Nytt moderkort + CPU (ska ej klocka)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Nytt moderkort + CPU (ska ej klocka)

Hej, vill köpa högkvalitativt moderkort samt snabb CPU. (Intel)

Men kommer ej att överklocka.

Har bra erfarenhet av ASUS moderkort tidigare, så kanske gärna ngn av deras.

Pris moderkort 1000-1300 cirka
CPU upp emot 3000 kr, tycker ni billigare räcker så?

Enklare spel (WoW), och allround användning, surf, youtube

några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

3000:- processor till en surfdator? Tycker att du kan välja något billigare och lägga pengarna på något vettigare.
Vad har du för övriga komponenter?

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Ska bygga i min befintliga låga Antec P182, 650W corsair ska väl klara det nya systemet också.

Vill ha en bra o stabil dator som håller. Även om jag inte klockar är det väl inte så dumt med Asrock Z77 Extreme4, (SC pris 999kr) och en Intel 3770k?

Ska ha en Samsung 840 250 GB till

Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz VENGEANCE som minne

grafikkort köper jag nog till senare, är intresserad av att se hur det inbyggda funkar först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

1. ska du med 16gb RAM till för WoW/surf?
2. Intel HD graphics 4000 klarar WoW på runt medium med flytande FPS (har skoldator med en i5.a(3.rd gen) som jag lirar på ibland).
3. 650w +80 nätagg räcker långt.

Desktop | MSI X470 Pro Carbon AC | Ryzen 7 2700X@4.2Ghz | H100i Pro RGB | 16Gb 3400Mhz Pro RGB | 1080Ti STRIX |
Peripherals | Acer X34A | Corsair Strafe RGB ≠ M65 RGB | Xbox One Elite | Gunnar Cerberus Onyx | Blue Yeti |
Sound | M-Audio M-Track | JBL LSR 305 | HD579 | ATH-M50 | Blue MoFi | 1MORE Triple-Driver |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av padegbg:

CPU upp emot 3000 kr, tycker ni billigare räcker så?

Enklare spel (WoW), och allround användning, surf, youtube

några tips?

Ska du bara spela enklare spel och surfa finns det absolut ingen anledning att spendera 3k på en processor. Sattsa på en 3570K så klarar du enklare spel flera år framöver och räcker mer än väl till alla dagens spel. Du kanske till och med nöjt dig med en i3:a, den kommer dock inte hänga med lika länge.

Edit: som ovanstående säger är även 16gb ram overkill för wow och surf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Ok, tack för feedbacken.

Nu när ni ändå är uppvärmda: tycker ni att jag ska köpa Asrock Z77 Extreme4 kortet (är ju ändå bra SC-pris nu 999kr) eller ett ASUS P8Z77-V LX för samma peng?

Tar väl då 8GB Corsair vengeance minnen till kortet