Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Som sagt bryr jag mig inte om var jag kan köpa produkten för lägst pris, jag bryr mig om vad jag betalar mot vad jag får. Jag tycker man får med service och trevligt bemötande om jag betalar lite mer från Inet samt det viktigaste, jag kan hämta upp det i en fysisk butik efter jobbet och slippa vänta. Dvs vill jag uppgradera någonting i datorn kan jag plocka upp det nu och pula in det i helgen.

"Som sagt bryr jag mig inte om var jag kan köpa produkten för lägst pris" Du har inte sagt det till mig i alla fall. Jag menade endast att CDON hade lägst priser och det där med dålig service har jag aldrig haft problem med.

Visst är det en stor fördel att ha en fysisk butik nära(skönt för dig). Det har inte jag, så det spelar ingen roll för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Enda CDON har är priset.

Och det enda Inet har är supporten. Vad är det för argument?

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Och det enda Inet har är supporten. Vad är det för argument?

Svarade bara på Heinkel92 inlägg "Min röst föll på CDON då jag anser att dem erbjuder en helhet som de andra inte gör."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Svarade bara på Heinkel92 inlägg "Min röst föll på CDON då jag anser att dem erbjuder en helhet som de andra inte gör."

Testa citera honom så att folk har någon som helst idé om vad/vem du skriver till :-P. Jag har kunnat byta ut 2saker på garanti på 1 vecka från CDON och det har varit 0 problem. Svarat snabbt på mina mail också så varför skulle jag vilja sitta i telefonkö då?

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inet verkar vara en bra butik men det känns som att de flesta varit hyffsat ironiska när de röstat så man bör inte bli allt för sur av resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Är det deras fel att du tror att det är billigare att betala i butik!?

Vad är det för argument? Det är ju ditt egna fel att du inte har koll på priserna?
Självklart att det är dyrare att handla i butik, har alltid varit och kommer alltid vara. Det betalar för lokalen, personalen och annat som du inte har när du köper på nätet!

Webhallen då?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Jag anser heller inte att inet är bästa butiken detta år, då de vissa tillfällen har haft på tok för höga priser samt dåligt lagersaldo på "populära" produkter. De gångerna inet hade en produkt jag fann intressant, så köpte jag den antingen på cdon, komplett, eller övrig webbutik då priserna helt enkelt varit lägre och produkten varit i lager. Jag har till och med sänkt mig så lågt som att köpa online från netonet, mediamarkt, samt siba, då de vid dessa tillfällen har haft lägst priser samt fraktfritt! Köpte nyligen en Logitech G400 för 199:- inklusive frakt från mediamarkts webbutik, vilket är oslagbart när inet tar närmare 300:- med frakt.

Jag tror inet har spelat ut sina kort, då generellt sätt alla produkter har 3 års reklamationsrätt i sverige, vilket innebär att du får en ny eller pengarna tillbaka om något strular. Den "support" inet har är egentligen den support alla butiker ska ha, så det är egentligen inget speciellt med det. De kända butikerna har alla samma leveranstid, dvs 1 dag om man beställer innan klockan 12/16:00.

Däremot måste inet vara en av de mest kända butikerna som länkas till i "köpråd", men för den saken skull betyder det inte att kunderna faktiskt köper komponenterna där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Testa citera honom så att folk har någon som helst idé om vad/vem du skriver till :-P. Jag har kunnat byta ut 2saker på garanti på 1 vecka från CDON och det har varit 0 problem. Svarat snabbt på mina mail också så varför skulle jag vilja sitta i telefonkö då?

Klagar inte på CDON säger bara att deras starka sida är priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Jag anser heller inte att inet är bästa butiken detta år, då de vissa tillfällen har haft på tok för höga priser samt dåligt lagersaldo på "populära" produkter. De gångerna inet hade en produkt jag fann intressant, så köpte jag den antingen på cdon, komplett, eller övrig webbutik då priserna helt enkelt varit lägre och produkten varit i lager. Jag har till och med sänkt mig så lågt som att köpa online från netonet, mediamarkt, samt siba, då de vid dessa tillfällen har haft lägst priser samt fraktfritt! Köpte nyligen en Logitech G400 för 199:- inklusive frakt från mediamarkts webbutik, vilket är oslagbart när inet tar närmare 300:- med frakt.

