Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

DayZ Standalone - Vad vet vi?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

DayZ Standalone - Vad vet vi?

Tjenare,

Längtar som många andra till DayZ standalone, men har varit väldigt mycket prat fram och tillbaka om hur det blir, och när det blir, och tänkte att det kunde vara trevligt om vi försökte slå fast vad vi vet, eller om vi nu faktiskt vet någonting, i annat fall får folk säga vad de hört.

Ställer nu själv lite frågor som jag hoppas kan bli besvarade, helst då mest tillförlitliga källor, och om någon annan har någon fråga kan jag ju skriva med den också

Vilken motor kommer användas? Blir det samma motor som ARMA 2 använder eller får det faktiskt en modifierad version av ARMA 3 motorn som det har varit prat om?

När ska det släppas? Senast jag hörde något om det så skulle alphan släppas i december, men vi har ju redan kommit en bit in i december och fortfarande inte hört något.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Lasergurka:

Tjenare,

Längtar som många andra till DayZ standalone, men har varit väldigt mycket prat fram och tillbaka om hur det blir, och när det blir, och tänkte att det kunde vara trevligt om vi försökte slå fast vad vi vet, eller om vi nu faktiskt vet någonting, i annat fall får folk säga vad de hört.

Ställer nu själv lite frågor som jag hoppas kan bli besvarade, helst då mest tillförlitliga källor, och om någon annan har någon fråga kan jag ju skriva med den också

Vilken motor kommer användas? Blir det samma motor som ARMA 2 använder eller får det faktiskt en modifierad version av ARMA 3 motorn som det har varit prat om?

När ska det släppas? Senast jag hörde något om det så skulle alphan släppas i december, men vi har ju redan kommit en bit in i december och fortfarande inte hört något.

spelet kommer i Februari vad jag läst.
är inte så taggad på det då Modden var sådär efter ett tag.

kommer använda en uppgraderad Arma 2 motor (2.5)

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Von_OttO:

spelet kommer i Februari vad jag läst.
är inte så taggad på det då Modden var sådär efter ett tag.

kommer använda en uppgraderad Arma 2 motor (2.5)

Okej, dock lär det ju gå snabbare att buggfixa när de har tillgång till att ändra på motorns kod tycker man, och förhoppningsvis satsar de hårt på att lägga till mer end-game, något att göra mer än att bara samla vapen, typ bygga bas, kanske ha en odling, börja crafta, jaga djur för deras skinn.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Lasergurka:

Okej, dock lär det ju gå snabbare att buggfixa när de har tillgång till att ändra på motorns kod tycker man, och förhoppningsvis satsar de hårt på att lägga till mer end-game, något att göra mer än att bara samla vapen, typ bygga bas, kanske ha en odling, börja crafta, jaga djur för deras skinn.

skulle vilja ha en global inventory som på WarZ eller tält med pinkod på

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Von_OttO:

skulle vilja ha en global inventory som på WarZ eller tält med pinkod på

tvi och blä, det hoppas jag verkligen inte, skulle ju sabba hela grejen med spelet, precis som det gjorde med WarZ. Det roliga är ju att aldrig ha den sortens av 100% trygghet, men något sånt tror jag heller inte att de skulle få för sig.

Ne, i mina ögon räcker det med en softcore variant, vi behöver inte en till Skulle vara kul att kunna bygga en stuga man kunde låsa, som tillfällig säkerhet, som man kanske behövde en toolbox för att få upp, men inget som global inventory.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012
Citat:

http://dayzhq.com/news/what-we-know-about-the-standalone/

Dean "Rocket" Hall did an AMA (ask me anything) on /r/dayz, and is being quite open about a lot of the planned DayZ standalone features. Below I'll be piecing together the confirmed* information in a concise format. I recommend reading the full AMA for context and extra tidbits of information.

Please remember that a lot of this information is paraphrased, and obviously nothing is set in stone. A lot of the AMA is casual discussion, so keep that in mind.

