Ipad 2 eller ipad mini?

Permalänk
Medlem

Nexus 7 har inte högtalarna framåt. Du har nog tittat på Nexus 10 Att Nexusen är lite tjockare är faktiskt en fördel när du använder den. Du har dessutom bättre grepp så det känns mycket bättre att hålla i den. Håller med om den svarta kanten/ramen runt om, men det är inget som stör eftersom man håller tummen på den kanten när man använder plattan. På Ipaden får du hålla tummen på "bilden" så att säga och det tyckte jag var mer irriterande. Jag har små händer så jag kunde inte hålla Ipaden i ett enhandsgrepp heller.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Ja, det går bra att titta på film, åtminstone i 16:9-format. Går man däremot upp till 2.35:1 blir det lite jobbigt att se. Jag ska ta och filma en recension av iPad mini nu i veckan, så kan ta och visa en film i 16:9 respektive 2.35:1 så får du se själv hur mycket skärmstyrenhet sm inte nyttjas.

Nus är en bra platta, det kan jag hålla med om. Själv tycker jag dock att den är för tjock och har något för tjock kant intill skärmen på sidorna. Älskar dock lösningen med högtalarna som ger ett ljud som för en gångs skull riktas åt rätt håll! Det spelar dock ingen roll hur bra Nexus är, då TS verkar vara helt inställd på iPad.

rätt svar där jag är helt inställd på ipad och angående den där filmen får du gärna skriva till mig när du lagt ut den

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nexus 7 har inte högtalarna framåt. Du har nog tittat på Nexus 10 Att Nexusen är lite tjockare är faktiskt en fördel när du använder den. Du har dessutom bättre grepp så det känns mycket bättre att hålla i den. Håller med om den svarta kanten/ramen runt om, men det är inget som stör eftersom man håller tummen på den kanten när man använder plattan. På Ipaden får du hålla tummen på "bilden" så att säga och det tyckte jag var mer irriterande. Jag har små händer så jag kunde inte hålla Ipaden i ett enhandsgrepp heller.

Ah, juste, blandar ihop plattorna, har kollat på båda två, så glömde bort att det bara var tian som var så! Personligen tycker jag om att minin är så tunn, men dock är ju baksidan på Nexusen rätt skön, dock (enligt mig) inte lika snygg eller stilren som minin. Jag själv når att hålla hela paddan i en hand, så det är ju en fördel, men även när jag inte håller den så brukar jag ha kanten av iPaddan vid Linea Vitalis (vad den nu heter på svenska), och resten av handflatan upp till tummen precis i kanten, så den nuddar knappt eller inte alls skärmen, bild kommer snart.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Ah, juste, blandar ihop plattorna, har kollat på båda två, så glömde bort att det bara var tian som var så! Personligen tycker jag om att minin är så tunn, men dock är ju baksidan på Nexusen rätt skön, dock (enligt mig) inte lika snygg eller stilren som minin. Jag själv når att hålla hela paddan i en hand, så det är ju en fördel, men även när jag inte håller den så brukar jag ha kanten av iPaddan vid Linea Vitalis (vad den nu heter på svenska), och resten av handflatan upp till tummen precis i kanten, så den nuddar knappt eller inte alls skärmen, bild kommer snart.

http://img248.imageshack.us/i/imagewqf.jpg/

är den jailbreakad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

är den jailbreakad?

Nope, jailbreak finns inte till iOS 6 och därmed iPad Mini

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Nope, jailbreak finns inte till iOS 6 och därmed iPad Mini

aha ok men du är nöjd med din mini eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

aha ok men du är nöjd med din mini eller?

Oja, tycker den är underbar att ha med sig lite överallt då den lätt går ner i innerfickan i jackan (och med rätt byxor även i de fickorna). Har dock inte fixat mig ett smart cover än, vilket är något jag varmt kan rekommendera att ha, ska själv köpa mig ett när jag har pengar (= efter all julshopping)! Tycker formatet 4:3 är helt underbart för internet, spel, läsning, ja, i stort sett allt!

Har skrivit en liten insändare (som alltommac tyvärr inte kunde publicera då insändare ännu inte tillåts där) om min första upplevelse med minin (i Täby på Apple Store, måndagen efter den släppts). Jag tycker helt enkelt den är underbar och så mycket bättre än stora iPad. Skriver för övrigt detta på minin!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Var i valet o kvalet mellan iPad 2 och minin.. Åkte in till Elgiganten och kände på dem, verkade rätt så ok, sen kände jag på 4th gen ipaden... Så blev ett impulsköp på en sån istället! Prisskillnden var 1100 tror jag.

Är inte missnöjd iaf! Skönt att ha något, så länge, till det kommer lite fler alternativ till Windows 8 PRO plattorna då en sån ser väldigt lockande ut! Så får väl morsan den här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Var i valet o kvalet mellan iPad 2 och minin.. Åkte in till Elgiganten och kände på dem, verkade rätt så ok, sen kände jag på 4th gen ipaden... Så blev ett impulsköp på en sån istället! Prisskillnden var 1100 tror jag.

Är inte missnöjd iaf! Skönt att ha något, så länge, till det kommer lite fler alternativ till Windows 8 PRO plattorna då en sån ser väldigt lockande ut! Så får väl morsan den här!

jo om jag hadde haft val till att skaffa en ipad 4 skulle det vara en nobrainer men vi får så tomten kanske ger mig lite pengar i år fast det tvivlar jag på men det lutar just nu åt ipad mini

Permalänk

ytterligare en fråga allmänt om ipad mini mm går det att tanka torrents med en surfplatta? kanske inte får fråga men jag chansar va snäll å rensa annars ?