Ljudproblem i Far Cry 3 - inga röster hörs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Ljudproblem i Far Cry 3 - inga röster hörs!

Hej gott folk!

jag har nyligen skaffat spelet Far cry 3 till min PC men har stött på ett sjukt irriterande problem..
när jag spelar så hör jag musiken och ''ljud'' men så fort någon person i spelet snackar så hörs det inte ett smack.
jag har provat växla från 5.1 i ljudsystemet till sterio men det hjälpte nada. någon som har stött på ett liknande problem ?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

*Rubrik redigerad*

"Hej" är nog den absolut sämsta rubriken man kan skriva. För både din egen och alla andras skull - skriv en rubrik som tydligt säger vad tråden handlar om! Du kommer få fler svar med en bättre rubrik!

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

är väl säkert bara nån inställning under ljud i spelet?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Har du testat att installera om det?
Har hört att det är ett vanligt problem :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lordran
Registrerad
Jan 2012

Har samma problem hör av dig gärna med en lösning

Prisa Solen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Enda som slår mig är endast om du råkat slå av/kopplat ut centerhögtalaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har ej provat att installera om det, tror att det har o göra med ljudkortet och inte spelet men ska ge det ett försök nu

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Det låter som att spelet är inställt på att spela upp 5.1-ljud. Tal ligger i centerkanalen! Om du inte har en centerhögtalare kommer du därför missa talet i spelet.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

har provat alla möjliga olika ljudkällor så har inget o göra med högtalarna :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

fick det ej att fungera igenom att koppla in centerhögtalaren får endast musik och ljud från omgivningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Jag har de skevaste problemet med facry 3 ljud det knattrar ibland jag är nog inte ensam om det.

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P/One plus 5T har även 2TB extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Lexius:

Jag har de skevaste problemet med facry 3 ljud det knattrar ibland jag är nog inte ensam om det.

har haft samma trodde först det var någon jätte dryg bakgrunds musik. Levde med skiten i 10 min under uppdraget då man räddar andra tjejen och precis när jag tänkte att nä nu jävlar startar jag om spelet försvann ljudet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av dekkur:

Hej gott folk!

jag har nyligen skaffat spelet Far cry 3 till min PC men har stött på ett sjukt irriterande problem..
när jag spelar så hör jag musiken och ''ljud'' men så fort någon person i spelet snackar så hörs det inte ett smack.
jag har provat växla från 5.1 i ljudsystemet till sterio men det hjälpte nada. någon som har stött på ett liknande problem ?

Hade samma problem första dagen. Startade om det ett par gånger så ordnade det sig för mig. Är det direkt i början av spelet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

ja det är i början ca 30-40 min speltid, okejj vi får se om de löser sig med tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Har du senaste drivrutinerna till ljudkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Jag har samma problem, köpte spelet idag och trodde först att det var menat att vara i början men.. om någon har en lösning så vill jag gärna veta!

i5 4770K 4.0 GHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart