Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Medlem

Inet har lätt den bästa servicen men inte de bästa priserna.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Men då har man uppenbarligen inte förstått omröstningen och antagligen röstat fel.

Om man i en enkät för frågan "vilken anser du är den billigaste butiken?" så ska inte servicen spela in utan det får besvaras med frågan "Vilket butik anser du har den bästa servicen?".

Om de som röstat argumenterar/tänker som du så är denna omröstning totalt intetsägande.

Frågan är inte "Vilken anser du är den billigaste butiken?", utan frågan är "Vilken butik anser du har bäst (inte "lägst") prissättning", vilket är helt annorlunda.

Om t.ex CDON har ett kort för 3100:- och Inet har ett kort för 3300:-, så är det fullt förståeligt att vissa anser att Inet har den bästa prissättningen.
De betalar 200:- mer, men får antagligen kortet snabbare, och de betalar för en trygghet vid eventuella reklamationsärenden och bättre support.

Servicen spelar faktiskt in i denna frågan, vare sig du håller med eller inte.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

cdon hela vägen för mig.
Fått köpa saker fraktfritt och flera hundra kronor under närmsta annan webbutik

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Kanske också för att de håller bra priser samtidigt som dom har butiker och bra, trevlig personal.

Jo det verkar som många tänker helt knasigt...

Frågar man vem har bäst service och vem har bäst pris, så skall inte butiken med bäst service vinna båda för att servicen "är värd" mer än prisskillnaden.

Har man bäst pris så har man, oavsett om man har bäst service i världen eller obefintlig service. Service spelar öht inte roll för den frågan då service är en helt egen kategori!

Skrivet av Minsc S2:

Servicen spelar faktiskt in i denna frågan, vare sig du håller med eller inte.

Nej det gör det faktiskt inte, såvida man inte är ett helt insnöat inet fanboy som desperat letar efter anledningar att låta dem vinna i alla kategorier då möjligvis... :S

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tri_State:

Alla P12ors fanboyklubb slog ihop sig igen på Sweclockers och röstade fram Inet. Vad ovanligt.

Ligger väll nån viss sanning i det ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jo det verkar som många tänker helt knasigt...

Frågar man vem har bäst service och vem har bäst pris, så skall inte butiken med bäst service vinna båda för att servicen "är värd" mer än prisskillnaden.

Har man bäst pris så har man, oavsett om man har bäst service i världen eller obefintlig service. Service spelar öht inte roll för den frågan då service är en helt egen kategori!

Självklar ska de inte vinna för bäst priser, utan snarare för bäst service!

Permalänk
Medlem

CDON tar inte utländsk VISA, med alla andra inet/komplett/dustin/alina funkar bra.
Deras sida är helt störd jämfört med dom andra.
Bra utbud och priser dock.

Om jag hade röstat skulle jag röstat Inet.
Funkat bäst för mig hittils.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Vad hände med komplett ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nej det gör det faktiskt inte, såvida man inte är ett helt insnöat inet fanboy som desperat letar efter anledningar att låta dem vinna i alla kategorier då möjligvis... :S

Dina argument fullkomligt krossar mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Förstår inte dem som säger att Inet är bäst och överlägsna på leveranstid. Alltid när jag beställt från Webhallen har jag fått grejerna dagen efter, liksom hos Inet som jag dock inte handlar ifrån så ofta längre. Då borde båda två rimligen vara lika bra på leveranstid? Får inte ihop den biten riktigt. CDON släpar enligt min erfarenhet efter på den biten med 2-3 dagars leveranstid.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är man 20 eller 5kr dyrare så är man fortfarande inte billigast, och borde definitivt inte kunna vinna pris för det :S

Var inte kategorin "Bäst pris" inte "billigast" eller "lägst pris"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Var inte kategorin "Bäst pris" inte "billigast" eller "lägst pris"?

Enligt artikeln "bäst prissättning" vilket är samma sak ja.

Permalänk
Medlem

Gratulerar Inet!

Inte handlat där ifrån på ett tag men senaste gången var dom helt okej.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av usilusken:

Ja, det har du helt rätt i. Jag tänker själv likadant när jag köper saker. Men nu fanns väl service/support med som en egen kategori och därför borde pris enbart handla om just prislappen.

Nej, det tycker jag inte. Det är en omröstning om vad folk tycker. Hade det enbart handlat om vilken butik som faktiskt har lägst prislapp så hade man inte behövt en omröstning. Därav ska det inte handla om just prislappen.

Skrivet av Morkul:

Men då har man uppenbarligen inte förstått omröstningen och antagligen röstat fel.

Om man i en enkät för frågan "vilken anser du är den billigaste butiken?" så ska inte servicen spela in utan det får besvaras med frågan "Vilket butik anser du har den bästa servicen?".

Om de som röstat argumenterar/tänker som du så är denna omröstning totalt intetsägande.

Ja, om man i en enkät får den frågan, så ska inte servicen spela in.

Nu fick vi inte den frågan, så då ska service (med en mängd andra faktorer) spela in, anser jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

"Vilken butik anser du, avseende datorer, datorkomponenter och relaterade produkter, har bäst sortiment?"
Hur kunde inte komplett vinna där? Dom har ju ett mycket större sortiment bland datordelar än Inet...

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem

Har handlat på Inet extremt länge men har de senaste 1-2 åren gått över till CDON. De har bättre priser och enligt min erfarenhet minst lika bra service. Har kunnat lämna tillbaka 2 saker på garanti och fått tillbaka en ny inom 1v och utan att de på något vis misstror eller ifrågasätter mig. CDON all the way!

Dock ett stort grattis till Inet, det vill jag inte ta ifrån dem!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Enligt artikeln "bäst prissättning" vilket är samma sak ja.

Alltså pratar vi inte om att priset skulle vara lägst för att kunna vinna den kategorin. Det är alltså en subjektiv bedömning baserat på allt man anser man får för pengarna och värdet på det i relation till vad man får betala. "Lägst prissättning" å andra sidan skulle varit något annat.

Permalänk
Medlem

Nej, i år fanns det bra mycket bättre kandidater än Inet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Enda beef'en jag har med inet är att dom har olika priser butik/online. Årets datorbutik men inte ha samma priser?

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Handlat från Komplett, CDON och Inet detta år.

Inet har schysst service, snabb leverans. CDON har låga priser men där tar det slut. Komplett är väl hyfsat allround.
Då jag inte har problem med några extra hundralappar fall rösten på Inet i år igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag tycker inte det. Bäst priser är väldigt subjektivt så man får klargöra att det är en egen åsikt.

Ja det är min egna åsikt men du ändå måste erkänna att det är svårt att slå deras erbjudanden och rabbatkoder.
Köpte nyligen en Crucial m4 512GB därifrån för 2400:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Du ser alltså pingvinstänger som en rimlig förklaring till att Inet år efter år röstas fram som den bästa datorbutiken bland medlemmarna på Sverige största IT-sajt? Undra vem som är tolv år ...

Bästa datorbutik är en sak men när dom även vinner bäst priser/bästa sortiment katerogierna så kan det inte vara annat än pinvinstången som talar.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Gillar inte Inet heller, höga priser, litet utbud och jag har läst mycket dåligt om Inet på SweClockers det senaste året, ändå "vinner" dom.

CDON går före Inet vilken dag som helst nu pga priserna, fri frakt betyder ingenting på Inet längre då Alina erbjuder 3 till 15% rabatt på hela sortimentet och fri frakt över 500 som Inet

CDON har sin 5% Rabatt på datorkomponenter vilket blir bra mycket mer man sparar än fraktkostnaden, annars så finns det i princip alltid -50kr rabatt på CDON vilket är vad frakten kostar (49), och CDON har numera nästan större utbud, levererar lika fort.. och jag har beställt grejor från Inet 3 gånger tror jag, aldrig fått godis.. uselt

Kommer nog aldrig beställa från dom igen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Valde Inet på 2/5 men det här är ju bara pinsamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Ja det är min egna åsikt men du ändå måste erkänna att det är svårt att slå deras erbjudanden och rabbatkoder.
Köpte nyligen en Crucial m4 512GB därifrån för 2400:-

Som sagt bryr jag mig inte om var jag kan köpa produkten för lägst pris, jag bryr mig om vad jag betalar mot vad jag får. Jag tycker jag får med service och trevligt bemötande om jag betalar lite mer från Inet samt det viktigaste, jag kan hämta upp det i en fysisk butik efter jobbet och slippa vänta. Dvs vill jag uppgradera någonting i datorn kan jag plocka upp det nu och pula in det i helgen.

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Haha, skulle inte förvåna mig att detta resultat beror på den friafrakten och pingvinstången inget annat.:D

..och det är minsann inte fy skam det! Vem vill inte ha en pingvinstång?

Permalänk

Faller folks röst rent slentrianmässigt på Inet? Med deras priser ser jag inte hur dem kan ta hem årets datorbutik år efter år, visserligen är deras service bra men detsamma gäller CDON, Webhallen med mera.

Min röst föll på CDON då jag anser att dem erbjuder en helhet som de andra inte gör.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Min röst föll på CDON då jag anser att dem erbjuder en helhet som de andra inte gör.

Jag måste fråga vad det är för helhet? De har inga butiker, ingen telefonsupport med mera. Min fråga är helt enkelt vad du tycker CDON erbjuder som andra aktörer inte gör?

Permalänk
Medlem

Enda CDON har är priset.