Permalänk
Skrivet av iris:

Tack så mycket för ditt svar! Anledningen till att jag vill byta är att det känns ganska billigt och bra med de nya delarna, och jag som spelat mycket CS:source är riktigt "Fps-kåt". Jag känner att jag inte kommer vilja lägga ner otroligt mycket pengar och därför känner jag att det är bättre för mig att köpa en i5a nu än att vätna till haswell och förmodligen lägga mer pengar än jag behöver göra nu?
Någon gång måste jag ju uppgradera men jag känner att jag inte vill lägga ut mycket pengar. Tycker du det är värt att köpa en i5 3570k just NU?

Fast CS:S är ju inte ett direkt krävande spel nu för tiden. Du kommer få mer spelprestanda genom att lägga dom pengarna på ett bättre grafikkort.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Din quad i den klocken presterar ungefär som en Intel i3. Det duger helt klart att lira med för de allra flesta. Men om du tycker det är segt så är ju en uppgradering alltid ett alternativ. Klockar du i5an så har du väl ungefär dubbla prestandan när det kommer till cpu-biten.

Hur mycket klockning pratar vi om då?

Skrivet av Inveramsay:

Fast CS:S är ju inte ett direkt krävande spel nu för tiden. Du kommer få mer spelprestanda genom att lägga dom pengarna på ett bättre grafikkort.

Spelar CS:GO nu och köpte mig ett GTX 660 igår och är väl inte så helnöjd, tror jag får köpa en i5a.

Permalänk
Medlem

iris, du har pm.