Webhallen - Skämtbutik eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Webhallen - Skämtbutik eller?

Tja! Beställde en väldigt simpel vara av Webhallen i måndags morse, en klockradio för att vara exakt, 4 arbestsdagar har gått utan att ordern har ändrat status. Står Under behandling fortfarande, vad fan är felet liksom? Ska det verkligen ta så lång tid att hinna skicka en liten klockradio?! Maken till usel kundservice får man leta efter, Telesupporten kommen man aldrig fram på. Stått i 30m+ och försökt. Ingen info om könr eller kötid, vidrigt beteende. Svara på mail verkar dom inte heller vara kapabla till, provat både deras egna mail och internmail här på Swec för att se om han kunde se nåt. Men nej då, inget svar eller nånting. Att detta skämt till företag ens är med på listan över årets datorbutik är ju i och med detta helt uppåt väggarna enligt med mig. Är ingen stor och krånglig order som kan ställa till nåt heller, utan en simpel grej. Webhallen, sicket jäkla skämt alltså.
Nån som har nåt att inflika?

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsered
Registrerad
Jun 2012

Webhallen funkar bra, ibland.

Ibland.

Ibland.

Ignorance is voluntary misfortune.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Zizoor:

Webhallen funkar bra, ibland.

Ibland.

Ibland.

Ibland kanske, kanske ibland.

| InWin 303 | MSI X99A MPOWER | Intel Core i7-5930K | 32GB Corsair Vengeance LPX | Nvidia GeForce GTX Titan XP | 240GB HyperX Predator M.2 | x2 500GB Samsung 850 EVO | Asus PG279Q | Vattenkylning | Mayflower Objective2/ODAC | Sennheiser HD700 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Faktiskt inte ens ibland haft bekymmer med dem!

Måste vara något, de svarar alltid snabbt på mina majl iaf..

Många sjuka? Sprutsjukan går ju..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2009

De få gånger jag beställt saker på lager så har det gått snabbt.
Så min första fråga är ju om klockradion fanns på lager?

Spel: Corsair 250D - H270N-WiFi - i5-7600 - 16GB - 1TB SSD
FilServer: FD Define R4 - P8H77-I - i3-2120T - 8GB - 60GB SSD
Mobil: LG Nexus 5x Surfplatta: Toshiba Encore WT8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öckerö
Registrerad
Sep 2008

har du kollat lagerstatus på de du har beställt?? jag har väll bara bra erfarenhet av webbhallen men jag har iof bara köpt i butik från dom... å inte via nätet.. de enda jag har å säga om dem är högt pris. köpte nytt GFX ett GTX660ti för 2800:- å hår hem de å instalerar de å konstaterar att inet har samma kort för 2500:- men men jag fick de när jag ville hade iaf :/

I5 3570k @4.0ghz med kühler 620. asus P8Z77-I delux M-ITX. 8GB VENGEANCE LP. A-DATA 120gb SSD. ZOTAC GTX 570. BITFENIX PRODIGY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Handlat där i många år, alltid fungerat perfekt.

Brukar stå "under behandling" tills jag har hämtat ut det, posten kanske är sega som vanligt?

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av BergHa:

Handlat där i många år, alltid fungerat perfekt.

Brukar stå "under behandling" tills jag har hämtat ut det, posten kanske är sega som vanligt?

Posten uppdaterar inte webhallens status.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsered
Registrerad
Jun 2012

Den enda gången webhallen funkat utan problem för mig var när jag köpte Halo Wars till xbox 360.

I butik.

Ignorance is voluntary misfortune.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Aug 2012

Köpte mitt grafikkort därifrån, hur smidigt och snabb leverans som helst!

