Swish tillganglig fran och med nu!

Permalänk

Swish tillganglig fran och med nu!

Bara beratta att Swish som ar ett samarbete mellan Danske Bank, Handelsbanken, Lansforsakringar, Nordea, SEB, Swedbank samt Sparbankerna ar tillganlig idag via App Store / Google Play.

Fick precis smset da jag angivit att jag vill ha det, inte kollat ens hur det fungerar sa far se.

Finns info pa www.getswish.se tror jag.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Intressant koncept. Tack för tipset.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

När jag läste om det tyckte jag att det lät bra men frågan är hur säkert det är? Folk får ju konton kapade till höger och vänster som det är, hur ska då en mobilapp kunna erbjuda nån vidare säkerhet?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

När jag läste om det tyckte jag att det lät bra men frågan är hur säkert det är? Folk får ju konton kapade till höger och vänster som det är, hur ska då en mobilapp kunna erbjuda nån vidare säkerhet?

Det är minst lika säkert som att använda ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

När jag läste om det tyckte jag att det lät bra men frågan är hur säkert det är? Folk får ju konton kapade till höger och vänster som det är, hur ska då en mobilapp kunna erbjuda nån vidare säkerhet?

Allt är osäkert. Det bästa du själv kan göra är att hålla två konton. Ett som du för över pengar med och ett du får in lönen och andra stora summor på. Blir din mobil snodd eller om du tappar bort kortet eller dylikt så behöver du bara oroa dig över de mindre summorna du har på överföringskontot.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Korsordsguru

Jag har installerat på mobilen och känns bra än så länge men har inte testat göra några överföringar ännu. Notera detta dock;

Citat:

Att ansluta sig till Swish kostar ingenting och fram till 30 juni 2013 bjuder vi på avgiften för alla överföringar du gör. Därefter kommer de att kosta 1 kr.

Detta gäller i alla fall för SEB, men jag antar att alla banker kör samma villkor inom den lilla kartell de har bildat. Vilket känns som rätt så fult från bankernas sida. Handlar med andra ord inte så mycket göra bankärenden enklare för kunderna utan hitta nya sätt att få in mer pengar mest.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DaLys:

Jag har installerat på mobilen och känns bra än så länge men har inte testat göra några överföringar ännu. Notera detta dock;

Detta gäller i alla fall för SEB, men jag antar att alla banker kör samma villkor inom den lilla kartell de har bildat. Vilket känns som rätt så fult från bankernas sida. Handlar med andra ord inte så mycket göra bankärenden enklare för kunderna utan hitta nya sätt att få in mer pengar mest.

Avgiften är säker något som skall betalas till Swish för utveckling och underhåll av tjänsten.

Kan liknas vid att du har bil så betalar du vägskatt, för att man skall underhålla vägar.

Permalänk
Hedersmedlem

Har anslutit.. är det någon som testat det än?

Permalänk
Medlem

Anslöt mig idag, det va fan riktigt krångligt att komma igång imo. Måste ha två olika appars, dels bank id appen, sen swish appen. Sen måste man använda bankdosan typ 10 gånger för att man först ska ha mobilt bank id, aktivera det i bank id appen, sen ska man aktivera swish, använda dosan igen, få SMS kod, varifirera, använda dosan igen, aktivera appen. SERIÖST jag började nästan skratta över hur överdrivet osmidigt det va. Men det kanske är lättare nu när man genomfört den jobbiga delen.
Men jag förstår inte riktigt hur dom ska kunna ta betalt 1kr per transaktion när man kan föra över gratis med tex Paypal, eller vanliga internetbanken. Onödig app, blev irriterad på att det va så drygt att komma igång med registreringen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Anslöt mig idag, det va fan riktigt krångligt att komma igång imo. Måste ha två olika appars, dels bank id appen, sen swish appen. Sen måste man använda bankdosan typ 10 gånger för att man först ska ha mobilt bank id, aktivera det i bank id appen, sen ska man aktivera swish, använda dosan igen, få SMS kod, varifirera, använda dosan igen, aktivera appen. SERIÖST jag började nästan skratta över hur överdrivet osmidigt det va. Men det kanske är lättare nu när man genomfört den jobbiga delen.
Men jag förstår inte riktigt hur dom ska kunna ta betalt 1kr per transaktion när man kan föra över gratis med tex Paypal, eller vanliga internetbanken. Onödig app, blev irriterad på att det va så drygt att komma igång med registreringen.

1 spänn för att föra över pengar direkt kan det vara värt. Andra tjänster kan ta ett par dagar att få pengarna.
Sen tror jag de flesta bankerna kommer stå för den kostnaden om man är stor kund hos banken i fråga.