Svenska barnspel, ipad eller android?

Permalänk
Medlem

Svenska barnspel, ipad eller android?

Jag har 2 androidplattor (en HTC och en ASUS) som min snart 4 åriga son gillar och spela spel på.
Vilket jag tycker räcker men min fru har hört på jobbet att på ipad så finns det mycke fler spel/appar
på svenska. Jag gillar ju inte apple men om det stämmer så kan jag kanske tänka mig att köpa en ipad.
Så min fråga är, finns det det? Fler spel översatta på svenska på IOS än på Android?
Spelar inte så stor roll om dom kostar pengar.
Mottar gärna rekommendationer på svensktalande appar till barn på både IOS och Android

Permalänk
Skrivet av Neo1:

Jag har 2 androidplattor (en HTC och en ASUS) som min snart 4 åriga son gillar och spela spel på.
Vilket jag tycker räcker men min fru har hört på jobbet att på ipad så finns det mycke fler spel/appar
på svenska. Jag gillar ju inte apple men om det stämmer så kan jag kanske tänka mig att köpa en ipad.
Så min fråga är, finns det det? Fler spel översatta på svenska på IOS än på Android?
Spelar inte så stor roll om dom kostar pengar.
Mottar gärna rekommendationer på svenska appar till barn på både IOS och Android

Eftersom att Android växer så mycket i förhållande till iOS så känns det som att om det finns fler svenska appar till iOS, så är det bara en tidsfråga innan det finns fler till Android.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Jag har 2 androidplattor (en HTC och en ASUS) som min snart 4 åriga son gillar och spela spel på.
Vilket jag tycker räcker men min fru har hört på jobbet att på ipad så finns det mycke fler spel/appar
på svenska. Jag gillar ju inte apple men om det stämmer så kan jag kanske tänka mig att köpa en ipad.
Så min fråga är, finns det det? Fler spel översatta på svenska på IOS än på Android?
Spelar inte så stor roll om dom kostar pengar.
Mottar gärna rekommendationer på svensktalande appar till barn på både IOS och Android

Är rätt övertygad om att det din fru har hört stämmer. Ett tips är att gå in på http://www.pappasappar.se/typ/svenskt-tal/ och jämföra och kanske hitta något nytt spel

Skrivet av Slaktardej:

Eftersom att Android växer så mycket i förhållande till iOS så känns det som att om det finns fler svenska appar till iOS, så är det bara en tidsfråga innan det finns fler till Android.

Bara för att det säljs många fler Android-enheter än iOS garanterar inte automatiskt att de drar till sig fler utvecklare, det handlar i slutändan om lönsamhet.

Permalänk
Medlem

Ok, tackar för svaren. PÅ den sidan verkar det finnas en hel del barnspel till IOS.
Får väl bli en ipad mini då!
Men hur funkar det där med appköp? Kommer bara köpa wifi versionen.
Är det samma som på android, man skaffar en wallet kopplat till ett bankkort?
Har aldrig ägt en apple produkt.
Och går det att låsa app köp med en pinkod som på android?
Alltså att det krävs en pin kod för att kunna köpa en app så man inte åker på massa onödiga köp av lillgrabben.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neo1:

Ok, tackar för svaren. PÅ den sidan verkar det finnas en hel del barnspel till IOS.
Får väl bli en ipad mini då!
Men hur funkar det där med appköp? Kommer bara köpa wifi versionen.
Är det samma som på android, man skaffar en wallet kopplat till ett bankkort?
Har aldrig ägt en apple produkt.
Och går det att låsa app köp med en pinkod som på android?
Alltså att det krävs en pin kod för att kunna köpa en app så man inte åker på massa onödiga köp av lillgrabben.

Du skapar ett Apple-konto, och kopplar det till ditt bankkort. Du måste sedan skriva in lösenordet vid varje appköp, så det är ingen fara.

Permalänk
Hedersmedlem

*Reklaminlägg som bröt mot §9 i reglerna raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro