Tips på surfplatta som det går att teckna bra på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2011

Tips på surfplatta som det går att teckna bra på?

Hej!
Hade varit fint med en surfplatta som det går att teckna bra på. Wacoms är lite väl dyra men finns det andra? Vad gäller IPad och liknande kapacitiva skärmar så är de helt uteslutna. Den ska helst vara tryckkänslig.

Mvh,
tobbe_hitman

i7 2600k | Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | GTX 970 ASUS | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Surfplatta som man kan teckna på?

Galaxy Note 10.1 är den jag kommer på, finns ju pennor till iPads och andra plattor, kanske inte lika smidiga som GN10.1 dock..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012

Har en Samsung N7000 Note1, alltså en jättestor mobil, till den finns ett rit och noteringsprogram avsedd att användas med den medföljande stylusen. samma program finns med i Galaxy S3 (också stor mobil) fast SGS3 ffår man köpa penna eller använda fingret.

Egentligen letar nog TS efter en app snarare än en surfplatta.
Skulle tippa på att en rit-app med Surfplattan Nexus10 skulle vara suveränt tack vare Nexus10s skärms höga upplösning på 2560 x 1600.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna, Stockholm
Registrerad
Dec 2010

NOTERA ATT TS INTE VILL HA KAPACITIV SKÄRM!

iPad går att använda om man köper en tryckkänslig stylus (de finns och ansluter till paddan via Bluetooth). Annars känner jag inte till nån surfplatta som är tryckkänslig då, så vitt jag vet, kapacitiva skärmar inte kan känna av tryck, och tror Google satt som krav att det ska vara kapacitiv skärm fr o m Gingerbread eller vilken det nu var, kan vara helt fel dock! Så antingen tryckkänslig stylus eller Wacom skulle jag säga!

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Sandby
Registrerad
Okt 2004

Alla Samsung Note enheter har Wacom-teknik med en aktiv tryckkänslig stylus.
Och man kan välja att stänga av den kapacitiva skärmen medan man ritar, så det är inga problem att vila handen på skärmen.

Processor: Intel i7-8700K Moderkort: ASUS Strix Z370-i Gaming Grafikkort: GTX 1080 Founder's Edition
RAM: G.Skill TridentZ RGB DDR4 3200MHz 16GB Systemdisk: Samsung Evo 970 NVME 500GB M.2 SpelSSD: WD Blue 1TB M.2 SATA Övrig lagring: 2x Seagate Barracuda 2TB 2,5" HDD 7mm slim Skärm: Philips 27" LED Gioco med Ambilight VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Olaeli:

Alla Samsung Note enheter har Wacom-teknik med en aktiv tryckkänslig stylus.
Och man kan välja att stänga av den kapacitiva skärmen medan man ritar, så det är inga problem att vila handen på skärmen.

Hur görs det? Gäller det alla appar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Sandby
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av tcntad:

Hur görs det? Gäller det alla appar?

Det är app-beroende.
Funkar med Samsungs egen rit-app i alla fall.

Processor: Intel i7-8700K Moderkort: ASUS Strix Z370-i Gaming Grafikkort: GTX 1080 Founder's Edition
RAM: G.Skill TridentZ RGB DDR4 3200MHz 16GB Systemdisk: Samsung Evo 970 NVME 500GB M.2 SpelSSD: WD Blue 1TB M.2 SATA Övrig lagring: 2x Seagate Barracuda 2TB 2,5" HDD 7mm slim Skärm: Philips 27" LED Gioco med Ambilight VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2011

Hej, å tack för fina tips!
Har kikat en hel del på Samsung galaxy Note 10.1 och det verkar vara den mest kompetenta surfplattan, tillammans med sin stylus, vad gäller att kunna tecka på den. Har dock hittat ett par stylus med liten transparent bricka som gör det möjligt att skissa bra på de flesta plattor, men eftersom jag inte redan har en platta kan jag lika gärna köra på Note:en då jag antar att det är en kompetent platta?
Behöver ingen 3G, men ska man köra på 8000 eller 8010? Vad skiljer?

i7 2600k | Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | GTX 970 ASUS | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Sandby
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av tobbe_hitman:

Hej, å tack för fina tips!
Har kikat en hel del på Samsung galaxy Note 10.1 och det verkar vara den mest kompetenta surfplattan, tillammans med sin stylus, vad gäller att kunna tecka på den. Har dock hittat ett par stylus med liten transparent bricka som gör det möjligt att skissa bra på de flesta plattor, men eftersom jag inte redan har en platta kan jag lika gärna köra på Note:en då jag antar att det är en kompetent platta?
Behöver ingen 3G, men ska man köra på 8000 eller 8010? Vad skiljer?

En sak kan jag garantera, du kan inte jämföra en kapacitiv passiv stylus med en induktiv aktiv stylus i fråga om följsamhet, känslighet och funktioner.

Dock vet jag inte skillnaden mellan N8000 och N8010.
Prova kika på xda-developers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Olaeli:

En sak kan jag garantera, du kan inte jämföra en kapacitiv passiv stylus med en induktiv aktiv stylus i fråga om följsamhet, känslighet och funktioner.

Dock vet jag inte skillnaden mellan N8000 och N8010.
Prova kika på xda-developers.com

Skillnaden är 3G och WiFi.. Vad jag vet.

N8013 är US versionen utan 3G