Lågt pris verkar vara viktigast för dig, så det är ju klart att du inte röstar på Inet, men det är ju inget fel med det. Folk prioriterar olika.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Första året på ett tag nu som jag inte ens haft någon kontakt med Inet. Konstigt nog... de var alltid billiga tidigare.

Samma här. De första åren när de "bygger upp" så körd de med billigare priser för att locka sedan när det har kundernas förtroende höjer de priserna helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Otippat...

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Lågt pris verkar vara viktigast för dig, så det är ju klart att du inte röstar på Inet, men det är ju inget fel med det. Folk prioriterar olika.

Läs inlägget igen, jag uppdaterade det.

"Den support som inet har, är den som ALLA butiker ska ha".

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilka röstade på Inet för bäst prissättning? Ni måste ha varit instängda någonstans.

För mig blev det en bugg där jag bara kunde rösta på den jag röstade på först. Eftersom jag valde Inet som första val hade jag bara två alternativ på resterande frågor förutom sista.

Alltså "Inet" eller "Vet inte" (tror jag det var).

Tycker verkligen inte Inet har bäst priser. Tror nog CDON har det. Däremot har jag ingen koll på priser just nu.

Grattis iaf!

EDIT: Det jag ville säga var att det kanske blev så för flera och därav resultatet.

Sen tror jag folk inte har "intresse" nog att rösta seriöst på alla utan klickade bara i något.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Frågan är inte "Vilken anser du är den billigaste butiken?", utan frågan är "Vilken butik anser du har bäst (inte "lägst") prissättning", vilket är helt annorlunda.

Om t.ex CDON har ett kort för 3100:- och Inet har ett kort för 3300:-, så är det fullt förståeligt att vissa anser att Inet har den bästa prissättningen.
De betalar 200:- mer, men får antagligen kortet snabbare, och de betalar för en trygghet vid eventuella reklamationsärenden och bättre support.

Servicen spelar faktiskt in i denna frågan, vare sig du håller med eller inte.

Måste dock säga att det är lite udda frågor som Sweclockers ställde MEN om man ska tolka frågan som du gör så är priset således mer eller mindre betydelselöst. I andra frågor frågar man efter service, leveranstider och sortiment så för att få fram ett resultat som faktiskt går att mäta så kan man inte tolka frågan så som att dessa parametrar även ska vägas in i pris frågan.

Skulle vara lite roligt att höra någon från Sweclockers svara vad de egentligen var ute efter med den frågan.

Permalänk
Avstängd

Tycker det har varit ett väldigt dåligt år för datorbutiker. haft att göra med både kompletts och cdons support och den har varit extremt dålig. Alinas support har jag också varit i kontakt med och den har varit bra, men jag har inte köpt nått från dom eller från inet så det blev ingen röst från mig.
Men när nästa gen gpu och cpu kommer så ska jag uppgradera och då vet jag vart jag ska vända mig, alina eller inet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Ja, om man i en enkät får den frågan, så ska inte servicen spela in.

Nu fick vi inte den frågan, så då ska service (med en mängd andra faktorer) spela in, anser jag.

VA?
Vilken butik anser du har bäst service?
Vilken butik anser du har bäst leveranstider?
Vilken butik anser du, avseende datorer, datorkomponenter och relaterade produkter, har bäst sortiment?

Det var tre enskilda frågor som fanns med i enkäten där av att detta inte borde spela in i frågan om prisbilden.

Om det nu är så att folk inte läser frågorna som de svara på betyder denna enkät plötsligen absolut ingenting.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Inet, handlar mycket där.

Men något som gör mig förbannad är när folk röstat på dem angående priser och sortiment. Hur fan tänker ni? Båda de delarna är Inet värdelösa på, smalt sortiment och höga priser.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Den enda förbättringen ni kan göra Inet är att ha samma priser i butik som på nätet. Det är det enda som kan bli bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fraktfritt är grejen.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Undra vem som är tolv år ...

Chefredaktör håller på med personangrepp, det var nått nytt.

Permalänk
Medlem

Jag brukar handla av Inet för jag tycker mycket om den butiken men att säga Inet har bäst priser eller bäst sortiment är skrattretande fel.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Grattis till Inet igen då Har inte handlat många datorkomponenter under mitt liv, men det som gick till mitt första datorbygge kom från Inet, så jag har inget illa att säga.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Måste dock säga att det är lite udda frågor som Sweclockers ställde MEN om man ska tolka frågan som du gör så är priset således mer eller mindre betydelselöst. I andra frågor frågar man efter service, leveranstider och sortiment så för att få fram ett resultat som faktiskt går att mäta så kan man inte tolka frågan så som att dessa parametrar även ska vägas in i pris frågan.

Skulle vara lite roligt att höra någon från Sweclockers svara vad de egentligen var ute efter med den frågan.

Ja, om man ska kategorisera bör man rimligtvis hålla kategorierna åtskilda annars kan man lika gärna skippa det. Nu verkar det som om man gjorde kategorier för att fanboysen skulle få flera chanser att rösta på sin butik.

Om jag kommer ihåg rätt så röstade jag på olika butiker för alla dessa kategorier eftersom det var det frågan gällde.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Tråkigt att Alina inte får synas i listan överhuvudtaget, dom försöker. Skickar godis och så.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Kan man inte få se ett diagram hur många rösta på respektive? som förra året?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Morkul:

VA?
Vilken butik anser du har bäst service?
Vilken butik anser du har bäst leveranstider?
Vilken butik anser du, avseende datorer, datorkomponenter och relaterade produkter, har bäst sortiment?

Det var tre enskilda frågor som fanns med i enkäten där av att detta inte borde spela in i frågan om prisbilden.

Om det nu är så att folk inte läser frågorna som de svara på betyder denna enkät plötsligen absolut ingenting.

Fast nu var det ju du som inte hade läst frågan, inte jag. Hur man sen tolkar frågorna är ju upp till var och en, så länge det inte finns något entydigt svar.

Jag anser att man kan räkna in service i prissättningsfrågan även fast man har en separat fråga för service, då det är en av många faktorer som spelar in när man tittar på hur prissättningen ligger. Även leveranstider räknar jag in i prissättningsfrågan, inte sortiment dock.

Din tolkning är inte den enda. Klaga om du vill, men omröstningen har korat en vinnare, vare sig det var den du röstade på eller inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Chefredaktör håller på med personangrepp, det var nått nytt.

Verkligen. Otroligt oproffsigt.
Sen håller jag med många andra, vart är statistiken?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Nu fick vi inte den frågan, så då ska service (med en mängd andra faktorer) spela in, anser jag.

Skrivet av Morkul:

VA?
Vilken butik anser du har bäst service?
Vilken butik anser du har bäst leveranstider?
Vilken butik anser du, avseende datorer, datorkomponenter och relaterade produkter, har bäst sortiment?

Skrivet av Newklear:

Fast nu var det ju du som inte hade läst frågan, inte jag. Hur man sen tolkar frågorna är ju upp till var och en, så länge det inte finns något entydigt svar.

Du får gärna förklara varför du först skriver att man inte får frågan och efter att jag påvisar att man viss fick frågan ändrar dig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Morkul:

Du får gärna förklara varför du först skriver att man inte får frågan och efter att jag påvisar att man viss fick frågan ändrar dig.

Jag har inte ändrat mig.

Du skrev att vi fick frågan "vilken anser du är den billigaste butiken?", men det fick vi inte, vi fick frågan "Vilken butik anser du har bäst prissättning?".

Get your facts straight.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Välförtjänt med tanke på deras grymma service. De skickade mig en helt ny optisk enhet för att jag trodde att det var fel på den gamla (trots att det inte var det). Men vilka röstar egentligen på inet när det gäller sortiment? Tycker det är väldigt magert, speciellt på grafikkorten. Inte häller bästa prissättning känns särskilt befogat.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8