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Har lagt många beställningar på Webhallen och det har inte varit nåt strul. Stod nåt på facebook tror jag det var om stora störningar i posten dock så det kan va det kanske

Edit: Läste kanske lite tokigt nu igen, sorry isf

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Surfer_boy:

har du kollat lagerstatus på de du har beställt?? jag har väll bara bra erfarenhet av webbhallen men jag har iof bara köpt i butik från dom... å inte via nätet.. de enda jag har å säga om dem är högt pris. köpte nytt GFX ett GTX660ti för 2800:- å hår hem de å instalerar de å konstaterar att inet har samma kort för 2500:- men men jag fick de när jag ville hade iaf :/

Jaja, absolut. Fanns 50+ i lager eller nåt i den stilen då jag beställde. Snabba med att få den under behandlings-kolumnen var dom i vilket fall, sen sket dom liksom i resten.

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Batman:

Tja! Beställde en väldigt simpel vara av Webhallen i måndags morse, en klockradio för att vara exakt, 4 arbestsdagar har gått utan att ordern har ändrat status. Står Under behandling fortfarande, vad fan är felet liksom? Ska det verkligen ta så lång tid att hinna skicka en liten klockradio?! Maken till usel kundservice får man leta efter, Telesupporten kommen man aldrig fram på. Stått i 30m+ och försökt. Ingen info om könr eller kötid, vidrigt beteende. Svara på mail verkar dom inte heller vara kapabla till, provat både deras egna mail och internmail här på Swec för att se om han kunde se nåt. Men nej då, inget svar eller nånting. Att detta skämt till företag ens är med på listan över årets datorbutik är ju i och med detta helt uppåt väggarna enligt med mig. Är ingen stor och krånglig order som kan ställa till nåt heller, utan en simpel grej. Webhallen, sicket jäkla skämt alltså.
Nån som har nåt att inflika?

Skrivet av Surfer_boy:

Precis som Surfer boy säger... fanns varan på lager när du beställde den? Det brukar ofta vara orsaken till sena leveranser från "bra" butiker om det är beställningsvara oavsett butik enligt min erfarenhet. Beställde en vara från Webhallen igår kväll och kollade statusen nu imorse. Den hade redan blivit skickad så för mig funkar det bra.

edit: såg din post nu.. du hann före men ändå samma klockslag.

Underskatta inte Citera-funktionen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

Alltid fått mina saker dan efter i vilket väder som helst alltid varit skitsnabba. Kolla om radion fanns på lager ! Annars kontakta webhallen här på swec så kan han nog fixa det!

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av azmodan:

Har lagt många beställningar på Webhallen och det har inte varit nåt strul. Stod nåt på facebook tror jag det var om stora störningar i posten dock så det kan va det kanske

Edit: Läste kanske lite tokigt nu igen, sorry isf

Tack, får hoppas på att det är det då.

Skrivet av light44:

Precis som Surfer boy säger... fanns varan på lager när du beställde den? Det brukar ofta vara orsaken till sena leveranser från "bra" butiker om det är beställningsvara oavsett butik enligt min erfarenhet. Beställde en vara från Webhallen igår kväll och kollade statusen nu imorse. Den hade redan blivit skickad så för mig funkar det bra.

Svar ja, 50+ i lager eller nåt sånt

📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av trisse23:

Alltid fått mina saker dan efter i vilket väder som helst alltid varit skitsnabba. Kolla om radion fanns på lager ! Annars kontakta webhallen här på swec så kan han nog fixa det!

Skickade ett internt meddelande igår, inte fått något svar än

📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

Något att inflika.
Jag har handlat på webhallen sedan de låg på Kungsholmen. Aldrig haft ett problem med dem.

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Batman:

Skickade ett internt meddelande igår, inte fått något svar än

står i deras sign att dom besvarar inte PM

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Jag har haft samma problem med webhallen vid ett tillfälle, det var samtidigt som nån stor mässa eller dreamhack eller nåt. Så jag antar att det berodde på det, fortfarande helt oacceptabelt, då får dom ju skriva det på hemsidan eller nåt.

Dom sa inte att det berodde på det, jag bara drog den slutsatsen då dom var största utställare(kommer inte ihåg vad det var för event) och det alltid funkat bra innan och efter det.