General Information

Target for release is by the end of the 2012 working year.
The release will be for the public alpha version, i.e. not the stable release.
The standalone will provide the dev team with absolute freedom, and they will utilize many aspects of the Real Virtuality engine, not limited to the ArmA 3 version. It will be their own branch of the engine.
Alpha will be heavily discounted, and the end product will never be a fully priced retail product. Rocket mentions that he can't picture a price over 25 euro (30 USD) for the final.
No pre-ordering, but there will be a premium/collector's edition available with swag like art prints and concept work.
The game mechanics will stay as they are now.
Focus will be on re-developing game architecture first, and then development of new features.
There will be no "endgame", but rather continued gameplay decided by the individual player. Kind of like Minecraft before The End was introduced.
New features

A new map, "Chernarus Plus".
Chernarus Plus will have more interactive (enter-able) buildings. Non-interactive buildings will be easier to spot.
Hand combat, in addition to the melee weapons we already have.
Dogs can be a survivor's companion. "Expect them to track, to warn you of danger, and to follow you. And then get shot. And then you QQ."
There will be no safe areas on the map.
A quiver for crossbow bolts.
Weapon and gear degradation.
A diary system, allowing other players to see notes left by you when you're offline, not around, or dead.
A robust web interface, as previewed at Rezzed earlier this summer.
Narrative that will describe the virus background.
Improvements over the mod

More weapons. Many of which are custom, "find at home" style weaponry. Cricket bat, anyone?
Zombies will not switch to walking when indoors (once pathing for zambies is fixed and their lifecycle is implemented).
More clothing and player customization, including colors and face.
The humanity system will be fine tuned.
More robust weather system, redesigned from scratch.
Zombies will be much more frightening.
Improved broken limb system.
And entirely new hive syncing system.
Improved anti-cheat measures.
Improved player UI. The inventory is being reworked from scratch.
The female character will be feature complete.
Better performance, including faster loading.
Future plans

More islands other than Chernarus, created by either the dev team or the community. Players will travel to them by boat or air.
Increase max player count. 100-200 would be easily achievable, but any more would require a larger map.
More wildlife. "Horses would be cool too."
Animations will be improved.
There are vague mentions of a revised server hosting scheme.
Add "methods that allow players to create their own systems for things, so if they wanted to create such a system they could". So perhaps think about Garry's Mod and how players can program in aspects that affect their own gameplay. Not sure on this one.
Underground "bases" and other construction, but Rocket mentions that it's a pretty ambitious endeavor to develop.
Group play and faction support.
Current DayZ mod version

The current mod version of DayZ will continue to be updated, and will become more open.
Dogs will be coming to the mod (in the next update, v1.7.3) before the standalone.
The possibility of private hive servers.
Lingor Island may be coming to the mod.
It looks like Rocket is going to continue using the mod as a way to test new features before they're thrown into the standalone build. He also mentions that they already have an internal build of the standalone going around, which includes that Chernarus Plus map.

* Confirmed in the sense that Rocket is talking openly about the features. Anything and everything is subject to change.

Där har ni.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Jag hoppas att DayZ standalone blir bra,
WarZ hade mkt potential, men ser ut att inte komma någonstans...Inte ens kul o logga in längre..:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Von_OttO:

skulle vilja ha en global inventory som på WarZ eller tält med pinkod på

Sen när har man tält med pinkod? Efter en zombieapokalyps speciellt? Hehe

Jag själv tycker de ska vara rått och ha mindre loot än vad som är standard just nu.

ASUS Z170 AURA / 6700K @ 4.5 / ASUS Strix 1070 / 16GB DDR4 Vengeance
BenQ XL2411 / SteelSeries Rival / CM Storm QuickFire TK Blue / Corsair VOID RGB
Fraktfritt Inet / Alina

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av nojdh:

Sen när har man tält med pinkod? Efter en zombieapokalyps speciellt? Hehe

Jag själv tycker de ska vara rått och ha mindre loot än vad som är standard just nu.

sen när finns det Zombies? (:

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Von_OttO:

sen när finns det Zombies? (:

Ja, det är ju rätt realistiskt att om man tänker sig att en zombieapokalyps bröt ut imorrn så ploppar det nog fram massa tält med pinkod

Tanken är ju att man ska kunna leva sig in i hur det skulle kunna tänkas vara om det nu skulle kunna ske, det hjälper knappast inlevelsen om de plötsligt bestämmer att månen är befolkad av extrembegåvande älgar, skogarna är fulla med tält med pinkod, och att vapen och utrustning på magiskt vis laddas upp till ett moln som endast du kan nå, såvida du går och lägger dig i ett visst läger såklart

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
K-d
Registrerad
Maj 2011

klart det finns Zombies för det har jag sett i walking dead

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Lasergurka:

Ja, det är ju rätt realistiskt att om man tänker sig att en zombieapokalyps bröt ut imorrn så ploppar det nog fram massa tält med pinkod

Tanken är ju att man ska kunna leva sig in i hur det skulle kunna tänkas vara om det nu skulle kunna ske, det hjälper knappast inlevelsen om de plötsligt bestämmer att månen är befolkad av extrembegåvande älgar, skogarna är fulla med tält med pinkod, och att vapen och utrustning på magiskt vis laddas upp till ett moln som endast du kan nå, såvida du går och lägger dig i ett visst läger såklart

men om vi gör det mer realistiskt kan vi väl ta skåp med koder på då?

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Von_OttO:

men om vi gör det mer realistiskt kan vi väl ta skåp med koder på då?

Jo, men å andra sidan är det nog rätt att bryta upp om man har en hagelbössa på ryggen

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Rocket skulle ju sagt hur det går med DayZ förra veckan, inget har dock sagts..
Hoppas dock att det brinner i röven på alla inblandade pga att WarZ nu finns på Steam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Dean Hall sa på reddit igår/förrgår att just nu kan han inte säga ett piss, han har åkt hem till NZ och tar en paus atm, modden kan fortfarande komma innan året är slut, han kan inte säga.

Jag gissar på att det kommer i Januari men vem vet, kanske kommer i mellandagarna.

DayZ Standalone är precis som det heter, en Standalone version av DayZ Mod, samma sak fast det inte kräver ArmA 2 installerat.

Förvänta er inte för mycket nytt, det kommer senare, prioriteringen är att få ut spelet innan dom börjar lägga till massor med nya grejor (som tex underground tunnels med kodlås som man kan hacka om man är pro)

Det mest imponerande med standalone är att dom skrivit om hela nätkoden från grunden, så nu är det ett riktigt MMO.

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Hoppas det blir riktigt bra, taggad som fan

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012

Angående releasen så släpptes det på Steam igår, kostar i skrivande stund 13.49 euro inklusive rabatt, nu ska jag se om det är värt att köpa det också!

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Intel 660P M.2 1 TB] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stråsse
Registrerad
Okt 2002

Data Data

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Uzanar:

Angående releasen så släpptes det på Steam igår, kostar i skrivande stund 13.49 euro inklusive rabatt, nu ska jag se om det är värt att köpa det också!

Nu pratar vi dock om DayZ standalone, inte The War Z, står t.ex i trådens topic

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Lasergurka:

Nu pratar vi dock om DayZ standalone, inte The War Z, står t.ex i trådens topic

Jaha...Antog att "DayZ standalone" var WarZ, har trott det jättelänge
Så det kommer att komma ett till standalone spel utöver WarZ? Låter märkligt...

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Intel 660P M.2 1 TB] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Uzanar:

Jaha...Antog att "DayZ standalone" var WarZ, har trott det jättelänge
Så det kommer att komma ett till standalone spel utöver WarZ? Låter märkligt...

Då har du inte spelat båda eller? För de är väldigt olika.

OnT: Här är vad de fokuserar på nu i alla fall.
http://dayzdev.tumblr.com/post/36771692833/dev-report-novembe...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Dean (rocket) har pratat om att man ska behöva gå på toa, kunna rkäkas (och kunna bli sjuk i närheten av ovanstående saker)
zombies kommer även att vara bättre /simplare gjorda, nu har dom 5 ("segment" kallade han det)sen ska dom bara ha 1.
Chernarus plus (samma karta men uppdaterad, man ska kunna gå in i fler hus tex (Inte riktigt alla men nästan)
Det ska utvecklas till konsoll ifall PC releasen säljer bra
Dom lägger ner all tid innan releasen på anti hax ungefär, när det väl har releasats så kommer det komma patcher som gör så man kan gå in i fler hus allt efterssom osv
så förvänta er inget chernarus plus där man kan gå in i alla hus från början
Nya vapen/modeller, tex crossbow kommer få en helt ny modell.
Man ska kunna möta grupper av zombies som "patrullerar" runt på kartan(i skogar tex) (<--Rykte)
Man ska kunna bygga fordon från scratch (svårt)
Och tyvärr troligtvis inga custom maps då det blir blockerat av deras anti cheat, för dom ska koda hela anti cheatet i engine nivå

Men detta kommer komma efterssom också, allt kommer inte finnas vid release (bara det ang zombies och anti cheat som kommer finnas vid release (som han har sagt hitils))
Tyvärr så var det dom som sitter i fängelse i grekland nu som gjorde chernarus plus, annars hade även det varit klart vid release

Vet säkert lite mer, men detta är nog det som folk kommer märka iaf

edit : glömde det "viktigaste" nästan
Han vill att det ska kunna spawna jackor osv, tex om man har en ghillie så kanske den är kall, och då kanske man måste switcha till en camo jacka eller liknande för att inte frysa ihjäl osv
Dvs enskillda plagg istället för en "suit"
Han vill även att man ska kunna crafta dom själv
Detta är dock bara något han har pratat om att han vill ha, inget han har sagt att ska komma

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men å andra sidan är det nog rätt att bryta upp om man har en hagelbössa på ryggen

eller för att varalute overkill, kanske en as50 som man använder för att penetrera pansarvagnar med (hela skåpet skulle ju blåsa åt helvete)

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Uzanar:

Jaha...Antog att "DayZ standalone" var WarZ, har trott det jättelänge
Så det kommer att komma ett till standalone spel utöver WarZ? Låter märkligt...

Inte speciellt märkligt, nej, DayZ gjordes som en mod till ARMA 2 för drygt ett år sen tror jag, kanske längre sen, när modden var som mest populär kom ett annat spelföretag, som hade släppt War Inc, en rätt opopulär CoD kopia, som ligger Free to Play nu på Steam, som också ville ha en del av segerkakan, och insåg att de kunde tjäna lite snabba stålar, så de började modda, eller porta sitt War Inc för att gör det till en Zombie survival, på många sätt mycket lik DayZ, fast självklart mindre detaljerad, och då det är en sammanslagning av War Inc med DayZ's koncept så kom de väl inte på ett bättre namn än War Z.

DayZ fortsatte såklart på sitt egna spår, och den naturliga fortsättningen för en mod som blivit så ofantligt populär är ju att gör den till ett eget spel, dels så att skaparen av konceptet faktikst får pengar för den, dels för att utvecklarna då också får tillgång till motorns kod, och då slipper vara bundna till spelet ARMA 2 och dess buggar.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Jag hoppas verkligen att de byter ut ljudeffekterna i DayZ Standalone, låter ju askasst nu, både vapen och annat.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Spelet är ju en militär simulator så ljuden ska ju vara realistiska, men det känns som det borde låta högre men jag har ingen aning

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Boozfob:

Spelet är ju en militär simulator så ljuden ska ju vara realistiska, men det känns som det borde låta högre men jag har ingen aning

Ja, det borde vara realistiska, och de är inte de minsta realistiska idag De försöker ju härma realistiska ljud, men ljudkvalitén är ju hemsk.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av nojdh:

Sen när har man tält med pinkod? Efter en zombieapokalyps speciellt? Hehe

Jag själv tycker de ska vara rått och ha mindre loot än vad som är standard just nu.

