Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011

kan inte se folk i spel, hjälp

Hej, osäker om tråden ligger rätt eller inte

Haft ett problem senaste gångerna när jag ska ha spelat heroes of might and magic III med kompisar online, det har alltid varit jag som hostat för jag är den enda med möjlighet att öppnat portar i rotuhern, det har fungerat perfekt flera gånger tidigare utan några problem.

men sen nu utan att några ändringar i nätverk / spel eller nånting har skett har det slutat funkgera, eller ja det beror på hur man ser det kompisarna ser fortfarande mitt upplagda game och kan joina mitt game men jag ser inte dom alls, det känner inte av att nån annan är i spelet alls, jag kan inte ens starta matchen för att jag får medelandet "you must be atleast 2 players to start a multiplayer game" ( vi kan vara 3 stycken i gamet dom ser alla och kan chatta jag ser ingen )

Jag har testat öppna alla portar igen installerat om spelet / olika verisioner utan framgång alls, vi har testat spela genom gameranger och om nån annan hostar där fastnar jag antingen i loadingscreen eller om jag kommer in i lobbyn så är jag kvar där när dom startat gamet

Bottomline är då att min dator verkar inte ta imot någon information alls från någon annan i det här spelet, det har dock fungerat bra förut håller på o bli galen här, homm3 måste man ju kunna spela :/

hjälp upskattas enormt

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

bugg i spelet, inget som har med din nätverksuppkoppling att göra.

CCNA