Permalänk

Ram minne funkar inte!

tjenare, köpte ett par Corsair minnen som har 1600Mhz 2*4gb som jag fick men idag. när jag slängde in dom i datorn så gjorde datorn så att den bara starta om sig hela tiden direkt när jag starta den typ och även att den blue screena jag fattar inte vf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

tjenare, köpte ett par Corsair minnen som har 1600Mhz 2*8gb som jag fick men idag. när jag slängde in dom i datorn så gjorde datorn så att den bara starta om sig hela tiden direkt när jag starta den typ och även att den blue screena jag fattar inte vf?

Är minnena inställda på 1600 MHz och har rätt voltage i bios?

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort? märke och modell hjälper.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

har ASUS Extreme crosshair IV

Permalänk
Skrivet av Azured:

Är minnena inställda på 1600 MHz och har rätt voltage i bios?

ska kolla de tack!

Permalänk
Medlem

Klarar det av stickor på 8GB? Mitt klarar bara 4GB tex

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

Klarar det av stickor på 8GB? Mitt klarar bara 4GB tex

ojj förlåt ska så 2*4

Permalänk
Medlem

Ta och kolla att latensen på minnena i bios stämmer med det som står på stickorna också, annars knappar du in det manuellt i bios.
Alternativt, om du hade minnen innan och bytte ut dem mot Corsair-minnena, testa då att cleara cmos. Eller bara återställa alla inställningar i bios till "fabriksinställningarna". För att sedan ställa in det du har ställt in tidigare igen. Bör vara en lösning.

Permalänk
Skrivet av Azured:

Ta och kolla att latensen på minnena i bios stämmer med det som står på stickorna också, annars knappar du in det manuellt i bios.
Alternativt, om du hade minnen innan och bytte ut dem mot Corsair-minnena, testa då att cleara cmos. Eller bara återställa alla inställningar i bios till "fabriksinställningarna". För att sedan ställa in det du har ställt in tidigare igen. Bör vara en lösning.

ne asså jag har lika dana nu och köpte ett par till för att få 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

ne asså jag har lika dana nu och köpte ett par till för att få 16gb

Är det exakt samma latens på minnena? Samt är det likadana minnen öht (frekvens, voltage etc)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

ne asså jag har lika dana nu och köpte ett par till för att få 16gb

Säker på att moderkortet kan hantera 16GB i 1600Mhz eller att minnena kan hantera det? Jag var tvungen att sänka ner till 1333Mhz eller ändra latency kraftigt för att köra 1600Mhz

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Säker på att moderkortet kan hantera 16GB i 1600Mhz eller att minnena kan hantera det? Jag var tvungen att sänka ner till 1333Mhz eller ändra latency kraftigt för att köra 1600Mhz

Skrivet av Azured:

Är det exakt samma latens på minnena? Samt är det likadana minnen öht (frekvens, voltage etc)?

de pallar 2400Mhz 32gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

de pallar 2400Mhz 32gb

Citerade fel kanske?