Aktivera Far Cry 3 i Uplay?

Permalänk
Medlem

Aktivera Far Cry 3 i Uplay?

Hej, jag undrar hur man aktiverar Far Cry 3 som man får med vid köp av ett AMD grafikkort, jag har registrerat mig på Uplay, laddat ner klienten samt loggat in, men jag hittar ingen jäkla knapp.

Någon som gjort detta?

MVH

Permalänk
Medlem

Testat starta far cry 3? Då borde du komma till en ruta där du skriver in cd nyckeln och då kommer Uplay upp och spelet är där.

Var så för mig iaf.

Permalänk
Avstängd

När kunde du ladda ner? Har stått att den väntar på elektronisk nedladdning typ i 2 dygn... Medans assassins creed 2 går ladda ner direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hej, jag undrar hur man aktiverar Far Cry 3 som man får med vid köp av ett AMD grafikkort, jag har registrerat mig på Uplay, laddat ner klienten samt loggat in, men jag hittar ingen jäkla knapp.

Någon som gjort detta?

MVH

Samma här, jag tror det är någon slags bluff.

Extremt oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guubn:

Testat starta far cry 3? Då borde du komma till en ruta där du skriver in cd nyckeln och då kommer Uplay upp och spelet är där.

Var så för mig iaf.

Men man måste ju ladda ner det och saker först? hur gör man?

Permalänk
Medlem

Det går inte tror jag. Jag letade som fan men fick motvilligt använda skiva...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Installera uplay, köp spelet på store, du lägger till koden där det står rabatter innan du genomför betalningen (summan ändras till noll kr då). Fick själv leta som en idiot efter det i förra veckan.

Permalänk

Att folk fortfarande ska ha såna problem med detta, får väl skriva en liten guide.

1. Ladda ner Far Cry 3 Download Manager härifrån http://www.g2play.net/store/files/public/FC3DM.zip
Starta den och den börjar automatiskt ladda ner spelet från Ubisoft.

2. Installera spelet.

3. Starta spelet, om ni har Uplay kommer Uplay startas, annars kommer installation av det startas.

4. Klicka nu på "Play Now" på Far Cry 3 i Uplay, de kommer nu att be om en nyckel.

5. Skriv in nyckeln ni fått från AMD när ni köpt ett grafikkort, eller från någon hemsida ni köpt det från.

6. Spela

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det jag gjorde var att installera Uplay, sedan ladda ner Far Cry 3 som en torrent och nstallerade spelet som vanligt. När det väl var installerat så öppnade jag bara Uplay, och där låg spelet i "Mina spel/My Games" listan och det var en liten ikon i ett av hörnen som visade ett lås. Tryckte på spelet och det bad om en kod, skrev in koden jag fick från hemsidan och spelet var upplåst.

Permalänk
Medlem

Gå till shop.ubi.com
Leta fram (rätt!) far cry 3.
Skapa konto osv.
När du kan, skriv in koden,som rabattkod.
När du har "betalat" så kan du ladda hem spelet.
Installera!
Du startar sedan spelet genom uplay.

* Glöm inte att du måste in på AMD's hemsida innan du kan få "rätt" kod, koden som finns på kortet du fick med grafikkortet är enbart för att få spel koden.

Förstår inte hur svårt det ska vara, står EXAKT vad man ska göra i e-mailet som man får..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Att ladda ned saker från piratsidor är att bryta mot upphovsrättslagar, även om man har CD-key, så det diskuterar vi inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Givetvis står det exakt i mailet, men jag har ändå samma problem som tråskaparen! har fått mail från AMD med koden, gör som du beskriver men koden accepteras inte någonstans, varken på Ubisofts online affär eller i Uplay...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Att folk fortfarande ska ha såna problem med detta, får väl skriva en liten guide.

1. Ladda ner Far Cry 3 Download Manager härifrån http://www.g2play.net/store/files/public/FC3DM.zip
Starta den och den börjar automatiskt ladda ner spelet från Ubisoft.

2. Installera spelet.

3. Starta spelet, om ni har Uplay kommer Uplay startas, annars kommer installation av det startas.

4. Klicka nu på "Play Now" på Far Cry 3 i Uplay, de kommer nu att be om en nyckel.

5. Skriv in nyckeln ni fått från AMD när ni köpt ett grafikkort, eller från någon hemsida ni köpt det från.

6. Spela

Själv köpte jag nyckel från g2play, men kunde inte hitta några länkar för att ladda hem installern vid det tillfället.
Fick tanka hem grejorna från TPB och installera, för att sedan knappa in nyckeln.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Först gick det inte att ladda hem sedan när man efter mycket om och men lyckas installera så godtas inte koden.
För helvete Ubi vafan sysslar ni med egentligen! Aldrig att jag kommer att köpa något som ni är inblandad i fortsättningsvis.

Permalänk
Skrivet av h.kan:

Först gick det inte att ladda hem sedan när man efter mycket om och men lyckas installera så godtas inte koden.
För helvete Ubi vafan sysslar ni med egentligen! Aldrig att jag kommer att köpa något som ni är inblandad i fortsättningsvis.

Du kan inte följa simpla instruktioner du får i ett mail och det är Ubisofts fel?