Helgsnack: Den ultimata datorlådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HonouredShit:

Jo, det finns det.
Den ultimata lådan är Corsair Obsidian 800D

Mvh

Vad som är det ultimata för dig är kanske inte det för någon annan. Ultimat kan för någon betyda liten, stilren och tyst och för en annan stor med lampor, fönster och bra luftflöde. Jag skulle hålla med dig om det inte satt ett fönster på 800D'n så istället måste jag säga att R4'an är den ultimata lådan för mig.

Permalänk
Medlem

Jag är kär i mitt Corsair Vengeance C70 <3

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Jag gillar ju HAF 912 Plus, tufft utseende och lätt att jobba i, mycket rymligt och trots alla lufthål så är det väldigt tyst iom de två stora 200mm-fläktarna som ligger på max 700rpm.

Sambons bror hade ett R3 och det var verkligen ingen hit, det dammade igen lättare och iom ljuddämpningen så hade det sämre luftflöde vilket gjorde att fläktarna varvade upp istället. Han bytte också till samma som jag när han tröttnade på oljudet.

Vill man ha lite mer stilrena så är väl Corsairs chassin bra vad jag har sett, men jag ser verkligen ingen charm i fönster på sidan, så man ser allt damm som virvlar runt X)

HAF har plast för de "tuffa detaljerna" och rejäl plåt i grundkonstruktionen, så det är både lätt att bära och stabilt för övrigt. Man kan dessutom sätta 240mm-radiator istället för antingen fronten eller takets 200mm-fläkt om man vill köra H100 eller liknande.

EDIT: Det jag inte gillar med R3/R4 är den helsläta tråkiga fronten och att uttagen sitter ovanpå istället för på fronten, de blir så svåra att nå när man har chassit på skrivbordet... av dammskäl har jag inte haft en dator på golvet sen vi körde Amiga 600 framför TVn och knappt då heller X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Kika på Lian Li.
Fina produkter

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av syndicatan:

Bitfenix Prodigy, varför inte du får lätt plats med det du behöver, och även plats över på skrivbordet, vattenkylning inga problem

kan bara hålla med, ända nackdelen är att den är för liten för att få riktigt tyst...

Permalänk
Medlem

Skulle det finnas en ultimat låda för alla så skulle jag bli besviken. Jag finner ett stort nöje i att välja ut de funktioner som just jag behöver och se till att chassit får det utseendet som passar just mitt rum och mina komponenter.

Chassin har inte prestanda så som grafikkort och många andra komponenter, därmed är det högst subjetivt villket chassi som är bäst eller äns villket som är mest prisvärt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Define R4 säger jag bara

Visa signatur

Intel 2500k--Nvidia GTX 570--MSI P67A-C45 B3--Samsung 830 128gb--Fractal Design Define R4 Black Pearl--1tb seagate--Antec 650w--Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

FORTRESS 2!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar stort nzxt phantom 820 , ser sjuukt snygg ut med en massa funktioner och är kapabel till bra vattenkylning.

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk

Moxart tx.. Nej men skämt åsido allt ifrån mountain mods är ju gudsänt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Antec P280* skulle nog jag säga

Inte 290, sorry

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Murderbox mkII

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Om priset inte är så viktigt ska du strunta i alla billiga plast och bjäffslådor. "Prisvärt" betyder ofta billigt skräp, eller kanske "halvskräp" om det är "prisvärt".
Skaffa dig ett riktigt chassi med kvalité.
Lian Li gör alltid kvalité, rakt genom. När man ägt en gäng så vet man vad kvalité är.
Silverstone gör också kvalité.
Caselabs gör kvalité också men går knappast att få tag i här i gamla Svedala, om du inte importerar.

Mitt tips: Ta bort allt billigt "prisvärt" mög och köp en kvalitetslåda. Den kan du sedan ha många datorer i under åren, utan att vilja byta.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4 med Fönster är nog det overall bästa chassit på marknaden

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Bytte igår från mitt Fractal Design R4 till Bitfenix Prodigy.

Jag kommer aldrig gå tillbaka till atx igen. Jag är dundernöjd. :]

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

Är det oberoende pris så skulle jag säga valfritt caselabs chassie om man ska vattenkyla prylarna.
http://caselabs-store.com/

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Inaktiv

Tycker denna ser intressant ut, du kan special anpassa den precis som du vill och det finns otroliga möjligheter om man vattenkyler: http://www.caselabs-store.com/merlin-sm8/

Här finns en video som visar hur den ser ut: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BtSv2Q...

Permalänk
Medlem

Jag sitter i lite samma tankar här, bygger ny dator fram till mellandagarna när julen är över etc och jag är ute efter ett bra chassi, har i dom senaste 2 burkarna kör på ett Antec 300 vilket har varit ett ganska så underbart chassi under den tiden jag haft det men nu är jag ute efter nåot annat, alla talar gott om Fractal Design R4 men hur är det igentligen? Är det plastigt, känns det som ett kvalitets chassi, hur är luckan etc etc? Kan någon komma med en utförlig pros and cons beskrivning av R4? Är även öppen för förlsag på andra chassin med men budgeten skall ligga runt R4ans prisklass.

Permalänk

800d och cosmos2 är väl top notch på pappret, men är inte utseendet det viktigaste? det går att klämma in tillräckligt med radiatorer i det mesta med lite vilja, så för mig är det bara två saker som påverkar. Utseende och byggkvalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NZXT H2 Silent Tower No PSU White ATX

Jag har denna som låda och tycker den har allt och är snygg!

Länk: http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_h2_silent_tower_no_psu_whit...

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk
Medlem

Tycker Switch 810 är lovande

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Hedersmedlem

Silverstone Fortress 02 (FT02) är en optimal låda. Svalaste för luftkylning, mycket tyst, stabil, välfiltrerad, högsta kvalitet, snygg, lättmonterad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Silverstone TJ11, skulle jag välja helt klar, många möjligheter. Men då den är ganska dyr och stor så tycker jag att TJ07 är lite bättre.
Stilrent och kallt skulle vara FT02. Alla är Silverstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av KebbZ:

Jag är kär i mitt Corsair Vengeance C70 <3

True love till mitt med <3

Permalänk

Ska man köra utan vattenkylning så känns Silverstone Fortress FT02 bäst.

Ska du köra vatten Antec P280, Corsair 800D sen så tillverkar Lian li sjukt bra chassin överlag.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Antec P290 skulle nog jag säga

p280*

Permalänk
Medlem

Måste säga att Fractal Design Define Mini Tower som jag använder nu då jag inte vill ha större än M-atx moderkort.
Titta först på bitfenix men tyckte att powerknappen och usbkontakterna satt fel för mig.
Hade R4 kommit i midi hade det nog blivit det men kanske kommer i framtiden?
Men just nu tycker jag att Fractal Design Define Mini Tower är den ultimate för mig för tillfället.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Fractal design define R4

Han sa faktiskt inget kylskåp! Notera jag är själv en R4:a ägare!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jag sitter i lite samma tankar här, bygger ny dator fram till mellandagarna när julen är över etc och jag är ute efter ett bra chassi, har i dom senaste 2 burkarna kör på ett Antec 300 vilket har varit ett ganska så underbart chassi under den tiden jag haft det men nu är jag ute efter nåot annat, alla talar gott om Fractal Design R4 men hur är det igentligen? Är det plastigt, känns det som ett kvalitets chassi, hur är luckan etc etc? Kan någon komma med en utförlig pros and cons beskrivning av R4? Är även öppen för förlsag på andra chassin med men budgeten skall ligga runt R4ans prisklass.

kolla Sweclockers egna test av R4, ångrar mig inte en minut att jag köpte den.
iofs så tittade jag igår på Fractal Design Define Mini som var jäkligt tjusig oxå.
Lika smidig som R4 fast mindre

http://www.sweclockers.com/recension/15620-fractal-design-def...

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Vill man ha lite mer stilrena så är väl Corsairs chassin bra vad jag har sett, men jag ser verkligen ingen charm i fönster på sidan, så man ser allt damm som virvlar runt X)

Därför sätter man damfilter på insugsfläktarna, så har du inget damm som virvlar runt också väääldigt osannolikt att du kommer se något damm i lådan, förutom det som ligger på grafikkortet om du inte har rengjort på ett bra tag. Dvs så länge du inte ställer datorn i en dammsugarpåse

Skickades från m.sweclockers.com