Förmodligen blåst av en medlem ifrån SweClockers/Nordichardware

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Som sagt, jag var på banken idag och de kunde inte hjälpa mig alls. Däremot fick jag tag på hans far och han lovade att försöka få kontakt med sin son, tydligen är han ganska svår att nå. Hursom så skulle hans far smsa eller ringa mig när han pratat med sin son men detta har inte hänt än. Väntar några dagar till innan jag eventuellt tar till andra metoder för jag ska ha mina pengar tillbaks, även om det inte var mycket pengar så är det mina pengar han har.

Bra gjort, för eller senare kommer ju hans far att få tag på honom och då är det bara att ge sig för hans del. Hoppas att det ordnar sig.
Själv blev jag också blåst här på sweclockers för något år sen men orkade inte göra något åt det. Skönt att det finns någon som orkar.

Jag försökte fynda ett grafikkort för 1800kr men det blev inget kort för mig. Hoppas att karma tog den grisen som blåste mig och det hoppas jag för
alla i samma sits. Första och enda gången jag blivit blåst...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Varför skickar folk pengar i förskott?

Fattar inte heller det. Använd payson el liknande istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Fattar inte heller det. Använd payson el liknande istället.

Mycket snack om att man inte ska betala i förskott. Själv har jag handlat och säljt saker online i flera år ifrån respekterade medlemmar både ifrån SweClockers, Nordichardware, TechSweden och liknande helt utan problem. Denna mannen har strax runt 600 inlägg här på SweClockers och han verkade inte skum och även hans egna far sa att detta var väldigt olikt hans son då han enligt han aldrig har gjort detta emot någon innan. Hursom har jag inte hört någon ifrån varken mannen eller dennes far än och jag kommer kontakta mannen imorgon och se ifall han vill svara då för tydligen var han svår att få tag på både via mobil/tele och skype och spelar för det mesta hela dagarna. Jag fick också tag på en 25% komponentkod rabatt hos cdon igår och köpte mig 3770K för 2055:- inkl rabatt så nu har jag iallafall en processor på väg men mina 900:- ska jag ha tillbaks fortfarande.

Permalänk
Medlem

Den enda sidan jag kan tänka mig att betala i förskott är tradera, inget annat. Personen i fråga ska vara prickfri. Sweclockers marknad och annat är för luddigt.. lätt att luras osv.

Är man snål så får man skylla sig själv

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Greed:

Mycket snack om att man inte ska betala i förskott. Själv har jag handlat och säljt saker online i flera år ifrån respekterade medlemmar både ifrån SweClockers, Nordichardware, TechSweden och liknande helt utan problem. Denna mannen har strax runt 600 inlägg här på SweClockers och han verkade inte skum och även hans egna far sa att detta var väldigt olikt hans son då han enligt han aldrig har gjort detta emot någon innan. Hursom har jag inte hört någon ifrån varken mannen eller dennes far än och jag kommer kontakta mannen imorgon och se ifall han vill svara då för tydligen var han svår att få tag på både via mobil/tele och skype och spelar för det mesta hela dagarna. Jag fick också tag på en 25% komponentkod rabatt hos cdon igår och köpte mig 3770K för 2055:- inkl rabatt så nu har jag iallafall en processor på väg men mina 900:- ska jag ha tillbaks fortfarande.

Jag köpte mig en i5 2500k från en kille här på SweC.
Riktigt bra behandlat.
Skickade även jag pengar i förskott även om jag fick möjlighet att använda Payson/blocketpaket/internetgiro.

Hoppas de hör av sig, för samtligas inblandade skuld. Annars tycker jag som tidigare i tråden, gå till kronofogden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Greed:

Mycket snack om att man inte ska betala i förskott. Själv har jag handlat och säljt saker online i flera år ifrån respekterade medlemmar både ifrån SweClockers, Nordichardware, TechSweden och liknande helt utan problem. Denna mannen har strax runt 600 inlägg här på SweClockers och han verkade inte skum och även hans egna far sa att detta var väldigt olikt hans son då han enligt han aldrig har gjort detta emot någon innan. Hursom har jag inte hört någon ifrån varken mannen eller dennes far än och jag kommer kontakta mannen imorgon och se ifall han vill svara då för tydligen var han svår att få tag på både via mobil/tele och skype och spelar för det mesta hela dagarna. Jag fick också tag på en 25% komponentkod rabatt hos cdon igår och köpte mig 3770K för 2055:- inkl rabatt så nu har jag iallafall en processor på väg men mina 900:- ska jag ha tillbaks fortfarande.