Kolla in DayZ 2017
Det är ganska spot-on vad du söker efter, typ dog food i supermarket om du har otrolig tur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Boozfob:

Dean (rocket) har pratat om att man ska behöva gå på toa, kunna rkäkas (och kunna bli sjuk i närheten av ovanstående saker)
zombies kommer även att vara bättre /simplare gjorda, nu har dom 5 ("segment" kallade han det)sen ska dom bara ha 1.
Chernarus plus (samma karta men uppdaterad, man ska kunna gå in i fler hus tex (Inte riktigt alla men nästan)
Det ska utvecklas till konsoll ifall PC releasen säljer bra
Dom lägger ner all tid innan releasen på anti hax ungefär, när det väl har releasats så kommer det komma patcher som gör så man kan gå in i fler hus allt efterssom osv
så förvänta er inget chernarus plus där man kan gå in i alla hus från början
Nya vapen/modeller, tex crossbow kommer få en helt ny modell.
Man ska kunna möta grupper av zombies som "patrullerar" runt på kartan(i skogar tex) (<--Rykte)
Man ska kunna bygga fordon från scratch (svårt)
Och tyvärr troligtvis inga custom maps då det blir blockerat av deras anti cheat, för dom ska koda hela anti cheatet i engine nivå

Men detta kommer komma efterssom också, allt kommer inte finnas vid release (bara det ang zombies och anti cheat som kommer finnas vid release (som han har sagt hitils))
Tyvärr så var det dom som sitter i fängelse i grekland nu som gjorde chernarus plus, annars hade även det varit klart vid release

Vet säkert lite mer, men detta är nog det som folk kommer märka iaf

edit : glömde det "viktigaste" nästan
Han vill att det ska kunna spawna jackor osv, tex om man har en ghillie så kanske den är kall, och då kanske man måste switcha till en camo jacka eller liknande för att inte frysa ihjäl osv
Dvs enskillda plagg istället för en "suit"
Han vill även att man ska kunna crafta dom själv
Detta är dock bara något han har pratat om att han vill ha, inget han har sagt att ska komma

De där är från klippet från någon expo väl (http://www.youtube.com/watch?v=iwNSqgloBt8)? Tror du missuppfattat saker.

Man ska inte gå på toa, men i områden där folk "samlas" och man tänker att då är det många som kommer gå på toa där, så kommer man lättare bli sjuk/infekterad där.

Kommer inte bygga bilar helt från scratch som jag uppfattade det, men man kan hitta många fler olika delar och bygga på en bil, olika delar kommer ha olika effekt på bilen, så mer av customization än att bygga en helt ny. Tänker mig att man ska kunna sätta på plåtar för fönstren för att bygga en liknande Dawn of the dead bussen http://www.imcdb.org/i035331.jpg

Han säger att Chernarus Plus är klar, så det är bara en mindre "setback". De har nog andra som kan göra om hus så man kan gå in i.

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Kazen:

De där är från klippet från någon expo väl (http://www.youtube.com/watch?v=iwNSqgloBt8)? Tror du missuppfattat saker.

Man ska inte gå på toa, men i områden där folk "samlas" och man tänker att då är det många som kommer gå på toa där, så kommer man lättare bli sjuk/infekterad där.

Kommer inte bygga bilar helt från scratch som jag uppfattade det, men man kan hitta många fler olika delar och bygga på en bil, olika delar kommer ha olika effekt på bilen, så mer av customization än att bygga en helt ny. Tänker mig att man ska kunna sätta på plåtar för fönstren för att bygga en liknande Dawn of the dead bussen http://www.imcdb.org/i035331.jpg

Han säger att Chernarus Plus är klar, så det är bara en mindre "setback". De har nog andra som kan göra om hus så man kan gå in i.

Sant att lite är därifrån, men inte bara
Bilar med plåt för fönstren har diskuterats som jag har fattat det (Tror och hoppas själv att det kommer)
Kommer inte ihåg vad han sagt på expon precis men det har diskuterats (kan ha varit på reddit i tråden) om att man ska kunna använda dass tex, och tror det var på expon han sa att han ville att man skulle kunna bli sjuk när man var nära ett tungt "populerat" ställe?

Vart har du hittat att infon om chernarus plus?

Mvh

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz