnes här:

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1167934-speld...

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Tack för de orden.

Har påbörjat en Barbarian nu, början finnes här:

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1167934-speld...

Tråkigt slut, men steget in i hell är verkligen enormt efter 1.10

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Vill absolut inte vara otrevlig eller en som rättar för att jävlas. (Är otroligt trevlig av mig) Men faktum är att föruom FoH/Auradins så är nog Smither det dummaste du kan välja. Liksom Hammers kräver det udda/rare gear och kör du någonslags melee form av en paladin så är Zeal ett bättre val. Du kommer fortfarande oavsätt build använda dig av Holyshield och såvida du inte får tag i en Exile så ser jag inte poäng med att köra smith. Då är hammer ett smartare val i HC då du kan stå på avstånd. Och då man kör Singleplayer solo dessutom så är det meningslöst att ha en merc med physical och sedan själv använda sig utav det - framförallt när du kommer till hell.

Sedan så är Hardcore otroligt skillberoende och man måste vara kunnig för att klara av det. Självklart skulle man kunna köra Fist of heaven eller smither på HC, inga tvivel alls! Men jag ser fortfarande inte poängen med det om du nu inte vill göra det bara för att se om det går. Det är ju lika dumt som att köra en WW barbarian i v1.11 då CS mobsen använde sig av Iron Maiden. Det går att överleva, men det är dumt att försöka!

Själv nu så blev jag riktigt sugen på att dra en Singleplayer HC runda. Kommer troligtvis köra en Assasin eller Javazon (Spelets roligaste gubbar). Får se om det blir en dagbok också; Jag älskar att läsa andras, men vet inte om jag orkar lägga ner så mycket energi på att skriva en Kan lika gärna streama..

Nejnejnej, det handlar om att hitta ett vapen med höga stats som CB eller liknande som jag nämnde och ett sånt vapen kan man ha kvar hur länge som helst. Sen handlar det mest bara om att uppgradera sin sköld konstant, resten behöver bara ha defensiva stats i stort sett, ett väldigt "safe" build. Nackdelarna som jag nämde är ju självklart tiden det tar. Levlandet tar lång tid solo och att hitta gear tar tid. Angående fiender som är immune to physical går detta att lösa genom att använda skill points smart och ha gear swap. Utöver det står jag fast vid att smiter är ett väldigt "säkert" kort om man bara har tid till att utföra det.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Nejnejnej, det handlar om att hitta ett vapen med höga stats som CB eller liknande som jag nämnde och ett sånt vapen kan man ha kvar hur länge som helst. Sen handlar det mest bara om att uppgradera sin sköld konstant, resten behöver bara ha defensiva stats i stort sett, ett väldigt "safe" build. Nackdelarna som jag nämde är ju självklart tiden det tar. Levlandet tar lång tid solo och att hitta gear tar tid. Angående fiender som är immune to physical går detta att lösa genom att använda skill points smart och ha gear swap. Utöver det står jag fast vid att smiter är ett väldigt "säkert" kort om man bara har tid till att utföra det.

I see what you mean, men förstår inte din poäng när du skriver att det är ett "väldigt "säkert" kort" - Då det är din holyshield som skyddar dig med hjälp av maxblocken du får och all defense? - Holy shield har du till alla builds på en paladin, det är essential. Jag håller tyvärr inte med Hammers är ett mycket säkrare kort.

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Vill absolut inte vara otrevlig eller en som rättar för att jävlas. (Är otroligt trevlig av mig) Men faktum är att föruom FoH/Auradins så är nog Smither det dummaste du kan välja. Liksom Hammers kräver det udda/rare gear och kör du någonslags melee form av en paladin så är Zeal ett bättre val. Du kommer fortfarande oavsätt build använda dig av Holyshield och såvida du inte får tag i en Exile så ser jag inte poäng med att köra smith. Då är hammer ett smartare val i HC då du kan stå på avstånd. Och då man kör Singleplayer solo dessutom så är det meningslöst att ha en merc med physical och sedan själv använda sig utav det - framförallt när du kommer till hell.

Sedan så är Hardcore otroligt skillberoende och man måste vara kunnig för att klara av det. Självklart skulle man kunna köra Fist of heaven eller smither på HC, inga tvivel alls! Men jag ser fortfarande inte poängen med det om du nu inte vill göra det bara för att se om det går. Det är ju lika dumt som att köra en WW barbarian i v1.11 då CS mobsen använde sig av Iron Maiden. Det går att överleva, men det är dumt att försöka!

Själv nu så blev jag riktigt sugen på att dra en Singleplayer HC runda. Kommer troligtvis köra en Assasin eller Javazon (Spelets roligaste gubbar). Får se om det blir en dagbok också; Jag älskar att läsa andras, men vet inte om jag orkar lägga ner så mycket energi på att skriva en Kan lika gärna streama..

gick igenom denna goa gamla dagboken och snubblade över detta : )

lustigt att den första att klara hell blev just en smiter