Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj! Trevlig butik med otroligt trevlig och hjälpsam personal. Grattis

Permalänk
Medlem

helvete va folk är upprörda över att inet vann och mycket klagande på "Intet har inte bäst priser" och "inet har inte bäst sortiment"
Vad klagar ni på? Det står BÄST sortiment, inte MEST sortiment och det står BÄST prissättning inte "billigast pris"
Det är helt hur man tolkar det, jag ser hellre en butik har 10 av dom bästa mössen i sortimentet och som funkar.
Än att en butik har 500 möss och där av 2 av dom bästa mössen i sortimentet.
Inet har bäst sortiment, när det kommer till saker jag anser är bra och jag är ute efter, när jag köper saker vill jag inte ha plast och lego.
Utan jag vill ha bra saker och kvallite, och jag anser inet har bäst sortiment på kvalitets saker och bäst priser på dessa.
Om jag går och köper en bil och ser en bilaffär med 5000 rostiga jävla bilar och sedan går jag till en annan butik och ser 10 helt nya bilar, tro fan att jag skulle rekommendera och tycka bilaffären, med 10st bilar har bäst sortiment och bäst priser.
Eftersom dom dom andra är skrothögar och du får inget för pengarna, men bilaffären med 5000 rostiga bilar, har ju störst sortiment och billigast.
Men inte i närheten av bra saker och kvalite och bilaffären har antagligen inte i närheten av servicen, som affären med 10st fina bilar har.

Sluta stirra er blint på prislappen och på plast delar.
Inet vann ett värdig pris, för dom har BÄST sortiment och BÄST priser på det dom har.
Jag har handlat från dustin,webhallen,komplett,cdon och alina. Och ingen av dessa butiker har i närheten av leverans tiden som Inet har och ingen av dom har i närheten av servicen.
CDON är sämst på leverans, beställt 2gånger och kortaste tiden jag fick mina saker var 1,5v.
Och pågrund av detta har jag bojkottat CDON, och även mailkontakten med dessa företagen är 3-5 dagar.
Medans Inet svarar inom 2 dagar.
Inet vann ett värdig pris, dom är bäst i det mesta och dom har inte 1000kr i frakt som alla andra butiker har.

Så sluta kalla folk för P12 hit och fanbois, när ni själva bara stirra er blint på prislapparna och hellre köper en rostig bil som håller i 1mån än lägga ut 100 000kr på en bil som kan hålla 10-20år.

Permalänk
Medlem

Har läst alla sidor nu. Och så slår det mig. Läser ens butikernas personal detta? För jag vet om att många av butikerna har nån här på forumet som skriver. Men inte en enda kommentar från någon! Det är ju ändå rätt många ? här som kunde redas ut smidigt.
Det är rätt dåligt av er alla butiker!! Så många poäng OCH pengar ni hade kunnat göra på det.

Skrivet av 13ers3rk:

Vad ska man med en amd till

Ja vad ska man göra med ditt grafikkort?

Skrivet av martin_opell:

samma som du gör med ditt amd grafikkort

Klockren

Skrivet av chainzaw:

Lite som andra säger, sortiment och pris är inte precis Inets starka sida. Då är cdon och komplett bättre.
Komplett och Inet har bäst service, sedan lite efter kommer cdon - mkt bra service på alla företagen!

Men CDON:s hemsida då? Tycker du att en webbaffär ska se ut så? (herregud vilken skräll det är)

Skrivet av Darkie:

cdon hela vägen för mig.
Fått köpa saker fraktfritt och flera hundra kronor under närmsta annan webbutik

Priset skiter jag i ett stort stycke, några kr hit eller ditt, och då har jag ändå köpt hårdvara för några hundratusen på en tre års period!
Men hemsidan ska vara bra, lättanvänd, och sorterad. RMA ska funka utan problem. Support/Telefon/Mail kontakt ska bara vara ett krav, inget skitsnack! Det ska b funka.

