Hämta ut paket utan brev-avi från utlandet(ebay)!

Permalänk

Hämta ut paket utan brev-avi från utlandet(ebay)!

Hej!
Har äntligen fått paketet till mitt uthämtninsställe som i mitt fall är närmaste ICA! Jag brukar alltid hämta ut paket med kolli-nummret om sms avisering inte är tillgänglig. Men med paket från utlandet har jag ju ett speciellt tracking nummer som inte riktigt ser ut som de normala kolli-nummren. Är det någon med erfarenhet som kan sprida lite ljus på frågan om man skulle kunna använda sig av de fyra sista siffrorna i det tracking-nummret istället och bara gå och hämta ut?

Eller är jag tvungen att vänta på slöpostens avi via brevlådeväg?

Haaa en bra dag!

/Fille

Permalänk
Medlem

Är det ett DPD, TNT eller liknande?

Isåfall är trackingnummeret ditt kollinr så det skall inte vara några problem, spring dit med det nummer du har så ska det nog gå vägen!

Permalänk

Tack för svaret!
Det är USPS! Tror du att det kommer funka?

Ska jag ska ta med och visa hela nummret?

Har fått en avsändarreferens också som ser lite mer normalt ut! Kanske ska ta med båda och testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av virtuosoe:

Tack för svaret!
Det är USPS! Tror du att det kommer funka?

Ska jag ska ta med och visa hela nummret?

Har fått en avsändarreferens också som ser lite mer normalt ut! Kanske ska ta med båda och testa

ta med hela numret, har alltid funkat för mig när jag hämtat ut några saker ifrån kina

Tog bort trackingnr
Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Yes det där är det ena numeret du behöver, hela!

Men ta med båda om du känner dig osäker. Avsändarreferensen är bara till för avsändaren skall kunna skilja din försändelse ur andra, ungefär som ett beställningsnummer.

Permalänk
Medlem

Dock verkar inte ditt paket ha kommit fram till ditt utlämningsställe än, så vänta tills det står att det finns att hämta på ICA, Coop, Statoil eller vad du nu har.

Permalänk

Okej! Men då tar jag med båda och leg så ska det la gå vägen då! Nu ska jag äntligen få trycka in högtalarna i recievern som ligger och väntar i paketet!

Danke för svaren!

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Dock verkar inte ditt paket ha kommit fram till ditt utlämningsställe än, så vänta tills det står att det finns att hämta på ICA, Coop, Statoil eller vad du nu har.

Yes! Ska dra senare då det är förväntat anlända efter klockan 16.00!