Far Cry 3 Co-op fungerar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Far Cry 3 Co-op fungerar inte

Vi har testat sedan FC3 kom ut, men varje gång vi försöker starta ett privat co-op spel, så kan ingen joina. (Det spelar ingen roll på vilket håll det är.) Allt man får upp är ett litet felmeddelande som säger: "Connection failed", eller liknande.

Det fungerar att joina public co-op, men eftersom co-op är gjort för att köra med sina polare, så är det ju lite surt att man inte kan joina dem

Så, vad kan felet vara? Är det något man måste gå in och ändra i sina närverksinställningar, eller i sin brandvägg?

Tack på förhand

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av BrutalSwede:

Vi har testat sedan FC3 kom ut, men varje gång vi försöker starta ett privat co-op spel, så kan ingen joina. (Det spelar ingen roll på vilket håll det är.) Allt man får upp är ett litet felmeddelande som säger: "Connection failed", eller liknande.

Det fungerar att joina public co-op, men eftersom co-op är gjort för att köra med sina polare, så är det ju lite surt att man inte kan joina dem

Så, vad kan felet vara? Är det något man måste gå in och ändra i sina närverksinställningar, eller i sin brandvägg?

Tack på förhand

Hmm jadu det funkar fint för oss. Har inte ändrat något kör bara UPnP ingen port forward heller (om nu inte FC3 använder någon av Killing Floor portarna), dock spelar inte alla av oss killing floor så jag gissar att det bara är jag som har dom portarna port forward.

Det har bara varit jag som "hostat" hittills i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av krrjon:

Hmm jadu det funkar fint för oss. Har inte ändrat något kör bara UPnP ingen port forward heller (om nu inte FC3 använder någon av Killing Floor portarna), dock spelar inte alla av oss killing floor så jag gissar att det bara är jag som har dom portarna port forward.

Det har bara varit jag som "hostat" hittills i alla fall.

Har du UPnP igång? Jag har själv stängt av det eftersom BF3 inte gillar när man har igång det

Ska jag testa att sätta på UPnP eller?

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av BrutalSwede:

Har du UPnP igång? Jag har själv stängt av det eftersom BF3 inte gillar när man har igång det

Ska jag testa att sätta på UPnP eller?

Jaha oj jadu jag har aldrig slagit av UPnP men jag har bara ~280 timmar BF3. Så javisst testa slå på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av krrjon:

Jaha oj jadu jag har aldrig slagit av UPnP men jag har bara ~280 timmar BF3. Så javisst testa slå på det.

Kan testa att slå på det och se vad som händer...

BF3 hade en tendens att crasha tidigare om man hade UPnP igång...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av BrutalSwede:

Kan testa att slå på det och se vad som händer...

BF3 hade en tendens att crasha tidigare om man hade UPnP igång...

Aha jadu inga problem vad jag kan minnas med random krasher som inte hade med "IBT" från min sida att göra

Hoppas det löser sig med FC3 för jag tycker som du co-op kör man med sina polare på en private server.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Dec 2007

Någon som listat ut hur man får igång COOP med kompisar?

För oss står spelet bara och laddar och sen står det att det inte gick att ansluta.

Har öppnat alla portar som ska vara öppna men det fungerar ändå inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av thuvan:

Någon som listat ut hur man får igång COOP med kompisar?

För oss står spelet bara och laddar och sen står det att det inte gick att ansluta.

Har öppnat alla portar som ska vara öppna men det fungerar ändå inte.

Jadu vet inte vad ni kan ha fel. Som jag skrev ovan funkade fint för oss utan att köra någon port forward i alla fall från min sida å jag var "host". Enda jag har är UPnP på och NAT open annars inga portar öppnade.

Har spelat med folk från 4 olika länder Norge, England, Holland och USA inga problem för oss. Har dock aldrig testat spela med en annan svensk.