Är socket 1366 värt något i dagens läge?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Dec 2008

Är socket 1366 värt något i dagens läge?

Hej! Precis vad rubriken lyder, har ett Asus Sabertooth x58 och en core i7 920 som jag tänkte göra av med, finns det någon marknad för dom idag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av frunk:

Hej! Precis vad rubriken lyder, har ett Asus Sabertooth x58 och en core i7 920 som jag tänkte göra av med, finns det någon marknad för dom idag?

Absolut, och man kan fortfarande få rätt hyfsat pris för dom.
Inte samma prestanda som starkare Sandy eller ivy, men i spel kommer den inte vara flaskhalsen i första taget med en del klockning, typ 3,8 GHz eller så

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Dec 2008

Vad skulle mitt mobo + cpu vara värt i dagens läge?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ca: 2000:-

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Dec 2008

Å fasen! mer än jag trodde

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2002

Sålde ett Sabertooth x58 och en 920 cpu på tradera för några månader sedan. Fick 1700:-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Dec 2008

Har ett Bitfenix outlaw, sabertooth x58, i7 920, 3 st cooler master sickle-flow i chassit och en Scythe Ninja 3 Rev.b. Är 2500 rimligt för det? Fläktar och kylare är helt nytt, fläktarna är väl 2 veckor gamla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av frunk:

Har ett Bitfenix outlaw, sabertooth x58, i7 920, 3 st cooler master sickle-flow i chassit och en Scythe Ninja 3 Rev.b. Är 2500 rimligt för det? Fläktar och kylare är helt nytt, fläktarna är väl 2 veckor gamla

Absolut. Bra chassi, bra fläktar och ett bra CPU/Mobo-paket! Lätt värt 2500 spänn.

Insert funny joke here

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Dec 2008

Kan ju säga så mycket som att min 920 är ett bra ex, har pov-klockat den och nådde 4 ghz utan problem med en ordentlig luftkylare