Inköp utav surfplatta (Ingen aning)

Permalänk
Medlem

Inköp utav surfplatta (Ingen aning)

Hejsan alla! Nu är det så att jag ska införskaffa en surfplatta åt min broder.

Vet inte så mycket om surfplattor, men han kommer använda den mest till att kolla på filmer, serier osv.

2500-3500 prisklass. Någon som har ett bra förslag vad för platta man ska inhandla?

Permalänk
Skrivet av Boar:

Hejsan alla! Nu är det så att jag ska införskaffa en surfplatta åt min broder.

Vet inte så mycket om surfplattor, men han kommer använda den mest till att kolla på filmer, serier osv.

2500-3500 prisklass. Någon som har ett bra förslag vad för platta man ska inhandla?

Om han klarar sig med 7tum skärm är nog Google Nexus 7 den som rekommenderas. Finns med 16GB eller 32GB minne.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag är då väldigt nöjd över min asus transformer tf300, den är dock lite dyrare om man köper med t-bord vilket man måste ha för det är ju grejen me den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Nexus 7 ger mest platta för pengarna. En 7 tums display är nog dock inte att rekommendera om han kommer titta mycket på filmer och serier!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boar:

Hejsan alla! Nu är det så att jag ska införskaffa en surfplatta åt min broder.

Vet inte så mycket om surfplattor, men han kommer använda den mest till att kolla på filmer, serier osv.

2500-3500 prisklass. Någon som har ett bra förslag vad för platta man ska inhandla?

iPad 2 eller iPad mini - helt beroende på önskemål på skärmstorlek och yttermått/vikt. Åk till närmsta butik och känn på de båda. De ligger på ungefär samma pris och det finns ingen annan vettig platta som kan konkurrera med dem i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Samsung Galaxy Tab 2, grym platta! Annars så skulle jag rekommendera Nexus 7/10, otroligt prisvärda och grym prestanda för liten peng.

Visa signatur

|Cooler Master HAF 912 Plus|AMD FX 8320@3.5ghz|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI 970A-G46|MSI GTX 970|Crucial Ballistix Sport 8gb 1600Mhz|Corsair CX 600W|Crucial m500 SSD|

Permalänk
Medlem

ipad tycker jag låter mindre attraktivt om den ska användas för media huvudsakligen. Android blir en flexiblare lösning.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=771421 kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem

Är Ipad sämre till media än android alltså? För som sagt, blir nog mest filmer / serier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Om han klarar sig med 7tum skärm är nog Google Nexus 7 den som rekommenderas. Finns med 16GB eller 32GB minne.

Tror dock att 10tum är mer passande med tanke på att det blir mycket film/serier tittande

Permalänk
Medlem

nexus 10 ser sjukt bra ut. Kostar dock lite mer än din budget. (4000kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus h:

nexus 10 ser sjukt bra ut. Kostar dock lite mer än din budget. (4000kr)

Den går det ju bara dock att boka just nu. Inte köpa direkt, och skulle såklart vilja ge bort den i julklapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boar:

Den går det ju bara dock att boka just nu. Inte köpa direkt, och skulle såklart vilja ge bort den i julklapp

Sorry tänkte inte på det.

Skickades från m.sweclockers.com