Youtube lanserar ny design

Permalänk

den dära design bytet funkar inte riktigt för mig jag kör ett snyggt Black & Red tema på youtube xD

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Inaktiv

Det ser rent utsagt förfärligt ut, och självklart måste min startsida prydas av en idiot vid namn Justin Bieber. :annoyed:

Permalänk
Medlem

Stör mig något förbannat på att allt drar åt vänter. Varför inte centrerat, kan man undra...
Resten av ändringarna kan jag leva med. Nån mer knapptryckning än vanligt, men det var bättre innan.

Möjligheter till olika teman i inställningar vore välkommet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk

Värdelös!!

Permalänk

Det jag stör mig på, är att dom har bantat ner på filtret på sökningar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att alla designers har överdoserat på "less is more" konceptet. Ska vi inte ha någon design mer? har vi kommit fram till att internet var som bäst när det enbart var text utan några grafiska funktioner över huvud taget?

Permalänk

Lite smått förvånad när jag såg förändringen imorse, definitivt. Som alla designbyten så blir de flesta lite gnälliga, minns vilket liv det var när de ändrade rankingsystemet från stjärnor till tumme upp/ner. Känner dock att det som helhet är en design som håller, förvirringen kommer släppa när man väl vant sig vid var saker och ting finns. Det enda jag blev gnällig över, liksom många andra, är den vänsterjusterade layouten. Förstår inte riktigt valet bakom det. De flesta sitter i lap/desktop-sammanhang på pixelbredder över ~12-1300, och då börjar det bli lite skevt. På 1920 och 2560 som jag sitter med är gott och väl en tredjedel av högersidan helt vit.

På rena texttjänster som Googles söksida, Google+, Gmail och så vidare är det inget som irriterar mig, där har texten möjlighet att flöda över en större yta. Men på en tjänst avsedd för video? Visst, fullskärmsläge finns, men det känns lite udda att sitta och titta på ena halvan av skärmen i windowed mode. lutt95 har helt rätt i att det går att fixa själv, YouTube Options-tillägget är guld värt i många andra avseenden och att för egen maskin centrera layouten med ett enkelt CSS-tillägg eller skript går ju. Tror inte att Google backar från ett sånt designval, särskilt när det är genomgående i alla andra tjänster och som sagt, man brukar vänja sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Skrivet av lutt95:

https://chrome.google.com/webstore/detail/youtube-options-for...

Så fort en ny youtube layout släpps så börjar alla grina som småbarn för att något ändrats. Om ni inte gillar något, fixa det själv istället för att klaga. Google kan inte göra en layout som alla i hela världen tycker om, och där kommer modifiering in, att anpassa sidan till ditt tycke.

Youtube options är bara ett av många tillägg där man kan ändra på layouten, sätta en fast kvalitetsinställning (720p), välja hur stor videospelaren är, flytta videospelaren till mitten av skärmen genom att välja 720p som visningsstorlek, ja typ allt du kan tänka dig.

Så sluta grina, och gör något åt saken istället.

Ett ännu bättre tillägg som en från SweC delade med sig av: http://userscripts.org/scripts/show/114002

Nä men titta så bra allt blev!

Ser du bra, där uppe på din höga häst?
Klart som fan att Google kan göra en layout som skalar beroende på upplösning. Att inte ha ordentligt stöd för några av dom vanligaste upplösningarna är helt otroligt.

Tack för länkarna iaf!

Permalänk
Medlem

Hade varigt festligt om Youtube utnyttjade mer än 45% av min skärmbredd. Annars gillar jag den nya stilen!

Självklart kommer folk att gnälla ett par veckor, precis som när Youtube gjorde sitt förra byte, när Facebook bytade stil osv. De har nog inte förväntat sig något annat och kommer nog inte ta till sig feedback förrens folk lugnat sig och vant sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Centrera skiten så äre lungan!

Håller med. Blir jävligt mad på detta! Varför lade de allt till vänster, nu har man världens tomrum på höger sida. Går säkert att fixa med någon plugin men borde fixas eller läggas till som alternativ...

Permalänk
Medlem

Hallå Youtubekontoret, sitter ni på 14-tums katodstrålare? Mer tomrum saknar helt egenvärde. Fyll utrymmet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

mmmmmmen då får ju inte pppppewdiepie sina pengar? ;O

Tycker det är synd, flera miljoner användare kör med adblocker, gissar på att
många (gör jag själv) har de för att Youtube annonserna är sjukt jobbiga,
visst är de okej med en annons vid sidan av klippet, inga problem att det kommer en liten ruta
under videon heller, det är ju dessa, riktigt störande 30s-2min långa annonser innan videoklippet
man ej kan skippa. Synd att inte Google tar bort dem eller i alla fall gör så man kan skippa ALLA såna annonser

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Tycker det är synd, flera miljoner användare kör med adblocker, gissar på att
många (gör jag själv) har de för att Youtube annonserna är sjukt jobbiga,
visst är de okej med en annons vid sidan av klippet, inga problem att det kommer en liten ruta
under videon heller, det är ju dessa, riktigt störande 30s-2min långa annonser innan videoklippet
man ej kan skippa. Synd att inte Google tar bort dem eller i alla fall gör så man kan skippa ALLA såna annonser

Pewdiepie tjänar ju dock runt 100k dollar i månaden så.
Så lite adb gör ju inget för honom så han är miljonär.