CDON:s hemsida är inte bra!! Den suger hästballe rent ut sagt (om man nu kan skriva så)

Skrivet av flashen:

Ligger väll nån viss sanning i det ja

Skrivet av Heinkel92:

Faller folks röst rent slentrianmässigt på Inet? Med deras priser ser jag inte hur dem kan ta hem årets datorbutik år efter år, visserligen är deras service bra men detsamma gäller CDON, Webhallen med mera.

Min röst föll på CDON då jag anser att dem erbjuder en helhet som de andra inte gör.

Och var är helheten med cdon:s hemsida? Förutom att den ger en damp och kraftiga muskelkramper? För kom inte och skriv att den är bra gjord, eller att "man vänjer sig"

Skrivet av FiftyFifty:

Enda CDON har är priset.

Och en fruktansvärt dålig hemsida!!

Skrivet av JD:

Fraktfritt är grejen.

Ligger mycket i det faktiskt. Att dom andra inte hakar på detta fattar jag inte. fick det mig på kroken, så....

Skrivet av Andreas D:

Du ser alltså pingvinstänger som en rimlig förklaring till att Inet år efter år röstas fram som den bästa datorbutiken bland medlemmarna på Sverige största IT-sajt? Undra vem som är tolv år ...

Som Chefredaktör är det väl rätt grovt skrivet? (fetstilt) jag kan mycket väl förstå reaktionen.
Men en Chefredaktör ska väl ändå vara rätt neutral? Hade jag varit som du Andreas, så hade jag fixat ett anonymt Nick där jag kunde skriva lite mer personliga saker. Det är så lätt hänt att det blir fel annars, då du har så mycket mer att tänka på än oss "vanliga dödliga"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag som var där idag nästan exakt när den här artikeln publicerades. Hade jag vetat så hade jag grattat dem, röstade på dem också. De var lite extra glada och pratiga idag kändes det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Enda CDON har är priset.

Möjligheten att betala av upp till ett år utan ränta. Mindre än en dag från beställning till att du får varan i handen? (Jag beställde min dator i delar på torsdag eftermiddag, då skickade de varorna från malmös lager som sedan kom fram till mig här i Norra stockholm redan dagen där på. Har aldrig varit med om en så snabb leverans förut)

Samt att de alltid har sätt till att ha de attraktiva varorna i lager, man behöver inte vänta I flera dagar på varan ska komma in...

Och till sist Sweclockers egna Rabattkod SWEC1212 som alltid funkar och ger oss 5% rabatt på alla datorkomponenter, det I kombination med det som du redan sa, brättre priser, är en dödlig kombo.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag gjorde beställningar på INET och på CDON senaste 2 månader. Kanske har det redan kommit upp men jag måste ta det igen.

Jag är helt med om att INET vinner priset för bästa leveranstider och liknande men att de vunnit "bästa priser" delen kan inte fatta!!! Det var största skämt tycker jag!!!!

Permalänk

Att Inet ska ha en sådan "bra service" är antingen en myt eller har jag haft en satikens otur.

Jag beställde nästa hela min dator förutom grafikkort 2010. Då hade Inet okej priser, var som max 50:- dyrare på en vara. Fick sakerna efter 1 vecka ganska precis för vissa saker fanns inte i lager. Väl kommet och skall montera så var 2 saker defekta från start, Ram-minnena och min fläktkontroller på chassit. (Ram-minnena dog efter 1 vecka efter, så båda är olika service ärenden) Och har mitt headset dött med i ena luren (sennheiser pc360)

Först min fläktkontroller, en lite sak att kontrollera. för en vanlig person tar det högst 5 min att konstatera fel och ev vart felet är (detta fall, fabrikationsfel) För den sketna lilla saken tog det mig 4 veckor att få, med felsökning på 3 veckor!!! och ytterligare vecka för leverans till mig. Sedan påslag 2 dagar för att de skulle få den. Var mindre glad just då, hade hört så bra om Inet.

Vi fortsätter:
Skicka in Ram'et, tog dem från att de hade minnena till att det konstaterat felet 2 veckor, satt utan burk i 3 veckors tid vilket kändes surt. (leverans tider för mig att skicka och få leveranssedel är inräknat i 3 veckor) Fick nya, inget snack.

Bitter igen att det tog så lång tid men såg mellan fingrarna den gången också.

Headsetet: Ena luren dog vid spel, hade ingen hög volym eller liknande. Slutade bara fungera. Skickade in det, tog från att de fick den 1.5 vecka att konstatera fel och tog 3 dagar efter det att jag fick ett nytt. Låt oss säga 2 veckor avrundat neråt med allt.

Sammanfattning av Inet service:
+ : Trevliga, inga gnällspikar i telefonen, ingen snack om att jag skulle få en ny produkt.

- : Otroligt sega på att felsöka, paketeringen på min fläktkontroller var under all kritik! (vanligt kuvert med en antistat påse i!)

Överlägset bäst service? överdrivet. men vad vet jag, kanske haft otur 3 gånger?

En snabbt + till CDON på ett system jag gillar. Mitt MK85 gick sönder (dog det med) och maila dem samma dag som den gick sönder. Fick svar samma dag om att ge dem ID nummer etc på tangentbordet. Dagen efter fick jag på mail en utskrift för retursedel, i samma veva hade de redan skickat ett nytt på kvällen. (innan jag hade skickat in det, de skicka det på faktura som de avskriver när de har fått in mitt trasiga) Dagen efter fick jag t-bordet och jag skicka det gamla samtidigt.
Jävligt förvånad hur smidigt det gick! var beredd på en månad väntetid. Men jag var nog ett unikt fall, hade kanske lite och göra just de dagarna?
Webhallen och Dustin har samma principer när det gäller till serviceärenden. Skicka in grejerna så får du nytt direkt (Av min erfarenhet)

Enligt mig, är det CDON eller Webhallen som förtjönar titeln. de har utväcklats något ENORMT mycket, CDON för sina priser, sjuka erbjudanden till oss på sweclockers och att de är "nya" inom hårdvara. Ett företag som har utvecklats allra mest detta år enligt mig!
Webhallen har nog de goaste killarna och tjejerna i sina butiker, drar nu en jämförelse mellan Inet och webhallen i Stockholm.
Var och skulle kika på inets butik, inte imponerad. Killen försökte kränga på mig att köpa ny mus bara för jag klämde och kände, blev irriterad och gick ut istället. Gick till webhallen och prata med en kille i disken (var lugnt i butiken, var en riktigt trevlig kille!) Snacka om vilken mus som borde passa min hand, han bar upp massa Demo ex som han trodde borde funka. Var riktigt serviceinriktad! Sluta med att jag köpte en ny mus av honom (bort med Nagan, blev en M.M.O.7). Väl mött! Det kallar jag service i hög klass!

Permalänk
Medlem

Grattis Inet! Om än jag dock har vissa klagomål angående er leverans kontra lagerstatus så tycker jag att ni är välförtjänta årets datorbutik. Men låt det inte stiga er åt huvudet, trots att det inte är första gången. För er(a) konkurrenter är inte långt efter! Men gratz

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Är det deras fel att du tror att det är billigare att betala i butik!?

Vad är det för argument? Det är ju ditt egna fel att du inte har koll på priserna?
Självklart att det är dyrare att handla i butik, har alltid varit och kommer alltid vara. Det betalar för lokalen, personalen och annat som du inte har när du köper på nätet!

Fast troligen har dom personal och lager eller ja det finns dom på nätet som länkar tillverkarnas lager men då blir ju leveranstiden mycket längre. Har varit med om det :/

Vad jag vet så får man då samma pris hos t.ex Elgigantens butik som nät priset, iaf om säger till om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:
Skrivet av skog1s:

Som Chefredaktör är det väl rätt grovt skrivet? (fetstilt) jag kan mycket väl förstå reaktionen.
Men en Chefredaktör ska väl ändå vara rätt neutral? Hade jag varit som du Andreas, så hade jag fixat ett anonymt Nick där jag kunde skriva lite mer personliga saker. Det är så lätt hänt att det blir fel annars, då du har så mycket mer att tänka på än oss "vanliga dödliga"

Vad exakt menar du med detta? Har AD inte rätt till en personlig åsikt eller hållning precis som alla andra. Är han, i egenskap av C redaktör förbjuden att står för personliga uttalanden. Han äger ju för fan sidan. Om än nu detta inte ens faller inom ramen för något som kan anses vara personligt och kontroversiellt. Och därmed mer disskuterbart.

Du, Skog1s, verkar vara en aftonbladet fantast. En som förespråkar dold censur.

Vad är det som " så lätt hänt blir fel annars"?? Och varför är Andereas Dimestam inte en av oss vanliga dödliga?

Sorry för tonen, stavningen och svenskan, nyss varit på julbord.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Jaja hela tiden Inet.. fattar. Väll medlemmarna från sweclockers som spam röstar. Sj röstade jag på Webhallen.

Ungefär samma anledning där då som att du röstade på webhallen?

Skrivet av Tedwallpro:

Att Inet ska ha en sådan "bra service" är antingen en myt eller har jag haft en satikens otur.

Jag beställde nästa hela min dator förutom grafikkort 2010. Då hade Inet okej priser, var som max 50:- dyrare på en vara. Fick sakerna efter 1 vecka ganska precis för vissa saker fanns inte i lager. Väl kommet och skall montera så var 2 saker defekta från start, Ram-minnena och min fläktkontroller på chassit. (Ram-minnena dog efter 1 vecka efter, så båda är olika service ärenden) Och har mitt headset dött med i ena luren (sennheiser pc360)

Först min fläktkontroller, en lite sak att kontrollera. för en vanlig person tar det högst 5 min att konstatera fel och ev vart felet är (detta fall, fabrikationsfel) För den sketna lilla saken tog det mig 4 veckor att få, med felsökning på 3 veckor!!! och ytterligare vecka för leverans till mig. Sedan påslag 2 dagar för att de skulle få den. Var mindre glad just då, hade hört så bra om Inet.

Vi fortsätter:
Skicka in Ram'et, tog dem från att de hade minnena till att det konstaterat felet 2 veckor, satt utan burk i 3 veckors tid vilket kändes surt. (leverans tider för mig att skicka och få leveranssedel är inräknat i 3 veckor) Fick nya, inget snack.

Bitter igen att det tog så lång tid men såg mellan fingrarna den gången också.

Headsetet: Ena luren dog vid spel, hade ingen hög volym eller liknande. Slutade bara fungera. Skickade in det, tog från att de fick den 1.5 vecka att konstatera fel och tog 3 dagar efter det att jag fick ett nytt. Låt oss säga 2 veckor avrundat neråt med allt.

Sammanfattning av Inet service:
+ : Trevliga, inga gnällspikar i telefonen, ingen snack om att jag skulle få en ny produkt.

- : Otroligt sega på att felsöka, paketeringen på min fläktkontroller var under all kritik! (vanligt kuvert med en antistat påse i!)

Överlägset bäst service? överdrivet. men vad vet jag, kanske haft otur 3 gånger?

En snabbt + till CDON på ett system jag gillar. Mitt MK85 gick sönder (dog det med) och maila dem samma dag som den gick sönder. Fick svar samma dag om att ge dem ID nummer etc på tangentbordet. Dagen efter fick jag på mail en utskrift för retursedel, i samma veva hade de redan skickat ett nytt på kvällen. (innan jag hade skickat in det, de skicka det på faktura som de avskriver när de har fått in mitt trasiga) Dagen efter fick jag t-bordet och jag skicka det gamla samtidigt.
Jävligt förvånad hur smidigt det gick! var beredd på en månad väntetid. Men jag var nog ett unikt fall, hade kanske lite och göra just de dagarna?
Webhallen och Dustin har samma principer när det gäller till serviceärenden. Skicka in grejerna så får du nytt direkt (Av min erfarenhet)

Enligt mig, är det CDON eller Webhallen som förtjönar titeln. de har utväcklats något ENORMT mycket, CDON för sina priser, sjuka erbjudanden till oss på sweclockers och att de är "nya" inom hårdvara. Ett företag som har utvecklats allra mest detta år enligt mig!
Webhallen har nog de goaste killarna och tjejerna i sina butiker, drar nu en jämförelse mellan Inet och webhallen i Stockholm.
Var och skulle kika på inets butik, inte imponerad. Killen försökte kränga på mig att köpa ny mus bara för jag klämde och kände, blev irriterad och gick ut istället. Gick till webhallen och prata med en kille i disken (var lugnt i butiken, var en riktigt trevlig kille!) Snacka om vilken mus som borde passa min hand, han bar upp massa Demo ex som han trodde borde funka. Var riktigt serviceinriktad! Sluta med att jag köpte en ny mus av honom (bort med Nagan, blev en M.M.O.7). Väl mött! Det kallar jag service i hög klass!

Nu skickar väl Inet ändå bara vidare produkten till företaget, därav lång tid?
Sen så är det väl knappast så att de slänger in ditt lilla kuvert med fläktkontroller i en tombola med resten av alla paket? Den fraktas nog varsamt ändå.

Skrivet av Khringo:

CDON hade i genomsnitt bättre priser, bättre utbud, bättre leveranstider, bättre avbetalningsplaner och minst lika bra support i år. Men självklart är det Inet som vinner då det är SWEC det handlar om...

CDON.se's hemsida är fan en bajskorv.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Nu skickar väl Inet ändå bara vidare produkten till företaget, därav lång tid?
Sen så är det väl knappast så att de slänger in ditt lilla kuvert med fläktkontroller i en tombola med resten av alla paket? Den fraktas nog varsamt ändå.

Vanligt vitt kuvert som jag fick på lådan var det. var som sagt ett eget serviceärende, de andra grejerna har varigt bra paketerade!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blesk:

Vad exakt menar du med detta? Har AD inte rätt till en personlig åsikt eller hållning precis som alla andra. Är han, i egenskap av C redaktör förbjuden att står för personliga uttalanden. Han äger ju för fan sidan. Om än nu detta inte ens faller inom ramen för något som kan anses vara personligt och kontroversiellt. Och därmed mer disskuterbart.

Men när en chefredaktör skriver i sitt inlägg sådant som i vissa situationer blir borttagna av en moderator så har han väl ändå gått för långt? Borde inte en chefredaktör vara en sådan som sätter tonen och föregår med gott exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Men när en chefredaktör skriver i sitt inlägg sådant som i vissa situationer blir borttagna av en moderator så har han väl ändå gått för långt? Borde inte en chefredaktör vara en sådan som sätter tonen och föregår med gott exempel?

När någon försvarar sig med logik så brukar det faktiskt inte bli borttaget.

Jag förespråkar inte flaming i forum, men jag tyckte verkligen inte att det Andreas skrev är så värst uppseendeväckande.
Tycker de flesta som kommenterar angående hans uttalande gör en höna av en fjäder.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Vad exakt menar du med detta? Har AD inte rätt till en personlig åsikt eller hållning precis som alla andra. Är han, i egenskap av C redaktör förbjuden att står för personliga uttalanden. Han äger ju för fan sidan. Om än nu detta inte ens faller inom ramen för något som kan anses vara personligt och kontroversiellt. Och därmed mer disskuterbart.

Du, Skog1s, verkar vara en aftonbladet fantast. En som förespråkar dold censur.

Vad är det som " så lätt hänt blir fel annars"?? Och varför är Andereas Dimestam inte en av oss vanliga dödliga?

Sorry för tonen, stavningen och svenskan, nyss varit på julbord.

