Valve: PC-datorer i vardagsrummet kommer tävla mot nästa generations spelkonsoler

Permalänk
Medlem

OMG om Valve gör en Linux baserad konsol!
Detta vore ju faktiskt mycket logiskt då de kan driva ner priserna genom att slippa betala Microsoft och slippa att oroa sig för att Microsoft gör några fulheter.
Sedan kommer detta även att starkt stödja Linux PCs vilket inte kan vara annat än positivt.

Det skulle även kunna vara möjligt att de skapar en egen distribution (antagligen Ubuntu eller Debian baserad). Då har de full kontroll över alla funktioner.

Permalänk

En Linuxbaserad, hårt kontrollerad sort-of-pc, spelkonsoll.

Vad är grejjen?
Finns det inte redan tillräckligt med såna?

Det vore väl bättre att gå den andra vägen, öppna upp och köra en win8 version som konkurrerar med hem-pcn iom de vikande försäljningsiffrorna på den fronten? Iom att fler och fler går över mot laptops som har svårt att husera spelbar hårdvara.

Jag skulle MYCKET hellre köpa en SÅN. Och koppla den mot en Galaxy W8 mobil, eller nåt.
För övrigt är väl Xbox 360s Live miljö redan riktigt bra. Varför skulle jag välja Valve/Steam? 8|
Nä slutna, hårt kontrollerade miljöer är en tråkig utveckling.

Visa signatur

Goog enough - är bra nog...

Permalänk
Skrivet av stridstrom:

En Linuxbaserad, hårt kontrollerad sort-of-pc, spelkonsoll.

Vad är grejjen?
Finns det inte redan tillräckligt med såna?

Det vore väl bättre att gå den andra vägen, öppna upp och köra en win8 version som konkurrerar med hem-pcn iom de vikande försäljningsiffrorna på den fronten? Iom att fler och fler går över mot laptops som har svårt att husera spelbar hårdvara.

Jag skulle MYCKET hellre köpa en SÅN. Och koppla den mot en Galaxy W8 mobil, eller nåt.
För övrigt är väl Xbox 360s Live miljö redan riktigt bra. Varför skulle jag välja Valve/Steam? 8|
Nä slutna, hårt kontrollerade miljöer är en tråkig utveckling.

Det finns många som jag, som bara vill få ur Windows(läs alla problem i dator världen) och låta Microsoft gå i konkurs.

Numera så gillar jag OSX mer än vad jag gillar Windows.... Microsoft ruinerade Windows sedan en tid tillbaka...

Och sedan nej, Live miljön ger mig huvudvärk, köpte ett 360(RRoD, billigt) för att testa live och Jag skulle nog hellre kpa en äldre PS3 och lägga in linux i den(om man nu måste ha en konsol) annars skulle jag byggt en Linux HTPC

(anledningen till att jag inte gillar live, är för att Xboxen buggar ur när man kör filmerna från datorn. Går inte att spola för då hänger det sig m.m)

OnT:

Ser fram i mot detta! verkar riktigt trevligt och creds till Gabe som breddar ut sin mjukvara över de alla mest använda operativsystemen!

Kan mycket väl tänka mig att köpa en "konsol"/dator!

Permalänk
Medlem

vafan w7 är jöe inte kasst :S
w8 blir säkert bra med sp1 :S

BTW valve är väll inte värdens bäst företag häller, blir väll förstora och blir som microsoft...
Inför säkert reklam pauser i spelen också .(

Permalänk
Medlem

Det här kan bli intressant!
Nästa generations spelkonsoller kommer att vara "heta" i ungefär 6-12 månader.
Sedan är deras GPU förlegad.
Antingen anpassar speltillverkarna sig och pollerar bara grafik de kommande 5-6 åren (som de gjort nu) eller så springer Valve-PCn ifrån dem.
Jag hoppas på det sistnämda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Skit kan jag väl knappast kalla det, Det gör vad det ska! Och för att vara så pass ungt så gör det väldigt bra ifrån sig!

Men skit du i det, är säker på att du kommer att sitta på "skiten" ändå om ett år eller så.

Det är inte så att jag ogillar Steam, snygg layout, smidigt, snabbt... men jag är bara väldigt trött på de som förstör spelupplevelsen (cheaters) på datorn (steam), för det mesta FPS. Känner att antalet är betydligt lägre på konsol, därmed kör jag inte längre fps på datorn. Jag tror självklart steam konsolen kan bli en framtida utmanare...