Du får uppdatera hur läget ligger till.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Avstängd

Nu känner jag mig väldigt dum. Processorn kom idag, inte med posten men med Schenker. Så nu har jag en i5 3550 liggandes här och en 3770K på väg. Jag fick tag på den jag köpte processorn av idag och han svarade direkt när jag ringde. Jag tycker dock fortfarande att det var dumt skött utav han att ta bort kontakten med mig helt och hållet och blockera samt radera mig över skype och inte svara på sms eller när man ringer. Han hade kunnat säga ifrån början att han hade skickat med Schenker istället också så hade jag förstått all försening då dom alltid tar lite extra tid på sig att få saker skickade av egen erfarenhet och nu när det är jultider och snö och allt med.

<redigerad av mod>

Permalänk
Skrivet av Greed:

Nu känner jag mig väldigt dum. Processorn kom idag, inte med posten men med Schenker. Så nu har jag en i5 3550 liggandes här och en 3770K på väg. Jag fick tag på den jag köpte processorn av idag och han svarade direkt när jag ringde. Jag tycker dock fortfarande att det var dumt skött utav han att ta bort kontakten med mig helt och hållet och blockera samt radera mig över skype och inte svara på sms eller när man ringer. Han hade kunnat säga ifrån början att han hade skickat med Schenker istället också så hade jag förstått all försening då dom alltid tar lite extra tid på sig att få saker skickade av egen erfarenhet och nu när det är jultider och snö och allt med.

Så, någon som är sugen på en i5 3550?

Haha.
Nej, men tur att du inte blev lurad då, men synd att du hann bli så otålig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Haha.
Nej, men tur att du inte blev lurad då, men synd att du hann bli så otålig.

Jo där är jag ju skyldig, jag är väldigt otålig och särskillt när det bara var processorn jag väntade på med. Men sen skötte ju säljaren det inte speciellt snyggt heller, hade räckt med att han hade bifogat kvittot så hade jag lugnat ner mig och väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Nu känner jag mig väldigt dum. Processorn kom idag, inte med posten men med Schenker. Så nu har jag en i5 3550 liggandes här och en 3770K på väg. Jag fick tag på den jag köpte processorn av idag och han svarade direkt när jag ringde. Jag tycker dock fortfarande att det var dumt skött utav han att ta bort kontakten med mig helt och hållet och blockera samt radera mig över skype och inte svara på sms eller när man ringer. Han hade kunnat säga ifrån början att han hade skickat med Schenker istället också så hade jag förstått all försening då dom alltid tar lite extra tid på sig att få saker skickade av egen erfarenhet och nu när det är jultider och snö och allt med.

Så, någon som är sugen på en i5 3550?

Det hela är ju lite komiskt! Men grattis i alla fall

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Jo där är jag ju skyldig, jag är väldigt otålig och särskillt när det bara var processorn jag väntade på med. Men sen skötte ju säljaren det inte speciellt snyggt heller, hade räckt med att han hade bifogat kvittot så hade jag lugnat ner mig och väntat.

Jag förstår dig, hade agerat likadant.
Kan lika gärna vara så att han hade tänkt lura dig från början, sen kom eldpiskan fram.
Men det kommer vi aldrig få veta.

Kul att det löste sig tillslut iaf, även om du har en extra cpu över nu

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Greed:

Nu känner jag mig väldigt dum. Processorn kom idag, inte med posten men med Schenker...

*redigerat inlägg*

TS, nu antar jag att det var humor från din sida men säljer gör vi i Marknad. Inte i forumet. Lägg upp en annons om du är allvarlig.

Denna tråden blev ett bra exempel på en av anledningarna varför vi inte tillåter publicering av personuppgifter när det helt enkelt handlade om tid. Vill ni diskutera detta hänvisar jag er till Fedbackforumet, längst ner på sidan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers