Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Medlem

Tycker Inet är värd sitt pris förutom när det gäller priser för man ser dem inte ofta som det billigaste alternativet när man kollar prisjakt. Men då och då har de små godbitar till bra pris.

Annars är hemsidan lätt att navigera, det är lätt att beställa, fri frakt, de skickar samma dag osv. Många plus i kanten!

Webhallen är också väldigt bra i många avseenden men samma sak gäller här, priserna är inte bra (speciellt när det gäller spel). Men märkte att man som medlem kan få billigare pris på nya releaser vilket är ett stort plus och hoppas det fortsätter vara så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin_opell:

Service är bra och så men vinna bäst pris och sortiment?!?!? skulle kolla efter amd moderkort fanns typ nästan inga i lager samtidigt som dem var dyrare än på andra ställen -_- Dock är leveranstider och service bra sålänge det finns i lager

Håller med, riktigt dåligt sortiment och höga priser, dock väldigt snabb och bra service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Service är bra och så men vinna bäst pris och sortiment?!?!? skulle kolla efter amd moderkort fanns typ nästan inga i lager samtidigt som dem var dyrare än på andra ställen -_- Dock är leveranstider och service bra sålänge det finns i lager

Vad ska man med en amd till

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Med fri frakt så kan man betala lite mera.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

inet har inte bäst priser, det har cdon och inet har inte bäst sortiment, det har komplett tätt följt av webhallen..

Huruvida inet är årets butik eller inte kan vi diskutera till nästa års omröstning, men det du skriver om priser och sortiment är som sagt inte ens uppe för diskussion. CDON för priser och komplett för utbud, att rösta på inet i dessa kategorier är inget annat än fanboysism.

Permalänk

Tycker inte det är någon större skilland på Inet jämfört med tex Komplett eller Webhallen. De tre nämnda butikerna har alla sina för och nackdelar.

I fråga om kundservice så tycker jag att jag har blivit likvärdigt bemött hos alla tre dvs bara bra. Har bara reklamerat/returnerat prylar hos Webahllen och Komplett och det har gått hur smidigt som helst.

Inet tycker jag kan vara bra ibland om man vill ha tag i en något smalare produkt beställde tex thermal pads därifrån som jag inte hittade någon annanstans. Men rent prismässigt så är jag inte speciellt imponerad av Inet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk

Tjat, tjat, tjat.

Ja, det går att diskutera, precis som det mesta här i livet. Nu är Inet en väldigt bra butik oavsett, och de fick flest röster. SÅ enkelt är det, det är bara att acceptera och gå vidare... Grattis Inet!

Nu till det viktiga...

"Vi kommer fira tillsammans med er – det blir en prisfest innan helgen."

Ja, tack. Gör gärna ordentliga prissänkningar på det jag vill ha också, så kanske jag tar och köper det av er istället.
Se så, det är bara att köra. Helgen är runt hörnet, jag vill se en ordentlig rea.

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Vad ska man med en amd till

samma som du gör med ditt amd grafikkort

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Jag stämmer in i kören med dom andra som anser att Inet som årets datorbutik inte känns som ett klockrent val.

Det verkar som de börjat ta betalt för deras fina rykte för deras priser och sortiment är sämre än Webhallen, CDON, Dustin Home och Komplett.

Jag hoppades och röstade på Webhallen som jag köpt mest grejer ifrån detta året!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det beror på vad du menar med bäst priser.

Om butik A säljer en produkt för 100kr extra jämfört med butik B, men butik A har mycket bättre support (till exempel), så tycker i alla fall jag att butik A har det bättre priset.

Ja, det har du helt rätt i. Jag tänker själv likadant när jag köper saker. Men nu fanns väl service/support med som en egen kategori och därför borde pris enbart handla om just prislappen.

Citat:

Den Göteborgsbaserade datorhandlaren anses dessutom ha bäst service, priser, leveranstider och utbud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Att ha en jury som mestadels består av 12 åringar som är glada för att dom får en pingvinstång och skiter i allt annat har sina nackdelar, indeed.

Jo för fan! Den här unga damen lade alla röster på Inet för pingvinstången!

Nej men skämt åsido jag lade fler röster på komplett, men Inet har verkligen bra kundservice. De skickade mig ett nytt graffe då det förra led av coilwhine. Attan vad de är snabba och hjälpsamma, det glöms inte i första taget då man varit i pisset.

Permalänk
Medlem

Så mycket hat i denna tråden, vilket är ganska sorgligt.
"Buhu, min favorit vann inte, alla som röstade på vinnaren är idiotiska p12or".
Skärp er...

