Permalänk
Medlem

Acer Ultrabook Acer Aspire

Tja,

Min gamla bärbara har nu gått ur tiden och skulle behöva en ny. Hade starka funderingar kring att köpa en Ultrabook av ett annat märke men den modellen verkar vara slut. Är detta det bästa jag kan få för pengarna?

Syften med dator:

Lätt redigering
Starcraft 2/Dota 2
Skriva (Massor)

Länk till dator: http://cdon.se/hemelektronik/15inch_ultrabook_acer_aspire_m3-...

Finns det något ni funnit som är mer prisvärt men håller sig under 6000 gränsen?

Tack på förhand!

EDIT: Det behöver inte vara den mest smala dator. Ser hellre prestanda före utseende!

Permalänk
Avstängd

Skärmen! Den är bara på 1366x768, och på 15.6" kommer det se riktigt risigt ut, pixelerat osv.
Jag skulle satsat på en Macbook Air, pga den robusta byggkvalitén samt skärmen, och tangentbordet är underbart att skriva på.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Skärmen! Den är bara på 1366x768, och på 15.6" kommer det se riktigt risigt ut, pixelerat osv.
Jag skulle satsat på en Macbook Air, pga den robusta byggkvalitén samt skärmen, och tangentbordet är underbart att skriva på.

Gillar dock inte Macs begränsningar när det kommer till random program man kommer på att man behöver t.ex. De annars riktigt snygga men tror jag vill ha en PC faktiskt