EDIT: Vill understryka att detta hänt en gång, annars har det alltid gått smidigt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Batman:

Svar ja, 50+ i lager eller nåt sånt

Postorder eller i butik? Skickar dom från butik kan det ta längre tid. Det gäller alla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järpås
Registrerad
Feb 2009

Har aldrig haft problem när jag har handlat därifrån, otur i så fall. I de flesta fall verkar de ju vara snabba och bra med supporten.

Min Dator: Intel 2500k @ 4,4 GHz | 2 GTX 580 | Adata 8GB DDR3 | Asus P8Z68V PRO | Fractal Design Arc R2 | Samsung 830 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M | Mionix Saiph 3200 | Argon 7460A
Server/HTPC: Intel Core i3 2100 | OCZ Vertex 3 | 2 Western Digital Caviar Green 1,5 TB | Thermalright True Black (passivt kyld)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av mungo_skata:

Postorder eller i butik? Skickar dom från butik kan det ta längre tid. Det gäller alla

Då jag kolla så var det i lager på alla kolumner, nu står det dock ej i lager på postorder. Sena med att uppdatera kanske...då jag beställde fanns det i alla fall i lager på postorder och resterande

📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Många transporter är ju ionställda pågrung av vädret. could be that?

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

skriver det som webhallen skrev ang ett framflyttat datum:

"Faktum är att datumet inte har ändrats, vi har satt ut detta för att parera de förseningar som finns inom all transport i sverige för tillfället.
Så det finns absolut en stor chans att de lyckas anlända till både postorderlager och butiker "redan" imorgon,"

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Dwightschrute:

Posten uppdaterar inte webhallens status.

Kollid binds ju till ordern och vet inte säkert men skulle inte förvåna mig om webhallens system kollar av postens system för när leverans skett m.m. och uppdaterar i sitt efter det.

OT:
Kan ju vara att de råkat ha en diff så de var i lager när du beställde men när de skulle hämta det från lagret var det borta, letade ett tag och sedan fick de kontakta en annan butik för att få det skickat därav tar det lite extra tid?
Lättaste är väl dock att ringa och kolla med dem?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Ferrat:

Kollid binds ju till ordern och vet inte säkert men skulle inte förvåna mig om webhallens system kollar av postens system för när leverans skett m.m. och uppdaterar i sitt efter det.

OT:
Kan ju vara att de råkat ha en diff så de var i lager när du beställde men när de skulle hämta det från lagret var det borta, letade ett tag och sedan fick de kontakta en annan butik för att få det skickat därav tar det lite extra tid?
Lättaste är väl dock att ringa och kolla med dem?

Jo precis. Har dock ringt flertalet gånger, kommer aldrig fram till nån support. Bara står och stampar i luren hela tiden.

📞 HTC U11+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Jag har nästan aldrig haft problem med Webhallen. Har handlat för 70k+ där.

Men deras kundsupport har blivit åsne dålig dom senaste åren. Oftast behöver man maila 3-4 gånger innan man får svar av dom.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Batman:

Jo precis. Har dock ringt flertalet gånger, kommer aldrig fram till nån support. Bara står och stampar i luren hela tiden.

skriv till dom på deras tråd här på sweclockers, där får du ett garanterat svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Lustigt, så olika erfarenheter alla har. Jag har handlat hos Webhallen i tio år nu, jag vågar inte gissa hur många gånger.. men närmare hundratalet förmodligen. Antalet gånger jag har haft minsta lilla strul: noll. Aldrig någonsin. Snabba leveranser, bra orderstatusar, bra support de få gånger något har strulat.

Dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gällivare
Registrerad
Mar 2007

tyckte dom va rkt bra förr i tiden men nu handlar jag ej där längre PGA deras dåliga suport.. skrev någon månad sen och frågade vilken verson det var på ett chassi jag har köpt.. Skrev till dom och en annan affär som hade det.
Av den andra affären fick jag svar på 2 dagar och webbhallen har ej svarat än..

Crummy laptop DeLux!