Robbaz tjänar väl snart lika mycket på sina skitvideor.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Pewdiepie tjänar ju dock runt 100k dollar i månaden så.
Så lite adb gör ju inget för honom så han är miljonär.

Robbaz tjänar väl snart lika mycket på sina skitvideor.

Klart dom inte är fattiga. Men det är fler och fler som använder Adblock och om allt för många gör det så
får inte bara partners mindre cash utan då går det även sämre för Google, det är ju trots allt anonnserna dom tjänar
sin kosing på

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Hallå Youtubekontoret, sitter ni på 14-tums katodstrålare? Mer tomrum saknar helt egenvärde. Fyll utrymmet!

Jisses vilka klagomål det var här då. Menar folk helt ärligt att de sitter på 2560 och större skärmar och maximerar fönster? Är det inte bättre att ni själva fyller utrymmet med alla möjliga sorters program/fönster och ser till att ni själva verkligen utnyttjar era stora skärmar, och inte youtube? Själv brukar jag ha ex.vis youtube eller nåt annat i ett fönster och sen bredvid det så har jag någon annan sida uppe, som tex sweclockers. Sen kanske jag har lite ledigt utrymme däremellan där kalkylatorn, excel eller nåt annat ligger snabbt åtkomligt.

Själv blir jag mer irriterad på sidor som har alldeles för mycket ointressant i vänsterraden som inte försvinner när jag gör fönstret smalare, det är ju ändå innehållet i mitten som är intressant. Om jag tar som exempel, forumet här på sweclockers. Det mest intressanta är ju faktiskt vad folk skriver, inte vem som skriver. Så då skulle jag ju ibland vilja ha möjlighet att helt enkelt minska fönstret så folks nickname inte syns och bara läsa inläggen, men det går ju tyvärr inte.

Visa signatur

AMD 64 3200+ Winchester| ASUS A8V Deluxe | 1024 MB Corsair Value DDR PC3200 | Leadtek Geforce 6800| 120 GB Maxtor IDE + 160 GB Seagate Barracuda SATA | Antec Sonata Piano |

Permalänk
Medlem

Värför gör Google detta?!

Jag tycker att denna designen inte är hjälpsammare, men nej det är mer förvirrande än hjälpande! Dom borde ha stannat med den gamla designen hela tiden (från början av Googles existens) Följ inte bara efter Windows 8 eller den nuvarande Google designen, en bra sak kan jag säga att det ser snyggt ut.

Det första, why the balls är allting vänster centererad? Konstigt. Kan man inte bara centrera allt på mitten, det är inte så svårt.

Alla dessa nya integrerade funktioner stökar till Youtube, när jag ska kolla på en video så börjar det komma en massa saker åt sidan som jag inte bryr mig om. Jag vet inte men detta är en litet problem och inte lika allvarligt.

Det finns rykten om att användarnas inställningar och övrigt kan gå bort, vilket skulle suga hårt om dina videoklipp skulle rensas bort helt.

Ett annat problem är att gränssnittet är riktigt svårt att navigera. Ibland kan jag inte hitta det jag letar efter, vilket bara suger riktigt mycket.

Så i kort: Youtubes nya "layout" är en snygg, förrvirrande missfoster.
Det är inte riktigt lätt och det tar tid att vänja sig till den nya designen. Om det inte är något problem, ändra inte det då Google! Det är som att hälla citronsaft i ett öppet sår.

Nu räcker det, jag pallar inte mer. Jag kanske inte förklarade alla små detaljer, men ändå så är designen inte något som gör mig glad.
Jag tycker att Google ska ta på sig dumstruten och känna skam!

(Ni alla kommer nog säga att jag överregerar, men detta är vad jag tycker. Alla har åtsikter!)

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasterband:

Ser du bra, där uppe på din höga häst?
Klart som fan att Google kan göra en layout som skalar beroende på upplösning. Att inte ha ordentligt stöd för några av dom vanligaste upplösningarna är helt otroligt.

Tack för länkarna iaf!

Förlåt Jag är lite smått irriterad, har varit utan ett grafikkort i snart en månad nu pga Webhallen och är riktigt uttråkad.

