Permalänk

Inte en Silver Arrow i sikte?

Nån som har nån aning om varför det inte går att få tag på Thermalright Silver Arrow SB-E längre? Verkar inte finnas en enda butik med några hemma. Har de slutat tillverkas?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Nån som har nån aning om varför det inte går att få tag på Thermalright Silver Arrow SB-E längre? Verkar inte finnas en enda butik med några hemma. Har de slutat tillverkas?

Vet inte vad bakgrunden är till att den är slut på många ställen men här verkar den finnas just nu: http://cdon.se/hemelektronik/cooling-cpu_thermalright_silver_...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Nope. Jag var också inne på cdon och skulle köpa den, men efter man klickat på "köp" och ska till kassan så plockas den ur korgen och man får meddelandet "produkten har tagit slut". Skitkonstigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Nope. Jag var också inne på cdon och skulle köpa den, men efter man klickat på "köp" och ska till kassan så plockas den ur korgen och man får meddelandet "produkten har tagit slut". Skitkonstigt.

Testade också, försvan ur korgen med samma meddelande. Mejla CDON och kolla om den finns kvar och bara är tekniskt fel eller om den inte finns längre.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Mail skickat. Får se vad de svarar imorgon.

Tycker ändå det är märkligt att den har tagit slut överallt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Får samma svar här i varukorgen av cdon. Verkar vara väldigt lång leveranstid på den doc då många återförsäljare inte får in den i lager förens mitten av februari. Btw, Någon som vet om "Silver Arrow" passar ihop eller tar emot med dom höga "Corsair Vengeance" minnerna?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Har fått bekräftat att det handlade om ett tekniskt fel. Den finns inte i lager hos cdon och att de troligen inte kommer få in den förrän i februari.

Har inte provat än själv, men vad jag kunnat läsa mig till så får man i princip aldrig plats med fullstora minnen med den här typen av kylare. Själv valde jag vengeance lågprofilminnen för att vara på säkra sidan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk

Det verkar ha varit såhär sen i början av november... Undrar vad som händer hos TT. Nån som känner sig sugen att slänga iväg ett mail till de?

Mvh Charlie

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att både Thermalright och Noctua borde fasa ut sina Silver Arrow och NH-D14 för en ny generations kylare?

Kan vara det det handlar om. Kylarna är ändå väldigt gamla(Inte SB-E varianterna, men grundkonceptet).

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.