Stort grattis till Inet, väl värda det igen.
Jag röstade på Inet för att de har överlägset mest good-will av alla återförsäljare jag har handlat av, utan tvekan bäst service, snabbast leverans och bäst design på sin hemsida = användarvänlighet.
Pingvinstången tänkte jag inte ens på, men om någon på fullt allvar tror att det är pingvinstången som gör att Inet vinner både prisjakt och sweclockers tävlingar, så kanske man själv borde göra en reality-check?

CDON slår Inet på fingrarna när det gäller priserna, det är det inget snack om, men det är också det ända.
Jag betalar gladeligen någon hundralapp extra för att slippa eventuellt strul om det väl börjar strula. Inte ens Inet-haters kan förneka att antalet skräckhistorier gällande RMA hos Inet är så få att det går att räkna på ena handen.

Har Inet tappat sitt försprång? Antagligen.
Har någon annan affär gått om Inet? Nej.
Bör Inet därmed vinna igen? Ja.

Om CDON skärper sig och fixar sin support så kanske CDON vinner tävlingen nästa år.

Edit: Om någon är intresserad av hur denna "Inet-fanboyn" röstade så ser det ut så här:

Bäst service: Inet.
Bäst sortiment: Komplett. (dock är jag inte så insatt i detta, så ta mitt val med en nypa salt.)
Bäst leveranstider: Inet.
Bäst prissättning: CDON.
Värdig vinnare: Inet.
Starkaste utmanaren: CDON.

Lägg märke till att jag faktiskt ger CDON två starka förstaplatser, trots att jag egentligen ogillar CDON och aldrig har handlat av dom - snacka om att jag är en fanboy, eller hur? -_-

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Inte handlat på Inet på det närmsta taget, och tycker Inet verkar extremt överskattade. Men roligt att dom vann, själv håller jag mig till Dustin & Webhallen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Inet är i mina ögon en helt självklar vinnare, men jag röstade ärligt. Dvs. jag röstade inte på att inet har störst sortiment hehe.

Har handlat för iaf 15k på cdon i år, så jag är inte bara nån cdon hater, att handla är inga problem. Men sen hade jag ett garantiärenden/RMA, helt fruktansvärt, värsta jag vart med om. Nu gillar jag inte cdon längre.

Synd att dom fick en utmärkelse.

Skulle gärna se att Inet utökar sortimentet lite lite, flera ggr. så har det hänt att jag fått handla från nån annan pga. att nån pryl inte funnits hos inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Du verkar ju missa min trevliga poäng här. Vad jag stör mig på är att dom vinner på punkter som inte går att argumentera om så mycket. Både utbud och prissättning är punkter dom inte förtjänar att vinna på, och jag klagar på att dom vinner på det bara för att folk röstar utan att tänka. Har själv handlat på Inet och visst är dom både duktiga och trevliga, men kallar du detta rättvist så visst.

Jag tror många tog mitt pingvinstångs skämt på stort allvar här. Jävlar vad folk är taggade på en fredag.
T.o.m. chefen taggade till

Skämt? Det var inget skämt, det var kanske en trollning, men inget skämt.

Utbud går visst att argumentera för, det beror på vad för saker man är ute efter.
Inet har t.ex. bättre utbud på vattenkylning än någon annan av dom stora butikerna, eller?
Dessutom ser jag montering av dator som en väldigt stor och viktig tjänst i derat utbud som väger tungt.

Bara för att du tycker på ett sätt så betyder det inte att andra som tycker annorlunda har "fel", det är olika beroende på behov.

Permalänk
Medlem

Grattis inet!

hade varit jävligt nice om ni skulle ge Sweclockers medlemmar typ 5% rabatt också istället för "bara" bjuda på frakten! det hade uppskattat!!!! och tror på att alla hade handlat hos er!!!

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Grattis Inet!

Betalar mer gärna lite högre pris för deras utomordentliga service och leveranstider.

Permalänk
Avstängd

Lite som andra säger, sortiment och pris är inte precis Inets starka sida. Då är cdon och komplett bättre.
Komplett och Inet har bäst service, sedan lite efter kommer cdon - mkt bra service på alla företagen!

Permalänk
Medlem

Oavsett de har vunnit så är CDON alltid min bästa datorbutik.

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem

Har inget emot Inet men att dem ligger först på allt känns inte rätt... Fanboys?

CDON har helt klart bäst priser!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

CDON har helt klart bäst priser!

Jag tycker inte det. Bäst priser är väldigt subjektivt så man får klargöra att det är en egen åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperSverker:

Är det deras fel att du tror att det är billigare att betala i butik!?

Vad är det för argument? Det är ju ditt egna fel att du inte har koll på priserna?
Självklart att det är dyrare att handla i butik, har alltid varit och kommer alltid vara. Det betalar för lokalen, personalen och annat som du inte har när du köper på nätet!

Inte på netonnet lagershop tex. Nej det är bara en ursäkt dessvärre som du svalt med hull och hår. Blir billiga alternativ för mig istället för inet

Permalänk
Medlem

Inets höga servicegrad kan jag köpa, men priser, utbud är de absolut inte i topp med.
Leveranstider har Dustin exempelvis alltid hållt toppklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilka röstade på Inet för bäst prissättning? Ni måste ha varit instängda någonstans.

Okej snälla ni som hatar på Inet, väx upp och använd era hjärnor.
99% av gångerna jag kollar prisjakt på grejer som Inet säljer så är dom MAX 20kr dyrare,
nästan alltid bara kanske 5kr dyrare, men de hamnar längre ner på listan.
Bara för att de inte är på topp i prisjakt betyder det inte att dom är dyra. Inet kanske inte är den bästa butik,
men jag tror inte man kan säga att varken CDON eller Webbhallen är varken sämre eller bättre.
Alla har bra service, bra priser och snabba leveranser!
Jag har god erfarenhet av alla tre av dessa, så jag tyckte det vore dumt att rösta på någon alls.
Alla tre butikerna jag nämnde tycker jag är värda en delad förstaplats.

Permalänk
Medlem

Men vem sjutton kan anse att inet har bäst utbud och bäst priser??? :S Det är över mitt förstånd!

Skrivet av Waowt:

Okej snälla ni som hatar på Inet, väx upp och använd era hjärnor.

Fast nu är det ju så att de flesta av oss "som hatar Inet" älskar inet och röstade även på dem som årets datorbutik, men INTE pga deras priser och sortiment, vilka båda är saker de behöver jobba på

Skrivet av Waowt:

99% av gångerna jag kollar prisjakt på grejer som Inet säljer så är dom MAX 20kr dyrare,
nästan alltid bara kanske 5kr dyrare, men de hamnar längre ner på listan.

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429

Så svårt var det. CDON billigare på 59% av produkterna, Inet billigare på 21%.

Är man 20 eller 5kr dyrare så är man fortfarande inte billigast, och borde definitivt inte kunna vinna pris för det :S

Permalänk
Medlem

Jag gillar inet. Så räkna inte med mig i eran grupp av "haters"

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Lite som andra säger, sortiment och pris är inte precis Inets starka sida. Då är cdon och komplett bättre.
Komplett och Inet har bäst service, sedan lite efter kommer cdon - mkt bra service på alla företagen!

Komplett har ju hög frakt och hög ränta.
Men ska du inte avbetala blir det ju inga stora summor,
men dom är inte direkt über billiga, snarare samma priser ungefär som alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Okej snälla ni som hatar på Inet, väx upp och använd era hjärnor.

Jag röstade på Inet som Årets datorbutik, men jag röstade INTE på dem för deras priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Men vem sjutton kan anse att inet har bäst utbud och bäst priser??? :S Det är över mitt förstånd!

Fast nu är det ju så att de flesta av oss "som hatar Inet" älskar inet och röstade även på dem som årets datorbutik, men INTE pga deras priser och sortiment, vilka båda är saker de behöver jobba på

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429

Så svårt var det. CDON billigare på 59% av produkterna, Inet billigare på 21%.

Är man 20 eller 5kr dyrare så är man fortfarande inte billigast, och borde definitivt inte kunna vinna pris för det :S

Att de vinner för att vara billigast tycker jag är lite konstigt iofs.
Även om det inte betyder att de är dyra som många säger.
Kanske också för att de håller bra priser samtidigt som dom har butiker och bra, trevlig personal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Det beror på vad du menar med bäst priser.

Om butik A säljer en produkt för 100kr extra jämfört med butik B, men butik A har mycket bättre support (till exempel), så tycker i alla fall jag att butik A har det bättre priset.

Men då har man uppenbarligen inte förstått omröstningen och antagligen röstat fel.

Om man i en enkät för frågan "vilken anser du är den billigaste butiken?" så ska inte servicen spela in utan det får besvaras med frågan "Vilket butik anser du har den bästa servicen?".

Om de som röstat argumenterar/tänker som du så är denna omröstning totalt intetsägande.