Permalänk

Uppdatera grafikkort?

Tjena, nu när assassin creed och hitman har kommit hade jag tänkt att updatera till ett nytt grafikkort.
tänkte höra med er som kan detta om http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_670_4gb_ddr5_2x...

har för närvarande ett Asus Geforce GTX560Ti 1gb DC11 1op,PCI-e.

Mitt modekort är http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67/
nätaggregat är på 600W
intel i5 2500k

eller ska man nöja sig med det man har?
ge gärna förslag vad ni tycker!

tack på förhand.

Permalänk

kör på 670 4GB JÄVLIGT BILLIGT du kommer inte att ångra dig du kommer verkligen få en boost i gpu
jag har själv ett 670 4GB

Permalänk

Jag tror tyvärr inte du får den boost du är ute efter ifall du bara ska flytta upp dig en serie. Men jag hade rekomenderat dig att vänta till nästa serie. Det är vad jag hade gjort i vilket fall. Men du får ju helt klart en prestandaökning när du byter till 660ti

Permalänk
Medlem

670 4GB och ange koden SWEC1212 så kostar det 2890:-!

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Jag tror tyvärr inte du får den boost du är ute efter ifall du bara ska flytta upp dig en serie. Men jag hade rekomenderat dig att vänta till nästa serie. Det är vad jag hade gjort i vilket fall. Men du får ju helt klart en prestandaökning när du byter till 660ti

okej, kanske snart ska byta modekort med, så då tänker jag att då kan man köpa detta före(kanske kommer ett modekort i julrean/mellandagsrean)

Permalänk

nu så va de beställt, tack för svaren och ha en trevlig kväll!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilhalla:

okej, kanske snart ska byta modekort med, så då tänker jag att då kan man köpa detta före(kanske kommer ett modekort i julrean/mellandagsrean)

Onödigt att byta moderkort. Inte förän Haswell kommer iaf. Och inte ens då tror jag det är värt att uppgradera från 2500K. En 2500K kommer räcka LÄNGE och överleva många grafikkort så länge som spelande är prio nr 1 för datorn. Och om det är SLi du är ute efter så ser jag ingen anledning så länge du inte kör med 3 skärmar.

Nä, moderkortet du har är ju ett bra ett. Behåll det och lägg pengarna på annat istället!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770