Vad jag exakt menar med det, är det jag skriver! Så svårt är det väl inte att förstå.

Jag tycker bara att en redaktör kanske ska vara lite försiktigare på forumet, då det ligger lite mer ansvar på hans sida. Och det är välmenande.
Och hur du uppfattar mig får stå för dig, med eller utan julbord jag står för vad jag skriver, och jag menar det!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Komplett är favoriten, har lagt 90 ordrar där.
Mest pga deras fyndhörna.
Inet har ju fri frakt, och det är ju praktiskt när jag ska beställa ett chassie, som nu då den vita Define R3 bara kostar hälften mot min första vita R3a.
Komplett har oxå lite snabbare leverans än Inet, iallafall hem till mig, Leverans på Måndag från Komplett och Tisdag från Inet vid beställning på helgen, om inte posten slarvar...
Men Inet är värdiga vinnare, låt oss nu gotta oss i lite fina rabatterbjudanden nu i helgen, som tack.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

När någon försvarar sig med logik så brukar det faktiskt inte bli borttaget.

Jag förespråkar inte flaming i forum, men jag tyckte verkligen inte att det Andreas skrev är så värst uppseendeväckande.
Tycker de flesta som kommenterar angående hans uttalande gör en höna av en fjäder.

Jag har sätt meddelanden som tagits bort som har varit betydligt mindre uppseendeväckande. Dessutom så innehöll detta ingen typ av försvarbar logik vad jag kan se i alla fall.

Men med nivån satt så är det nu mer alltså helt okay att kalla någon för P12 enligt din logik. Det begreppet förekommer på tok för mycket på detta forum innan och nu kommer det således att öka.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ixos:

Med då det är ju inte PRISET som är bättre, utan servicen... >_<

Priset är bättre (enligt mig, och uppenbarligen väldigt många andra), men kanske inte lägre i alla lägen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Priset skiter jag i ett stort stycke, några kr hit eller ditt, och då har jag ändå köpt hårdvara för några hundratusen på en tre års period!
Men hemsidan ska vara bra, lättanvänd, och sorterad. RMA ska funka utan problem. Support/Telefon/Mail kontakt ska bara vara ett krav, inget skitsnack! Det ska b funka.

CDON:s hemsida är inte bra!! Den suger hästballe rent ut sagt (om man nu kan skriva så)

Det är väl ändå din åsikt? Alla har inte hur mycket pengar som helst och om du inte gillar CDON, köp inte där ifrån då? Jag har handlat och rekommenderat CDON många gånger, kommer fortsätta med det och har aldrig haft några problem. Jag säger inte att CDON har världens bästa hemsida men den funkar och jag har inga problem att hitta det jag söker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vilken nivå på den här tråden. Gillar man den butiken är man en p12 och gillar man en annan är man dum i huvudet. Trodde faktiskt bättre om folket på sweclockers, men så fel jag hade ...

Grattis Inet, välförtjänt!

Alla trådar blir ju så här efter ett tag... AMD vs. intel vs. nvidia, iphone vs. Android. Inet mot alla andra..
Det är enklast att hoppa över det dumma. annars blir man tokig.
Tur att smaken är som baken...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Men med nivån satt så är det nu mer alltså helt okay att kalla någon för P12 enligt din logik. Det begreppet förekommer på tok för mycket på detta forum innan och nu kommer det således att öka.

Du ska nog läsa det som Andreas svarade på en gång till.
Någon gjorde ett extremt dumt uttalande om P12or, och fick svar på tal. Du får det att låta som att Andreas bara kallade någon p12 rakt upp och ner utan anledning.

Tyvärr så har nivån på Sweclockers sjunkit, denna hela tråden är ett bevis på det. Det är inte okej att tycka annorlunda, om man inte gillar detsamma som någon annan är man antingen p12 eller dum i huvudet.

Jag ser gärna att adminsens attityd förändras och att de blir hårdare mot flaming. 90% av denna tråden borde rensas, då det är en tråd där man får reda på resultatet och ska gratta vinnaren (Inet). Tyvärr så verkar de flesta inläggen här vara hatinlägg mot antignen Inet eller mot dom som gillar Inet, eller hatinlägg mot dem som skriver hatinlägg...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Du tycker alltså att ett högre pris är bättre?

Så är det ju faktiskt inte.

När det kommer till pris så är lägre = bättre. Iaf är jag rätt säker på att 99% av oss andra tycker så.

Får jag mer för pengarna så kan det vara bättre ja.

Permalänk
Avstängd

"när ni själva bara stirra er blint på prislapparna och hellre köper en rostig bil som håller i 1mån än lägga ut 100 000kr på en bil som kan hålla 10-20år" - Nu är det ju så att exakt samma var kan kosta helt olika, och det är ju inte motiverande att betala några hundringar mer bara för att man "gillar butiken". Jag har beställt från alla de kända webutiker och leveransen har tagit max en dag om man beställt innan klockan 12:00.

Om ni anser att cdon är dåliga med RMA så får ni väll ta till med "hårdhandskarna", bukar jag göra då och då i tvister, och vanligtvis funkar det :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Om ni anser att cdon är dåliga med RMA så får ni väll ta till med "hårdhandskarna", bukar jag göra då och då i tvister, och vanligtvis funkar det :).

Problemet är ju att det inte ska behövas.
Vad händer med alla dom personer som inte vågar/vill ta i med hårdhandskarna?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Då ska de inte handla på internet, och då ska de inte jaga extrapriser. Att cdon inte följer lagarna verkar mysko, klart som fasen att de ska skicka ny vara/ge pengar tillbaka om varan är defekt. Förhoppningsvis håller de flesta varor i mer än 3 år eller tills det är dags att uppgradera igen, så slipper man reklamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Om ni anser att cdon är dåliga med RMA så får ni väll ta till med "hårdhandskarna", bukar jag göra då och då i tvister, och vanligtvis funkar det :).

Ta i med hårdgandskarna? Det kostar tid, tid är pengar. Du kommer snabbt upp i att "ta i med hårdhandskarna" gör att köpet kostar mer på CDON.

Permalänk
Avstängd

Tja, men det är ju som jag skrev ovan, ska man ha billigt så är det alltid en risk. Felet är ju tyvärr att många konsumenter inte ver hur de ska agerna när de ska reklamera, vilket butikerna drar nytta av, och i detta fall "kanske" cdon. Jag tror på lagarna, och i min värd ska alla butiker i sverige följa lagarna = ingen kan blåsa mig. Det har funkat hittils....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Tja, men det är ju som jag skrev ovan, ska man ha billigt så är det alltid en risk. Felet är ju tyvärr att många konsumenter inte ver hur de ska agerna när de ska reklamera, vilket butikerna drar nytta av, och i detta fall "kanske" cdon. Jag tror på lagarna, och i min värd ska alla butiker i sverige följa lagarna = ingen kan blåsa mig. Det har funkat hittils....

Ja, och om man då måste ta i med hårdhandskarna (vilket jag behövde göra med CDON sist jag beställde där) så blir ju Inets pris helt enkelt bättre. Det må vara högre vid inköp men blir det några problem så blir totalsumman lägre.

Permalänk

Bäst prissättning, inet?
När jag satte ihop min dator så var cdon ca 2000 kr billigare när man räknade ihop allt..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Men när en chefredaktör skriver i sitt inlägg sådant som i vissa situationer blir borttagna av en moderator så har han väl ändå gått för långt? Borde inte en chefredaktör vara en sådan som sätter tonen och föregår med gott exempel?

Givetvis skall moderatorer och liknande föregå med gott exempel, det är inget snack om den saken.

Nivån på modereringen sätter nivån för hela forumet.

Nu vet jag inte ens vad som är skrivet men jag vet att Andreas är bara människa han också, och det händer inte speciellt ofta