Jo, visst, man ska inte behöva ladda ner en massa tillägg för att få en sida att se bra ut. Att dom inte heller ger möjlighet till avancerade inställningar, såsom ställa in att filmer alltid ska visas i 720p, är riktigt dåligt. Allting anpassas till den större publiken som inte bryr sig ett skit om funktionalitet och vill bara ha något som ser snyggt ut. Ett exempel är att bara för Youtube märker att mitt internet är slött, så visas alla filmer i 480p, även om jag själv vet om att mitt internet klarar av att streama 720p utan att pausa för att buffra.

Permalänk
Medlem

Det är som om de gjort det nya youtube i Windows 8 tema... tråkigt med fyrkantiga saker och matta färger. Fyfan vill bara spy när jag ser skiten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Klart dom inte är fattiga. Men det är fler och fler som använder Adblock och om allt för många gör det så
får inte bara partners mindre cash utan då går det även sämre för Google, det är ju trots allt anonnserna dom tjänar
sin kosing på

Jag bryr mig inte ifall de tjänar mindre, alltså användarna.

För de gör inte någe bättre content trots sin inkomst.
Så varför skulle de helt plötsligt göra sämre content med en lägre eller ingen alls? De får väl isf skaffa vanliga jobb som vanliga dödliga människor. Fast det finns fler icke-partners som lägger upp bättre content än t.ex. pewdiepie, robbaz, tobuscus och andra fjantar

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ett tips när du kör så stor skärm är att köra dubbla browserfönster. Jag har gjort det i flera år sen jag först skaffade mig en 24". Det var lite bökigt i XP men i Windows 7 är det bara att dra fönstret till kanten så skalas det till exakt halva skärmen automatiskt. Då slipper man se konstiga skalningar som många sidor har. För som sagt är det många sidor som är fula med så stora fönster. Dessutom kan man ha mer info uppe samtidigt.

Jo, det där känner jag såklart till, men det är inget jag gillar. Jag läser ju ändå bara på en sida i taget och vissa sidor fungerar mycket tillfredsställande i helskärm. Alternativet är ju då att när man går in på youtube köra kortkommandot för att få fönstret att täcka antingen vänstra eller högra sidan av skärmen. Men det känns jobbigt då jag ofta har youtube på i bakgrunden när jag surfar runt och då blir det extra pill som egentligen är helt onödigt. Det fungerade ju hur bra som helst innan med förra designen så jag förstår inte hur de kan göra en ganska hyfsad sida så rörigt och otydlig. De webdesigners jag känner skulle kunna göra ett bättre jobb, och då är det inte folk som har det som heltidsjobb...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Haft den här designen sedan ett antal månader tillbaka nu. Tycker den är ganska trevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sponk:

Jisses vilka klagomål det var här då. Menar folk helt ärligt att de sitter på 2560 och större skärmar och maximerar fönster? Är det inte bättre att ni själva fyller utrymmet med alla möjliga sorters program/fönster och ser till att ni själva verkligen utnyttjar era stora skärmar, och inte youtube? Själv brukar jag ha ex.vis youtube eller nåt annat i ett fönster och sen bredvid det så har jag någon annan sida uppe, som tex sweclockers. Sen kanske jag har lite ledigt utrymme däremellan där kalkylatorn, excel eller nåt annat ligger snabbt åtkomligt.

Själv blir jag mer irriterad på sidor som har alldeles för mycket ointressant i vänsterraden som inte försvinner när jag gör fönstret smalare, det är ju ändå innehållet i mitten som är intressant. Om jag tar som exempel, forumet här på sweclockers. Det mest intressanta är ju faktiskt vad folk skriver, inte vem som skriver. Så då skulle jag ju ibland vilja ha möjlighet att helt enkelt minska fönstret så folks nickname inte syns och bara läsa inläggen, men det går ju tyvärr inte.

Ja, men nu är inte youtube den enda sidan i världen. Många fler har sina sidor centrerade och utnyttjar standardskärmen idag som är 1080p, ska man då för att google vill leka hipster eller nåt behöva flytta fönstret och göra resize varje gång? Helvete heller. Sen ska vi inte glömma onödig slitning på nacken för en sån idiotisk design beslut. Centrerat är det mest flexibla, de som vill ha sina maxi-fönster är nöjda, såna som du som vill ha massa fönster liggandes bredvid varandra är nöjd. Folk klagar med all rätt i världen på detta.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jag bryr mig inte ifall de tjänar mindre, alltså användarna.

