Starta GG server CS 1.6. Hjälp?

Permalänk
Medlem

Starta GG server CS 1.6. Hjälp?

Hej!

Visste inte om denna skulle läggas i spel eller server avdelning, moderat får flytta den om ja lagt den fel.

Tänkte försöka mig på att lägga upp en egen CS 1.6 server och skulle vilja ha lite hjälp med detta, så som:

Vilken programvara behövs
Vilka portar ska öppnas
Krav på dator/bredband
Hur installerar ja gungame till servern?
Kan ja spela på servern genom samma dator?

Servern ska vara för steam! Ej för non steam eller vad de kallas.

Datorn som servern ska köras på:
CPU: AMD Athlon 64 6000+ 3.1GHz
Minnen: Corsair 6Gb 800MHz
Grafik: Sapphire Radeon HD 3450

Oerhört tacksam för svar!

MVH Stayhard

Permalänk
Medlem
Skrivet av stayhard:

Hej!

Visste inte om denna skulle läggas i spel eller server avdelning, moderat får flytta den om ja lagt den fel.

Tänkte försöka mig på att lägga upp en egen CS 1.6 server och skulle vilja ha lite hjälp med detta, så som:

Vilken programvara behövs
Vilka portar ska öppnas
Krav på dator/bredband
Hur installerar ja gungame till servern?
Kan ja spela på servern genom samma dator?

Servern ska vara för steam! Ej för non steam eller vad de kallas.

Datorn som servern ska köras på:
CPU: AMD Athlon 64 6000+ 3.1GHz
Minnen: Corsair 6Gb 800MHz
Grafik: Sapphire Radeon HD 3450

Oerhört tacksam för svar!

MVH Stayhard

Vad ja hittat så behöver jag
HLDS
AmXmodX
Fiberlan
Datorn ska klara de, och ja kan spela samtidigt.

Till det viktigaste då, hur fixar ja GunGame ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack!

Jag har fått igång servern och ja själv kommer in på den, fann ingen som kunde komma in och prova den i skrivande stund.
MEN! Ett problem har jag, vid spawn så har jag en meny till vänster som ja kan välja vapen i:

"1. Choose weapons
2. Previous weapons
0. Dont show this menu"

Antar att det är nån form av "cvar" jag måste ändra, men vilken? Kan inte hitta vart felet ligger.

Såhär står de i gudien du länka till, på 3C:

As of GunGame AMXX 1.10, you can install CSDM (Counter-Strike Deathmatch by BAILOPAN) spawn config files to be used by gg_dm_spawn_random. To get them, download CSDM from this page, and place all of the *.spawns.cfg files into the addons/amxmodx/configs/csdm/ folder. Once installed, if you have gg_dm set to 1 and gg_dm_spawn_random set to either 1 or 2, then players will be respawned at these random spawn locations instead of at their bases. See the cvar list for more information about Deathmatch Mode.
You only need to download the *.spawns.cfg files from CSDM in order to have random spawn locations, you do not need to install the entire CSDM.

However, you still can if you wish to, just remember to disable the weapon menu and turn off GunGame's own deathmatch mode (the gg_dm cvar).

Måste ju va de ja markerat (Fet och understruken text), som jag missat. Men vart avaktiverar jag weapon menu då?

Permalänk
Medlem

Hittade svaret!

Turn off GunGame's deathmatch functionality (by setting gg_dm to 0 in your gungame.cfg), and to turn off CSDM's weapon menu (disable the csdm_equip.amxx plugin).

Får prova servern sen, och funkar den som de ska så är det bara säga till så länkar jag till alla ställen ja haft användning av, för att få igång en egen GunGame Server för Cs 1.6 Steam!