För de gör inte någe bättre content trots sin inkomst.
Så varför skulle de helt plötsligt göra sämre content med en lägre eller ingen alls? De får väl isf skaffa vanliga jobb som vanliga dödliga människor. Fast det finns fler icke-partners som lägger upp bättre content än t.ex. pewdiepie, robbaz, tobuscus och andra fjantar

Det är sant. Håller med där dock så finns ju en del grymma kanaler som Freddiew,
ett exempel på några som verkligen behöver stålar för att investera i nya projekt.
Ingen aning om kostnaderna, men säkert tjänar dom en del med.
Men tänk dig att 90% skulle köra med adblock program, hur skulle det gå för Google då?
Visst är det bara ett företag av miljoner men det är ett bra företag, med grejer många gillar.
Kan dom inte leverera det folk vill ha så blir det en del sura miner, precis som att AMD är på väg mot att konka.
Vi bryr oss inte egentligen om själva företaget, utan snarare hur det blir för oss sen om bara Intel finns kvar.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på hur YouTube prioriterar klippen på startsidan.

Ett utvalt klipp som ligger direkt på www.youtube.com kan ju tillochmed bli ett startskott för många. Mycket intressant.

Permalänk
Medlem

Usch och fy! Får ju ont i nacken av skiten, sitter ganska mycket vid tuben och denna uppdateringen kom som en shock.

Permalänk
Medlem

Har inget emot den nya designen, den va rätt ful innan de ändra i alla fall.
Men en sak som stör mig något enormt är trend att man ska börja lägga sina sidor till vänster och inte centrera den.
Vart kommer detta ifrån?
Varför gör de så?
Någon från branschen som kan förklara varför man gör så?

Blir helt galen av att behöva siitta vriden som nått jäkla spass hela tiden.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Inte dåligt att de lyckas försämra siten varenda gång de ändrar layouten, nu verkar det inte längre finnas någon lista till vänster om mina subs där förslag på andra videos visas. Nåja, man får väll vara nöjd sålänge, eftersom nästa förändring förmodligen kommer försämra siten ytterligare.

Permalänk

Min syn på det hela:

Jag har haft den uppdaterade Youtube layouten i några månader. Först blev man väldigt förvirrad eftersom allt var nytt och man hittade inte allt man letade efter. Men efter att ha använt den ett tag så är den inte så hemsk, förstår inte alls varför det är sånt sjukt gnäll på just layouten. Det finns dock en del funktioner som jag verkligen skulle vilja ha tillbaka/ändra på.

Att sidan inte är centrerad stör inte mig personligen, då jag har webbläsaren på min högra monitor. Jag har två monitorer och i och med att layouten är vänsterställd så hamnar den närmare mitten av mitt synfält. Jag sitter alltså precis framför skarven mellan båda skärmarna. Så jättebra för mig där.

Jag vill jättegärna ha tillbaka dropdown boxen som fanns ovanför videofönstret där man lätt kunde bläddra bland uppladdarens andra videos samtidigt som man fortsatte titta på videon som spelades. Nu måste man istället gå in på dennes profil och avbryta videon man tittar på, eller öppna i en ny flik.

För att få en ren feed för sina subscriptions utan alla dessa rekommendationer så får man nu gå in och ändra sina inställningar till "Show uploads only in feed". Hade gärna haft denna som förstasida, men det är ju bara att ändra sitt bokmärke så är det problemet löst.

I början när uppdateringen kom så fanns det i listan till vänster ett menyval: "Recommended" där man fick en feed med enbart rekommenderade videos baserad på andra videos man tittat på. Det valde Youtube att ta bort för inte så länge sedan av någon bisarr anledning. Det känns ju som att hela den är uppdateringen har rekommenderade videos i sin fokus, att de vill få folk att se fler videos än bara sina subscriptions i och med att alla kan blir partners nu och sätta annonser på sina videos = Mer pengar åt Youtube. Nu får man istället gå till "What to watch", hitta en rekommenderad video och klicka på "Recommended" Så kommer man till den feeden.

Vad jag gillar är den lilla listan med alla ens subscriptions till vänster där man lätt kan komma åt dom och se om någon nytt har hänt i from av numren bredvid namnen. Jag gillar även att man kan se vilka videos man redan har tittat på i sin feed i form av att de blir utgråade (det kanske var där innan också, jag minns inte längre)

Så det finns definitivt utrymme för förbättringar, men jag tycker inte det är ett totalt klusterknull som många verkar tycka

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sponk:

Jisses vilka klagomål det var här då. Menar folk helt ärligt att de sitter på 2560 och större skärmar och maximerar fönster? Är det inte bättre att ni själva fyller utrymmet med alla möjliga sorters program/fönster och ser till att ni själva verkligen utnyttjar era stora skärmar, och inte youtube?

Givetvis surfar jag i helskärm, och tidigare Youtubelayout var jättebra. Den nya är usel.

Permalänk
Medlem

Undra varför "intressanta videoklipp" till 90% innehåller klipp som man redan sett och som finns under mina prenumerationer, det bästa med Youtube är ju att få fram en hel radda med blandade klipp, som man fick med den gamla designen, Det är nått Youtube måste fixa på en gång.

GÖR OM GÖR RÄTT !!